Blodgiver

linko

Forumet er livet
Ble litt inspirert etter å ha sett linken i signaturen til Tåka.[:)]

Så lurer da på, er du blodgiver?

ORIGINAL: Lilletrampepus

Nei, skulle gjerne vært men jeg får ikke lov fordi jeg har litt av hvert av mangler (fikk jeg beskjed om når jeg spurte om å bli blodgiver) 

Jeg var blodgiver, men fikk ikke lov til å gi blod lengre når jeg tok hull i nesa. Men den er jo fjernet nå, så kan sikkert melde meg som blodgiver igjen nå.

Skulle gjerne vært det. Var i møte/samtale for å bli det, og alt gikk knirkefritt helt til de skulle ta blodprøver av meg, har sikkert det verste årene som fins når det kommer til blodprøving, så ble ikke godkjent pga vanskelige årer.
På legesenteret er det kun ei av de som jobber der som treffer. Selv anestesileger har problemer med å treffe. Fikk spøramål en gang om jeg hadde blodårer i armene [8D]

Jeg gikk på noen medisiner da jeg var liten, som gjør at jeg ikke kan bli blodgiver.

ORIGINAL: Sorland

Skulle gjerne vært det. Var i møte/samtale for å bli det, og alt gikk knirkefritt helt til de skulle ta blodprøver av meg, har sikkert det verste årene som fins når det kommer til blodprøving, så ble ikke godkjent pga vanskelige årer.
På legesenteret er det kun ei av de som jobber der som treffer. Selv anestesileger har problemer med å treffe. Fikk spøramål en gang om jeg hadde blodårer i armene [8D]

Mykje likt her! Ikkje noko kjekt å ta blodprøvar når dei stikke meg overalt for å finna ei åra.
Ser ut som eg har fått juling etterpå, får lekre blåflekkar.
Stundom tek dei blodprøve oppå handa, for klarar ikkje finna noko i armen. Nice.
Så etterkvart har eg vel utvikla lettare sprøyteangst.

Meen - veldig bra at folk melder seg til å verta blodgjevar!

ORIGINAL: pingri

Mykje likt her! Ikkje noko kjekt å ta blodprøvar når dei stikke meg overalt for å finna ei åra.
Stundom tek dei blodprøve oppå handa, for klarar ikkje finna noko i armen. Nice.

Samme her også. Sist jeg skulle ta blodprøver på sykehuset rota og gravde hu rundt i armen i 25min før hu fant blodåra. Endte opp med at jeg svimte av etterpå. [8|][8D]

Usj, er det rart eg kvir meg til sprøyter...huttetu!

Nei, og det kommer nok ikke til å skje heller, dessverre. Jeg har skikkelig sprøyteskrekk, så, nei, helt uaktuelt!

Skulle vært det, for har altfor høgt jern i blodet, men fikk ikke lov sa legen min, pga piercing[&:]

Ja, er det. Men har jo ikke gitt på snart to år, må vel snart ringe å si at jeg er klar igjen.

Nei. kunne sikkert hvert det, men har ikke tid til det[:)]

Nei. skulle gjerne hvert det, men trur ikke jeg hadde fått tid til det. 20 min. til sykehuset en vei. og i jobb og med 2 barn og en mann som jobber masse. så trur jeg at jeg har nok å tenke på for tiden[:)][:)]

Nei, har diabetes så blodet mitt er ikkje brukenes.

ORIGINAL: eplemos

Nei, har diabetes så blodet mitt er ikkje brukenes.

[:)]

ORIGINAL: jcecilie

Nei. skulle gjerne hvert det, men trur ikke jeg hadde fått tid til det. 20 min. til sykehuset en vei. og i jobb og med 2 barn og en mann som jobber masse. så trur jeg at jeg har nok å tenke på for tiden[:)][:)]

Tror faktidk du får fri fra jobb med betalt når du skal gi blod. Men er ikke 100% sikker.

ORIGINAL: pingri

Samme her også. Sist jeg skulle ta blodprøver på sykehuset rota og gravde hu rundt i armen i 25min før hu fant blodåra. Endte opp med at jeg svimte av etterpå. [8|][8D]

Ser jo ikke ut på armene noen ganger.
En gang jeg skulle ha kontrastvæske i årene for å utelukke hjerneblødning, holdt de på i nesten en halv time før de endelig traff, når jeg var ferdig holdt jo min far på å få sjokk når han så armene mine, var jo plaster over alt på begge armene.
Selv der en tar blodprøver på sykehuset så sliter de, ene gangen måtte de bytte på for den som kjente først fant ikke noe årer etter 20 min leting.
Fått til vane å si at mine årer er vanskelige [;)]

Jepp!

Jeg var innom blodbanken for et par år siden og skulle melde meg som donor men fikk beskjed om at jeg veide for lite. Man må visst veie minst 50 kg for å kunne gi blod [8|]

Men alle som kan burde absolutt gi, er kjipt når operasjoner må utsettes pga blodmangel. Folk venter jo ofte leeeenge nok på mange operasjoner...

ORIGINAL: Tine09

Jeg var innom blodbanken for et par år siden og skulle melde meg som donor men fikk beskjed om at jeg veide for lite. Man må visst veie minst 50 kg for å kunne gi blod [8|]

Men alle som kan burde absolutt gi, er kjipt når operasjoner må utsettes pga blodmangel. Folk venter jo ofte leeeenge nok på mange operasjoner...

Ååå, må du det?? Hmm.. Da kan ikke jeg heller bli da.. Kjedelig når det er noe slik som skal stoppe en..

Signerer nederste avsnitt [:)]

Skal på time på haukeland i oktober[:)]
Har endelig såpass høyt hb-nivå at jeg tror jeg får lov. Skal teste det da igjen. Håper at det går[:)]

Back
Topp