Blodgiver

ORIGINAL: Scorp80

Da har jeg meldt meg [:)]

Jeg også[:)]

ORIGINAL: Almasmamma

ORIGINAL: Tine09

Jeg var innom blodbanken for et par år siden og skulle melde meg som donor men fikk beskjed om at jeg veide for lite. Man må visst veie minst 50 kg for å kunne gi blod [8|]

Men alle som kan burde absolutt gi, er kjipt når operasjoner må utsettes pga blodmangel. Folk venter jo ofte leeeenge nok på mange operasjoner...

Ååå, må du det?? Hmm.. Da kan ikke jeg heller bli da.. Kjedelig når det er noe slik som skal stoppe en..

Signerer nederste avsnitt [:)]

Jeg fikk nå beskjed om det ihvertfall. Litt kjedelig når man er frisk som en fisk og klar for å gi men det er vel en god grunn til at grensen er satt der. Hadde vel kanskje gått i bakken om jeg hadde blitt tappet for en halvliter blod...??

Har lyst, og tror jeg bare må ignorere sprøyte/blodskrekk og melde meg ? [:)]

har lyst å får lov å gi blod.  de spurte meg en gang mamma fikk blod overføring.
men hvet ikke om eg tør. det e jo ikke noe å være redd for. e ikke redd sprøyter å det. men tenker at de skal ta en halv liter av meg[8D][8|] redd eg skal bli svimmel å det. haha det e det eg bekymrer meg for. men tenkte eg skal snakke med de i blodbussen i morgen..[:)] den e i byn når eg skal være i byn.

ORIGINAL: Bambling

ORIGINAL: Reea

Har lyst, og tror jeg bare må ignorere sprøyte/blodskrekk og melde meg ? [:)]

Er det jeg har gjort! Blir litt svett av å tenke på det nå, men nå som jeg har registrert meg kan jeg jo ikke trekke meg når de ringer! [:D]

Det er flott gjort! [:)] Tror jeg må gjøre det samme. Herlighet, har jo overlevd fødsel, så ei nål i armen kan vel ikke være verdens undergang? [;)]

Vært i 9 år..men kan ikke gi blod nå pga bruker medisiner for høyt blodtrykk

har utrolig lyst, men får ikkje lov pga tabeletter som eg bruker [:'(]

ORIGINAL: chato89

har utrolig lyst, men får ikkje lov pga tabeletter som eg bruker [:'(]

Samme her

Ja det er jeg, vært i mange år... Men pause nå pga at jeg ammer, men skal starte opp straks jeg er ferdig med amminga [:D]

Her er det så vanskelige årer at de står på hodet for å ta blodprøve av meg.
Som regel må de stikke oppå hånda og tappe blod derfra, og tappes det for mye der-svimer jeg av.
Er ikke en veldig attraktiv blodgiver nei.. Har sykt sprøyteskrekk, og hadde seff Rhesus negativ så måtte ta 4 blodprøver iløpet av svangerskapet.. Crap!! Fikser dårlig blodprøver, så like greit jeg har umulige årer- så slipper jeg å tenke på at jeg burde vært blodgiver..[;)]

Nei..Kan desverre ikke gi blod da jeg har Leiden-mutasjon.

ORIGINAL: pannekaka

ORIGINAL: Ophelia

Nei, og det kommer nok ikke til å skje heller, dessverre. Jeg har skikkelig sprøyteskrekk, så, nei, helt uaktuelt!

sign!

likbleik og gråter før stikket.. svimer av, våkner og spyr [8D] haha.. men ble litt tøffere etter svangerskapet da, men hadde jeg fått beskjed at en blodprøve ventet på meg nå så.. oi, ble svimmel bare av tanken nå og kjenner stikk i hele kroppen [:-] helt håpløst!!!

Har dere med sprøyteskrekk prøvd å ligge når det tas prøver?....hjelper veldig om en er plaget med å bli svimmel. Jeg lå en periode på en benk, det fordi de stakk så sykt mange ganger før de traff ei åre, kroppen svarte tilbake med å bli likbleik. Men nå som det er ei som treffer på første forsøk så har jeg ikke ligget på flere år.

Har man lov til å gi blod hvis man selv har fått blodoverføring?

Back
Topp