Blodprøvene.

~allegodetingerfire~

Elsker forumet
De blodprøvene vi tar på første svangerskapskontroll hvor lang tid tok det før dere fikk svarene i posten. Tok mine for en uke siden. Og ennå ikle fått svaret i posten.

Last edited:
tok litt over en uke så hadde jordmor sendt de i posten.

Jeg måtte på legekontoret for å få svar. De sendt ikke noe til meg iallfall. Ring på legekontoret å høre?

Jeg var på kontroll 30/5 og fikk svar på de to siste i dag først. Har fått tre brev, det første en uke etterpå og to etter det.

Legen sa de ville ta kontakt dersom det var noe utenom det vanlige på blodprøvene. Jeg aner ikke hva de sjekket engang og de ringte ikke, så regner med at jeg er "frisk" nok.
Skal uansett spørre om blodtypen min på neste kontroll, for det har jeg alltid lurt på hva er.

jeg fikk det nok fordi jeg må ha de papirene sammen med helsekortet pga blodtype. men tror alle skal ha de blodprøvesvarene sammen med helsekortet jeg? de sjekker hiv, røde hunder antistoffer, toxoplasmose, og hepatitt vet jeg, samt blodtype og gjerne jern og folat, d vitamin nivå. og noe ekstra jeg ikke husker i farta

Jeg var til jordmor i dag og hun etterspurte resultatarket fra blodprøvene, så jeg må få skaffet meg det fra legen. Tror det var på grunn av at legene tror de andre har tilgang på det elektronisk, men så har de kanskje ikke det..

Hm.. Der har du et godt poeng.
Jeg skulle også få mine i posten.
Tidligere fikk jeg de fort.
Fikk beskjed at legen at jeg skulle legge de inn i plastik helsemappen for gravide.
Må huske det da.. :rolleyes:

Hm.. Der har du et godt poeng.
Jeg skulle også få mine i posten.
Tidligere fikk jeg de fort.
Fikk beskjed at legen at jeg skulle legge de inn i plastik helsemappen for gravide.
Må huske det da.. :rolleyes:

Godt det ikke bare er jeg som ikke har fått de. Får ringe å etterlyse de i slutten av uken om de ikke kommer snart.

Jeg får kun svar dersom noe er unormalt. Legen fyller de inn i helsekortet på neste kontroll hos han.

Jeg fikk bare muntlig beskjed om at jeg er rhesus negativ.. Typ: Du er rhesus negativ, men det vet du vel. Har ikke testa det før, så det gjorde jeg jo ikke, men var for kvalm til å spørre noe mer. Så leste jeg litt på nett om det, og lurer på, skal jeg ta en sprøyte i graviditeten, eller bare etterpå? Faren er rhesus positiv. Står på nett at jeg skal ta en sprøyte under svangerskapet hvis babyen er rhesus positivt, men hvordan sjekkes det igrunn? [emoji4]

Jeg fikk bare muntlig beskjed om at jeg er rhesus negativ.. Typ: Du er rhesus negativ, men det vet du vel. Har ikke testa det før, så det gjorde jeg jo ikke, men var for kvalm til å spørre noe mer. Så leste jeg litt på nett om det, og lurer på, skal jeg ta en sprøyte i graviditeten, eller bare etterpå? Faren er rhesus positiv. Står på nett at jeg skal ta en sprøyte under svangerskapet hvis babyen er rhesus positivt, men hvordan sjekkes det igrunn? [emoji4]
De tar en blodprøve av deg og en av babyen i uke 24 (aner ikke hvordan dette foregår da dette er ganske nytt), så skal du ha sprøyte i uke 28 hvis babyen er positiv + du skal ha en etter fødsel :)

Back
Topp