Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lilletrampepus
Nei, skulle gjerne vært men jeg får ikke lov fordi jeg har litt av hvert av mangler (fikk jeg beskjed om når jeg spurte om å bli blodgiver)
ORIGINAL: Sorland
Skulle gjerne vært det. Var i møte/samtale for å bli det, og alt gikk knirkefritt helt til de skulle ta blodprøver av meg, har sikkert det verste årene som fins når det kommer til blodprøving, så ble ikke godkjent pga vanskelige årer.
På legesenteret er det kun ei av de som jobber der som treffer. Selv anestesileger har problemer med å treffe. Fikk spøramål en gang om jeg hadde blodårer i armene [8D]
ORIGINAL: pingri
Skulle gjerne vært det. Var i møte/samtale for å bli det, og alt gikk knirkefritt helt til de skulle ta blodprøver av meg, har sikkert det verste årene som fins når det kommer til blodprøving, så ble ikke godkjent pga vanskelige årer.
På legesenteret er det kun ei av de som jobber der som treffer. Selv anestesileger har problemer med å treffe. Fikk spøramål en gang om jeg hadde blodårer i armene [8D]
Mykje likt her! Ikkje noko kjekt å ta blodprøvar når dei stikke meg overalt for å finna ei åra.
Ser ut som eg har fått juling etterpå, får lekre blåflekkar.
Stundom tek dei blodprøve oppå handa, for klarar ikkje finna noko i armen. Nice.
Så etterkvart har eg vel utvikla lettare sprøyteangst.
Meen - veldig bra at folk melder seg til å verta blodgjevar!
Samme her også. Sist jeg skulle ta blodprøver på sykehuset rota og gravde hu rundt i armen i 25min før hu fant blodåra. Endte opp med at jeg svimte av etterpå. [8|][8D]
ORIGINAL: jcecilie
Nei. skulle gjerne hvert det, men trur ikke jeg hadde fått tid til det. 20 min. til sykehuset en vei. og i jobb og med 2 barn og en mann som jobber masse. så trur jeg at jeg har nok å tenke på for tiden[:)][:)]
ORIGINAL: pingri
Mykje likt her! Ikkje noko kjekt å ta blodprøvar når dei stikke meg overalt for å finna ei åra.
Ser ut som eg har fått juling etterpå, får lekre blåflekkar.
Stundom tek dei blodprøve oppå handa, for klarar ikkje finna noko i armen. Nice.
Så etterkvart har eg vel utvikla lettare sprøyteangst.
Meen - veldig bra at folk melder seg til å verta blodgjevar!
Samme her også. Sist jeg skulle ta blodprøver på sykehuset rota og gravde hu rundt i armen i 25min før hu fant blodåra. Endte opp med at jeg svimte av etterpå. [8|][8D]
ORIGINAL: Tine09
Jeg var innom blodbanken for et par år siden og skulle melde meg som donor men fikk beskjed om at jeg veide for lite. Man må visst veie minst 50 kg for å kunne gi blod [8|]
Men alle som kan burde absolutt gi, er kjipt når operasjoner må utsettes pga blodmangel. Folk venter jo ofte leeeenge nok på mange operasjoner...