Blodprøver. .

*Rosa*

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Da hadde jeg min andre time på sykehuset i går, for å få tatt blodprøvene. Første gangen låste det seg helt for meg. Har helt angst for nåler. Fikk ny time i går, og satt og ventet i 20 min, før jeg ble helt uvel og løp ut av venterommet, og kjørte hjem.. what to do?? Noen som har noen råd? Føler dette ødelegger alt som er hyggelig i svangerskapet. Tenker på disse prøvene veldig mange ganger i løpet av døgnet :(

Så leit at du har det slik. :(
Du har vel tatt blodprøve før? Har du snakket med en lege om det? Kanskje h*n kunne beroliget deg litt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva er det med nåler som gjør at du stikker av? Om du finner ut av det gjør det det hele mye lettere :)

TuMmY LoVe

Hva er grunnen til at du er redd nålene? Smerten? Du har sikkert prøvd å smøre på Emla-krem? Hvis ikke - prøv..

Vet ikke hva som skjer. . Blir bare veldig uvel, får høy puls, og blir svimmel. Besvimer stort sett hver gang, men det er jo greit, så lenge jeg får gjennomført det.

Spør de på sykehuset om du kan få ta blodprøven i et annet rom enn man vanligvis tar de? Be de skjule utstyret så du ikke ser noe, ta deg inn med en gang så du ikke blir sittende på venterommet.. Det kan hjelpe, hender vi gjør det på jobben :) Mange ganger hjelper det å bryte opp mønsteret..

Jeg liker og ha med meg en jeg stoler på ;-) Er overhode ikke glad i det selv, men det hjelper ofte for meg :-)

Spør de på sykehuset om du kan få ta blodprøven i et annet rom enn man vanligvis tar de? Be de skjule utstyret så du ikke ser noe, ta deg inn med en gang så du ikke blir sittende på venterommet.. Det kan hjelpe, hender vi gjør det på jobben :) Mange ganger hjelper det å bryte opp mønsteret..

Takk for tips :) Trodde jeg fikk eyt klokkeslett i går, for å slippe å vente i køsystemet.:)

Jeg liker og ha med meg en jeg stoler på ;-) Er overhode ikke glad i det selv, men det hjelper ofte for meg :-)
Stakkar samboeren min tok seg fri for å være med meg i går. Utrolig skuffet over meg selv, som ikke fikk gjennomført :*

Stakkar samboeren min tok seg fri for å være med meg i går. Utrolig skuffet over meg selv, som ikke fikk gjennomført :*
Huff :-( Føler virkelig med deg!
Sleit sånn før, grein og styra å ordna, men så ble jeg sjuk og MÅTTE ta blodprøver hver 14 dag, så ble litt kurert :-/ Liker det fortsatt ikke, så må ha med samboeren jeg også!
Håper du finner en måte du får det til på :-) <3

Så leit at du har det slik. :(
Du har vel tatt blodprøve før? Har du snakket med en lege om det? Kanskje h*n kunne beroliget deg litt?

Takk :) Ja da, har det. De husket meg godt fra forrige svangerskap også. Derfor jeg trodde jeg fikk gå rett inn i går..

Huff :-( Føler virkelig med deg!
Sleit sånn før, grein og styra å ordna, men så ble jeg sjuk og MÅTTE ta blodprøver hver 14 dag, så ble litt kurert :-/ Liker det fortsatt ikke, så må ha med samboeren jeg også!
Håper du finner en måte du får det til på :-) <3
Tusen Takk :)

Ta de opp med legen neste gang og si at du MÅ inn med en gang. Kanskje minne dem på angsten din.

Lykke til. :) Håper det ordner seg!

Besvimer du etter blodprøven er tatt? Jeg gjorde det første gangen jeg tok blodprøve :p Hadde gruet meg i 1 uke, og da jeg hadde tatt blodprøven var jeg så gla for det var ikke ille i det hele tatt! Men tok ikke lang tid før jeg svimte av.. Grunnen var fordi jeg hadde glemt å puste! Så når jeg tar blodprøver nå ser jeg bort og konsentrerer meg om å puste ;) Har ikke besvimt siden første gangen :)
Masse lykke til :)

Besvimer du etter blodprøven er tatt? Jeg gjorde det første gangen jeg tok blodprøve :p Hadde gruet meg i 1 uke, og da jeg hadde tatt blodprøven var jeg så gla for det var ikke ille i det hele tatt! Men tok ikke lang tid før jeg svimte av.. Grunnen var fordi jeg hadde glemt å puste! Så når jeg tar blodprøver nå ser jeg bort og konsentrerer meg om å puste ;) Har ikke besvimt siden første gangen :)
Masse lykke til :)

Tusen Takk :) Her er det skrekken og stressnivået som tar meg. Får bare fullstendig hetta :(

Uff :( Utrolig kjipt å ha den skrekken :( Håper du finner en måte å overvinne skrekken på ;)

Jeg er også vedigt svårt för blodpröver..
Brukar fråga om barnnål :), den er litt mindre, men tar lengre tid hvis de må ha mye blod.
Tar også alltid på meg en skjerf som jeg vill han rundt meg, o gömmer hode ned i..:smiley-ashamed004
Haha :) kanske kan hjälpa deg også?

Gi beskjed om hvordan du synes det er å ta blodprøver. Og gjerne be om å få ligge ned når de skal ta prøvene på deg? Evt kan du prøve med embla plaster (bedøvelsesplaster) så kjenner du ingen ting :)

Jobber på legekontor, og vi møter alle typer pasienter. Og gir du beskjed om hvordan du føler det ang. blodprøvetaking, så blir du ekstra godt tatt hånd om hvis du er redd, blir dårlig o.l.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Back
Topp