Blodfortynnende har blitt en stor feil

Sniker fra maiforumet:)
Jeg blødde MASSE med koagler(8+3) og legevakt mistenkte SA, men dro på UL dagen etter og der var det et bankende hjerte:) Så siden du sier du ikke har vondt så kan det være en god sjanse for at d har gått bra:) men forstår at du er bekymra, det var jeg også! Og er d fortsatt..Men dessverre liten man kan gjøre om kroppen bestemmer seg for at det ikke er ment å bli...Krysser fingre og tær for deg:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du må ALDRI ta blodfortynnende uten at ein HEMATOLOG ( blodspesialist ) har utreda deg. Er det ingen medisinsk grunn til blodfortynnende kan det skade deg.
Termin 8 Juni 2014

Det er feil - det sjekket nemmelig jeg opp da samboeren min ble satt på det pga migrene :) legene settet deg ikke på det uten videre om det hadde vært skadelig.

Det er feil - det sjekket nemmelig jeg opp da samboeren min ble satt på det pga migrene :) legene settet deg ikke på det uten videre om det hadde vært skadelig.

Helt enig :) Min gyn sjekka ikke noe videre rundt mitt blod etc før han satt meg på det, men nå går jeg på den laveste dosen albyl e.

Sent from my iPhone using BV Forum

Min engelske lege og HEMATOLOG var veldig nøyaktig med at eg ikkje fekk desse medisinene uten at det var heilt nødvendig. Eg vart utreda før eg fekk ei einaste sprøyte.
For det eg veit kan andre typer blodfortynnende vere utskrive for andre ting, men mitt lavmolykelært fragmin fekk eg bare ved grundig utredning.
Har ikkje brukt norsk lege på 3 år, mulig reglane for blodfortynnende bruk er forandra.
Det kan vere de har rett ( norsk lege) men min lege ( engelsk) er av ei annen oppfatning.

Det viktigaste er at alle som legen meiner trenger blodfortynnende får det i dei doser som dei skal ha.

Termin 8 Juni 2014

Min engelske lege og HEMATOLOG var veldig nøyaktig med at eg ikkje fekk desse medisinene uten at det var heilt nødvendig. Eg vart utreda før eg fekk ei einaste sprøyte.
For det eg veit kan andre typer blodfortynnende vere utskrive for andre ting, men mitt lavmolykelært fragmin fekk eg bare ved grundig utredning.
Har ikkje brukt norsk lege på 3 år, mulig reglane for blodfortynnende bruk er forandra.
Det kan vere de har rett ( norsk lege) men min lege ( engelsk) er av ei annen oppfatning.

Det viktigaste er at alle som legen meiner trenger blodfortynnende får det i dei doser som dei skal ha.

Termin 8 Juni 2014

Nå har jo du fått fragmin/heparin som er sprøyter, mens stoltmor har sagt hun får tabletter (tipper albyl-e, men hun har vel ikke skrevrt hvilken). Dette er jo to forskjellige medikament, og bruken kan ikke sammenlignes bare fordi begge er blodfortynnende.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Finnes sikkert forskjellige typer :-) og i noen tilfeller/sykdommer kan det nok være skadelig.

Ungmor - fikk du en forklaring på hvorfor du fikk blodforynnende ?

Nei dei kan ikkje sammenlignes. Eg vart likevel klar over at det ER blodfortynnende og det eg veit er at det KAN vere SKADELEG.

Viktigaste at dei som skal ha det får det.

Termin 8 Juni 2014

Back
Topp