Blodfortynnende

I albyl e er det acetylsalicylic syre. Noe som redusere blodplatenes evne til å klumpe seg. Det over også febernedsettende, og finnes i feks distrikt. Skal IKKE brukes sammen med Ibux, ikke Over lengre tid i et svangerskap og ikke i siste trimester. I Ibux er det ibuprofen, ikke acetylsalicylic. Er smertelindrende, men langt ifra det samme.

Excuse me- damn that autocorrect.
Tror ikke jeg vil gå inn på en lengre farmakologisk diskusjon. Hvis du hadde lest hva jeg skrev ville du se at jeg kommenterte at Albyl-e IKKE lignet på Paracet. Både Albyl-E og Ibux er et NSAID, så "langt i fra det samme" kan jeg ikke være enig i. Det er mye mer likt enn Albyl-E og Paracet. Jeg skrev ikke at det er det samme og ingenting om at det skal brukes sammen. Så er DET sagt ;)

Hvis du forresten søker på legemiddelprodusentUavhengige sider, som f.eks relis.no, vil du se at lavdose ASA (som Albyl-E 75 mg) er godt utprøvd under svangerskap. Det kan trygt brukes under hele svangerskapet, også i 3. Trimester :)

Er du farmasøyt eller noe sånt?

Last edited:
Jeg syns hver og en skal snakke med sin lege om en har noen spm ang dette. Så lar vi dette ligge.

Excuse me, Damn that autocorrect!

Jeg var jo helst bekymret for disse skumle sprøyten jeg måtte ta. Iiiiikk. :( men jeg er ganske flink altså hehe

Jeg var jo helst bekymret for disse skumle sprøyten jeg måtte ta. Iiiiikk. :( men jeg er ganske flink altså hehe

Det er du helt sikkert. Merkelig hvor fort en venner seg til disse tingene ;)

Det er du helt sikkert. Merkelig hvor fort en venner seg til disse tingene ;)
Ja det er sant, det er for babyen var hun så lur å sa jordmora hehe

går på klexane pga av tidligere blodpropp. begynte på det i uke 4 og skal ta det tom 8 uker etter fødsel. blir mye sprøyter

Back
Topp