Blodplategivning

Skulle gjerne gitt blod men da må jeg reise to timer unna herfra :/ Vært lettere om det var i nærheten.

Akkurat nå er jeg i karantene i 6 mnd, kommer nok til å ha liten tid mellom karantene tidene (reiser ofte til Egypt)
Men tenke å spørre om jeg kunne gi plasma neste gang, men gir hva de da vil ha, har O+ så vil de heller ha blod så skal de få det :-)

Reglene for blodgivning er aå latterlige st det ikke er rart det er manko på givere.
Men nå er jeg jo gravif og må vente uansett da. Må vente et år etrer fødsel og. Men da sa ho det ikke var sikkert jeg lunbe gi uabsett pga piercingene mine O.o

Akkurat nå er jeg i karantene i 6 mnd, kommer nok til å ha liten tid mellom karantene tidene (reiser ofte til Egypt)
Men tenke å spørre om jeg kunne gi plasma neste gang, men gir hva de da vil ha, har O+ så vil de heller ha blod så skal de få det :-)

Huff kjedelig med karantenetid :/ åå så du er så spesiel ja :P bra du gir blod når du kan hvertfall :)

Reglene for blodgivning er aå latterlige st det ikke er rart det er manko på givere.
Men nå er jeg jo gravif og må vente uansett da. Må vente et år etrer fødsel og. Men da sa ho det ikke var sikkert jeg lunbe gi uabsett pga piercingene mine O.o

Må jo være strengt med tanke på at dette skal inn i blodsystemet til noen andre da :) du kan ikke ha piercing i slimhinnene(?) Men navlen går bra tror jeg :P

Verken jeg eller mannen har blitt spurt om det. Skal huske å spørre neste gang:)

Hvorfor klarer ikke mange å gjennomføre første timen? :)

Det er spesielt kvinner som ikke klarer å gi, mange blir kvalme og får prikking i leppene og noen besvimer faktisk også :/ venninna mi klarte ikke gjennomføre første givning og ho ble frabedt om å prøve igjen, men ho kan gi vanlig blod da :)

Huff kjedelig med karantenetid :/ åå så du er så spesiel ja :P bra du gir blod når du kan hvertfall :)
Tja spesiell og spesiell, de vil da ha blodet mitt, vil heller ha mitt en mannen sitt for han er AB :-P

Veldig kjedelig med karantenetid, men respekterer det og bare glad jeg får gi :-D

Tja spesiell og spesiell, de vil da ha blodet mitt, vil heller ha mitt en mannen sitt for han er AB :-P

Veldig kjedelig med karantenetid, men respekterer det og bare glad jeg får gi :-D

Hehe ja du er jo litt spesiel når du har O blod da :P jeg har A- :P så liker å tenke at jeg har bitte litt spesielt blod :P
Bra du får gitt blod av og til da :) bedre enn ingenting :)

Jeg ga blod men er så utrolig vanskelig å stikke og finne god nok blodåre til de store nålene at de klarte sjelden å få fylt opp en pose

Hehe ja du er jo litt spesiel når du har O blod da :P jeg har A- :P så liker å tenke at jeg har bitte litt spesielt blod :P
Bra du får gitt blod av og til da :) bedre enn ingenting :)
Greit at de med O + donerer i tilfelle jeg en dag også må ha blod ;-) liker tanken på at jeg kan gi blod til alle som er + da :-D

Er blodtype O universal??

For det har jeg og :-P

Ja ved O så er det kun nøye om mottaker er + eller - :-)
Men er man O så må man få O :-)
Vis vedlegget 146368
Så da betyr det at mine foreldre også må ha hatt O?

Jeg lurer så fælt på hva mine barn evt har :-P
Samboer aner jo ikke hva han har :-o

Jeg husker ikke om jeg er - eller +...
Tror det må være +, ellers måtte jeg vel fått noe antistoff under svangerskapene??

Tror det må være +, ellers måtte jeg vel fått noe antistoff under svangerskapene??

De må ikke ha O :) mamma er A+ men ho har en søster med B og en har ab og hvis e ikke husker feil tror e en har O å :P begge mine foreldre har A+ mens jeg er A- og min sønn er A+ :P hvis e har skjønt det riktig kan man ha en blodtype men være bærer av en annen? :P

Ikke nødvendigvis, de med A og B kan være bærere av O etter hva jeg har skjønt, slik som man ser på bilde, står genotyp.

Lurer på hva snuppa er også men forventer at hun er A eller B siden mannen er AB + :-)

Last edited:
Ikke nødvendigvis de med A og B kan være bærere av O etter hva jeg har skjønt, slik som man ser på bilde, står genotyp.

Lurer på hva snuppa er også men forventer at hun er A eller B siden mannen er AB + :-)

Man kan være bærer av 0 selvom man er A :) to foreldre med blodtype A kan godt få et barn med blodtype 0 :)

Back
Topp