Blodprøver?!

Jeg tok mine på første kontroll 10+2

Jeg fikk beskjed om at de ikke til inn gravide før etter uke 12 (Trondheim), for det er noen blodprøver som først skulle taes da :-)

Neimen uff da:( nålskrekk? Er heldigvis ikke farlig og ikke særlig vondt :)

<3 venter en vinterbebi <3

å går fort over:) er veldig lite glad i blodprøver selv. men må man så må man.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg jobber med disse blodprøvene vi tar, og hos oss har det null betydning om de tas i uke 8 eller 14. Det viktigste er at de blir tatt, og merket riktig:) Kan selvfølgelig variere fra sykehus til sykehus da, er sikkert forskjellige rutiner ute å går.

Jeg gjorde det etter jeg hadde vært hos jordmor 10+2 :) Synes det er rart visst de ikke skal bli tatt før uke 12 :confused:

Jeg var 8+5 på første kontroll. Trodde han ville vente med blodprøver og slikt, men han sa det var helt normalt å ta det så tidlig. Men virker som om det er ulik praksis rundtforbi ja!

Ja, jeg mistenker at min fastlege først ville ta meg inn ved uke 12 for å "spare seg" det tapet i inntekt :)

Sist gang tok jeg blodprøver ved hver kontroll, der de målte blodprosent osv. Tatt blodprøver når jeg var 8 uker og 10 uker så langt denne gang. Første gang er det litt ekstra for da sjekker de blodtype, samt hiv, rubella og noe mer som jeg ikke husker. Fått papirer på det da, som skal følge helseskjema. Hadde hyppige kontroller sist gang, og foreløpig denne gang å pga sjukemelding.

Hvilke prøver sier legene deres at må ventes med til uke 12?? Og hva er grunnen til det??
Jeg tok blodprøver og søkte om fødeplass på første kontroll rundt uke 8 i begge mine svangerskap.

Hvilke prøver sier legene deres at må ventes med til uke 12?? Og hva er grunnen til det??
Jeg tok blodprøver og søkte om fødeplass på første kontroll rundt uke 8 i begge mine svangerskap.
Det var tidlig kontroll, skulle gjerne hatt det selv. Fikk ikke første kontroll før jeg er 13+2.

Det var tidlig kontroll, skulle gjerne hatt det selv. Fikk ikke første kontroll før jeg er 13+2.
Jeg går privat da. Så da får jeg akkurat de timene jeg selv ønsker :-)

Legene gjør mye rart, jeg fikk til og med beskjed om at første kontroll SKAL være hos lege. Jammen ikke lett dette, så satte de opp min første kontroll 13+5... Jordmor here i come.

Hmm.. Jeg tok blodprøver når jeg var på første kontroll ca 6-7 uker. Da bare prata vi om graviditet og tok blodprøver. Var på ny kontroll da jeg var 12 uker, da fylte vi ut svangerskapspapirer. Hvorfor må prøvene tas i uke 12?

Sent from my iPhone using BV Forum

Tok alle blodprøvene på første kontroll 11+3

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Hmm.. Jeg tok blodprøver når jeg var på første kontroll ca 6-7 uker. Da bare prata vi om graviditet og tok blodprøver. Var på ny kontroll da jeg var 12 uker, da fylte vi ut svangerskapspapirer. Hvorfor må prøvene tas i uke 12?

Sent from my iPhone using BV Forum
Vet ikke hvorfor. Var legen min som sa det. Spurte ikke hvorfor. Men virker som det er forskjell på hvor man bor i landet og hvem lege man går til.

Syns det er så mange som tar blodprøver her så tidlig, har dere alle gjort det? Jeg var hos legen i går, da var jeg 8+1 og tok ikke blodprøve og skal ikke gjøre det før uke 11.. Hva har dere gjort?

<3 venter en vinterbebi <3

Jeg har vært en del hos leg for jeg har vært dårlig og sykemeldt til uke 12. Han skal ikke ha blodprøver før timen i uke 12. Var hos jordmora i uke 9+ da ble hun litt sur på at legen ikke hadde tatt prøver... virker som det er mye forskjellig.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg skaffet legetime da jeg ble gravid fordi jeg ønsket å ta blodprøver for å se om det var noe jeg manglet (jern, vitaminer ++) bare for å være sikker :)

Jeg har tidligere hatt vitaminmangel, ingen blodprøver 5+4 og ser ikke ut til at de bryr seg så mye :p

Back
Topp