Blodig utflod

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
opplevde jeg i dag, fargen var oransje på en måte..! Bør jeg bekymre meg, har ikke kommet noe etterpå, men kjente jeg ble veldig nervøs. Har hatt vondt i rygg og litt i mage, men håper det er forbigående! 

Jeg kan bare trøste med å fortelle at det samme har skjedd meg. Men det gikk over til å blø mye ferskt blod,  en hel dag. Alt var bra med spira her, en fosterhinne som hadde sprukket bare :-)
Noen pleier også få en liten blodig utflod rundt den tiden de egentlig skulle hatt mensen.
Kanskje du har hatt sex eller noe slikt som også kan ha utløst dette?

Er du i tvil , ring legen i morgen å ta deg en tur å få det sjekket :)

Mamman_til_Sara10+spire skrev:
Jeg kan bare trøste med å fortelle at det samme har skjedd meg. Men det gikk over til å blø mye ferskt blod,  en hel dag. Alt var bra med spira her, en fosterhinne som hadde sprukket bare :-)
Noen pleier også få en liten blodig utflod rundt den tiden de egentlig skulle hatt mensen.
Kanskje du har hatt sex eller noe slikt som også kan ha utløst dette?

Er du i tvil , ring legen i morgen å ta deg en tur å få det sjekket :)

Jeg var hos legen i dag faktisk, hun sa at det mest sannsynlig var pga at jeg skulle hatt mensen i dag, man kunne vistnok oppleve å ha blodig utflod i uke 4, uke 8 og noen ganger i uke 12..! Men hun sa også at sjansen for SA var litt større rundt disse ukene, så hun ba meg roe ned tempoet litt (lettere sagt enn gjort med 4 barn)..men hvis jeg blødde mer skulle jeg ta kontakt å få henvisning til ul. Jobber på sykehuset og opplever jeg det igjen drar jeg rett bort til fødepoliklinikken og ber om ul uten hendvisning :p 

Nei har ikke hatt noe sex den siste tiden, men jeg måtte nesten høre om andre hadde opplevd det samme..! Har ikke kommet noe siden, men springer jo på do hele tiden nå og sjekker..samtidig som jeg prøver å trøste meg selv med at det var et hjerte som slo på mandag..! :S

Kjenner meg SÅ godt igjen. Manisk på å sjekke etter blod på papiret! :-p
Hehe, ser den. Fikk også beskjed om NULL løft, ingen fysisk aktivitet , sex osv forrige uke når jeg blødde. Umulig med en aktiv 15 mnds jente aleine her hjemme på dag tid. Hun må jo opp i matstolen, inn og ut av sengen osv.. Hun måtte jo underholdes og - dog mindre aktivitet når det var som verst.

Får holde deg i ro så godt du kan og ikke stresse! Stress er verst ;)
Krysser alt som kan krysses for deg :-)

Kjenner meg SÅ godt igjen. Manisk på å sjekke etter blod på papiret! :-p
Hehe, ser den. Fikk også beskjed om NULL løft, ingen fysisk aktivitet , sex osv forrige uke når jeg blødde. Umulig med en aktiv 15 mnds jente aleine her hjemme på dag tid. Hun må jo opp i matstolen, inn og ut av sengen osv.. Hun måtte jo underholdes og - dog mindre aktivitet når det var som verst.

Får holde deg i ro så godt du kan og ikke stresse! Stress er verst ;)
Krysser alt som kan krysses for deg :-)

Ja, det er nettopp det, de skal løftes, skiftes bleie på, legges etc..! Og da må en jo bære dem, men jeg får prøve å slappe av så godt jeg kan! 

Godt du har sluttet å blø, kjenner det skal bli godt å passere 12 uker, er jo helt nervevrak! 

Har ikke opplevd det enda i dette svangerskapet, men opplevde det sist og det kom og gikk litt blodig utflod i en dag eller to, og gikk over =)

skift bleie på gulvet, ha aktiviteter med ungene (gjerne sittende) på gulvet, når ungene er lagt for kvelden sleng deg på sofaen med god samvittighet og slapp av..

Er mest sannsynlig ikke noe å bry seg med, men trenger ikke teste skjebnen heller ;)

Nei vil ikke teste ut skjebnen :( Fikk enda litt til på papiret i dag, i stedet for det vanlige utlodet kommer det ut blodig utflod nå hver gang jeg har utflod..merkelig og veldig bekymringsfult, men jeg krysser fingrene for at det ikke er farlig! 

Hører egentlig til i August, men jeg må innrømme at jeg sniker litt Jeg må bare si at blødning er skummelt psykisk, men ikke nødvendigvis farlig. Jeg har blødd mer eller  mindre konstant siden uke 7, i går tok jeg meg en tur på sykehuset på grunn av kraftig blødning, men der så jeg en liten bebis som sprellet og styra og et hjerte som banket i veiemoticon Alle slimhinner er veldig tynne og blodfylte nå, så selv om det er ekkelt kan de aller fleste ta det med ro om det kommer en liten blødning, å være hard i magen så man må pressse ekstra kan være nok, og det kan vel ikke kalles et ukjent problem nå det er derimot fare på ferde om det kommer mensblødning og/eller klumper....

