Blodprøver?!

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Syns det er så mange som tar blodprøver her så tidlig, har dere alle gjort det? Jeg var hos legen i går, da var jeg 8+1 og tok ikke blodprøve og skal ikke gjøre det før uke 11.. Hva har dere gjort?

<3 venter en vinterbebi <3

Syns det er så mange som tar blodprøver her så tidlig, har dere alle gjort det? Jeg var hos legen i går, da var jeg 8+1 og tok ikke blodprøve og skal ikke gjøre det før uke 11.. Hva har dere gjort?

Jeg var på første kontroll når jeg var 9+1. Tok blodprøver da.

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Vet ikke om det blir tatt i uke 11 heller for skulle komme inn da for svangerskapspapirer men ho snakket om å ta blodprøve i uke 12-14 en gang .. Er så usikker på legen min, liker ho ikke i det hele tatt

På blodprøvearket står det på baksiden at de første prøvene bør taes tidligst i uke 12. Men legen min sa at det bare var å ta dem med en gang... Har ikke gjort det enda da jeg har angst for det og vanligvis tar beroligende for å få tatt dem... Prøver å manne meg opp:(

02.06.10

Nei. skulle komme tilbake i uke 12 og gjøre det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed av legen å bestille time til første svangerskap kontroll når jeg passeret uke 12 pga blodprøver som ikke skulle tas før. Da måtte man ta di på nytt. Før så var det ikke sånn. Da vi fikk minste mann hadde jeg samme lege og da var ikke praksisen sånn. Så det er vel nyere forskning ang å få riktig svar som mulig på blodprøvene :)

På blodprøvearket står det på baksiden at de første prøvene bør taes tidligst i uke 12. Men legen min sa at det bare var å ta dem med en gang... Har ikke gjort det enda da jeg har angst for det og vanligvis tar beroligende for å få tatt dem... Prøver å manne meg opp:(

02.06.10
Neimen uff da:( nålskrekk? Er heldigvis ikke farlig og ikke særlig vondt :)

Okei men da er det ikke bare legen min som er slurvete .. :)

På det blodprøve skjema de bruker står det at det skal gjøres mellom uke 8 og 13:)

Jeg tok dem i uke 8 en gang.

Er litt værre enn det.. Har sykehusangst av store dimensjoner... Svimer av hver gang jeg tar blodprøve:( er veldig slitsomt..

02.06.10
Oi såppas:( fælt, kan ikke forestille meg engang hvordan det er

Legen min vil ikke ta det før uke 13, så da har jeg bestilt time til jeg er 12+4 :)

Her får vi ikke få gå på kontroll før i 12.uke, for ellers må de gjøre "alt" på nytt igjen (med blodprøve etc) sa legen min.

Har bestandig tatt tidlig. Aldri måtte tatt prøvene på nytt.

Hadde første time hos fastlegen mandag forrige uke, da var jeg 10+4, og da ble det tatt blodprøver og søkt om fødeplass.

Legekontoret jeg bruker tar ikke inn gravide til kontroll før etter 12 fullgåtte uker. Skyldes visst blodprøvene som, i følge deres praksis, ikke skal tas før uke 12! Stusset fælt på dette, men skjønner at det er vanlig nå :)

Jeg har time først når jeg er 14 uker på vei da legen min og sa at de ikke tar prøvene før etter uke 12. Så da blir det første kontrollen på meg:)

Back
Topp