Blodprøver

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg har fått beskjed om at det skal tas blodprøver to ganger i svangerskapet.. Tok 1.gang i uke 7-8.. Når skal det tas 2.gang?

Takk for påminnelse! Jeg skulle innom å ta blodprøver etter forrige kontroll (de hadde visst stengt laben da jeg var inne). Legen ville sjekke hemoglobinnivået (og et par andre ting) igjen. Du kan jo ringe legekontoret og spørre :)

Tror det er uke 28, i alle fall her...

Her er det også uke 28 :)

Mellom 28-32 har jeg lest.

Det har jeg aldri hørt om :s tenkte det var bare de prøvene man tok på første legebesøj jeg,,
Jeg tok heller ikke fler enn en gang når jeg gikk med førstemann :s

Jeg har fått beskjed om at det skal tas blodprøver to ganger i svangerskapet.. Tok 1.gang i uke 7-8.. Når skal det tas 2.gang?
Er du rhesus minus??
I såfall er det ikke unormalt..
alle med R- skal testes for antistoffer rundt uke 32.

Jeg tok prøve nå sist på 27 uker, HB(blodprosent) fikk beskjed i starten om at de skulle sjekke jernlageret også, men det gjorde de ikke, sikkert fordi HB var grei. De sjekker gjerne HB nå pga den skal ha synket litt så langt i svangerskapet, men de må kontrollere at den ikke har sunket for mye!

Jeg har også blodtype O- og har til nå tatt blodprøve både i uke 32 og 36. Det var jordmor som sa jeg måtte det da jeg under første svangerskapskontrollen hos henne sa hvilken blodtype jeg hadde.

Back
Topp