Aleksing skrev:
Hører egentlig til i August, men jeg må innrømme at jeg sniker litt Jeg må bare si at blødning er skummelt psykisk, men ikke nødvendigvis farlig. Jeg har blødd mer eller  mindre konstant siden uke 7, i går tok jeg meg en tur på sykehuset på grunn av kraftig blødning, men der så jeg en liten bebis som sprellet og styra og et hjertet som banket i veiAlle slimhinner er veldig tynne og blodfylte nå, så selv om det er ekkelt kan de aller fleste ta det med ro om det kommer en liten blødning, det er derimot fare på ferde om det kommer mensblødning og/eller klumper....

Takk for et utfyllende og betryggende svar, alltid godt å høre fra noen som har vært igjennom noe lunde det samme..! Vet du hvilket farge blodet skal være for at det skal være farlig? Jeg har heldigvis ikke vondt, kjenner meg litt rar nederst i magen, men det kommer nok av at jeg kjenner bedre etter nå som jeg vet at jeg blør..! 

Godt alt var i orden med den lille vennen din, håper du får et flott og trygt sv.skap :) 

Farge er nok ikke på langt nær så viktig som mengde, jeg har blødd både gammelt, det er brunt, og ferskt blod, altså rødt. Ferskt føles absolutt verst, men jeg fikk beskjed hos legen at det var temmelig vanlig med blødninger, spesielt de 3 første mnd av svangerskapet. Hun sa noe sånt som: det er alltid best å ikke blø, men mange gjør det. Det jeg syns er vanskelig er at jeg er førstegangs gravid og vet ikke hva som er vanlige følelser for meg. Det eneste jeg kan si er at rundt nyttår hadde jeg så vondt i magen at jeg tilbragte mye tid på do og med hodet i en bøtte, jeg fikk vite senere at jeg mest sannsynlivis hadde mistet en tvilling rundt den tiden, så jeg vil tro den smerten var den som sa farvell... Og det var VONDT Så hvis du ikke opplever smerter eller klumper i utfloden kan du nok slappe av og puste lett, for oddsen er jo helt klart på din sideemoticon  Jeg vet selv at det er lettere sagt enn gjort, for jeg har egentlig ikke latt meg selv tro på det her før i går, men gi det litt tid. Og hvis du føler at bekymringen blir for stor kan du jo ta deg en prat med legen din og høre om du kan få en tidlig ul.

Takk for det, og lykke til med den lille bønna di!

Jeg fikk også samme beskjed : Er det klumper børr man være bekymret.
Er det bare blødning kan det være helt ufarlig :-) Det er aldri kjekt å blø, men prøv å senk skuldrene. Ikke tørk deg så masse nå at du blir sår og blør mere pga det ;) hehe.

Hopp til køys tidlig i dag å sjekk igjen i morgen. Husk at det kan være noe imorgen tidlig som er fra i natt, men se etter første do besøk om det fremdeles kommer noe . :-)

Jeg fikk også samme beskjed : Er det klumper børr man være bekymret.
Er det bare blødning kan det være helt ufarlig :-) Det er aldri kjekt å blø, men prøv å senk skuldrene. Ikke tørk deg så masse nå at du blir sår og blør mere pga det ;) hehe.

Hopp til køys tidlig i dag å sjekk igjen i morgen. Husk at det kan være noe imorgen tidlig som er fra i natt, men se etter første do besøk om det fremdeles kommer noe . :-)

Det kom ingenting i dag morges, men rundt kl 3 på dagen kom det mer, men utover dagen har det blitt mer brunt, det er ikke klumper men seig avlang masse, altså det er kun blod når jeg får utflod, ikke noe ellers..vet ikke om jeg bør bekymre meg eller om jeg bør se det an og prøve å ikke tenke så masse på det...

Blir litt KOKO i hodet av dette kjenner jeg..! Hmmfrrr!

Forsår deg veldig godt! Er fortvilende når det er utenfor vår makt! Blir selv hysterisk om jeg ser antydninger til blod :-p Høres ikke ut som det er noe farlig blødning, men kanskje for din egen del burde du tatt deg en UL å roet nervene ? :-)

Forsår deg veldig godt! Er fortvilende når det er utenfor vår makt! Blir selv hysterisk om jeg ser antydninger til blod :-p Høres ikke ut som det er noe farlig blødning, men kanskje for din egen del burde du tatt deg en UL å roet nervene ? :-)

Har tenkt meg til legen på mandag og be om hendvisning til ul...dette makter jeg ikke :( Selv om det ikke er mye, er jeg bekymret, noe jeg annser som normalt..! Men samtidig bør jeg jo ikke ta sorgen på forskudd, den tid, den sorg. Forhåpentligvis i dette tilfelle blir det ingen sorg, men glede :)

Jeg tenker dette går helt fint :-) Men du gjør smart i å  gå, jeg gjorde det samme ! Man trenger bekreftelsen nå som man verken kan kjenne liv eller høre hjertelyden. Du får be mannen ta seg av ungene og husvasken/middag i helgen !

Back
Topp