Blod

Takk❤️ Vi hadde sex to ganger på rad. Men jeg har ingen smerter. Det var friskt blod på to til tre tørk, nå har det stoppet opp. Og er kun lyse rosa. Ingen klumper eller noe. Er det for tidlig med ul? 5+3?
Hvis blødningene kom etter at dere hadde sex så er det stor sannsynlighet for at det er slimhinnene dine som har blødd. Jeg opplevde masse blødninger pga det i forrige svangerskap, måtte bruke bind og greier fordi det var mye. Føden ville ikke ha meg inn med mindre jeg fikk vondt eller det ikke ga seg. Ta kontakt med legen din på mandag, spør om å få måle HCG stigning. Da får du vite det. Spør også om du kan få henvisning til tidlig UL. Tror UL 5+3 kan være litt tidlig. Sender deg masse klem og krysser fingre og tær ❤️
 
Hvis blødningene kom etter at dere hadde sex så er det stor sannsynlighet for at det er slimhinnene dine som har blødd. Jeg opplevde masse blødninger pga det i forrige svangerskap, måtte bruke bind og greier fordi det var mye. Føden ville ikke ha meg inn med mindre jeg fikk vondt eller det ikke ga seg. Ta kontakt med legen din på mandag, spør om å få måle HCG stigning. Da får du vite det. Spør også om du kan få henvisning til tidlig UL. Tror UL 5+3 kan være litt tidlig. Sender deg masse klem og krysser fingre og tær ❤️
Tusen takk for fint svar❤️ Jeg har en feeling på at det sitter enda. Kryss kryss
 
Last edited:
"Det tidligste tidspunktet man kan se noe på ultralyd er i uke 5+5, da begynner hjertet å slå. Men Merete Arnøy sier hun anbefaler å vente til rundt uke 6, slik at en kan se at embryoet har festet seg, se hvor mange foster det er og at det er et hjerte som har begynt å slå." Står det i denne artikkelen "11 spørsmål om tidlig Ultralyd!"
Der kan du lese mer om tidlig UL :)

Så du kan jo bestille en time, er jo ikke så lenge til du kan inn og få en kontroll :)
Jeg var på tul i går 5+3 og fikk se ett bankende hjerte :Heartred
 
Jeg var på tul i går 5+3 og fikk se ett bankende hjerte :Heartred
Å så morro:) Jeg tar meg en tur innom på mandag:) Blødningen stoppet i går og jeg har ikke blødd noe mer og ikke hatt smerter så jeg håper det har gått bra:)
 
Å så morro:) Jeg tar meg en tur innom på mandag:) Blødningen stoppet i går og jeg har ikke blødd noe mer og ikke hatt smerter så jeg håper det har gått bra:)
Satser på at dette går veien ❤️
 
Satser på at dette går veien ❤️
Ja, jeg håper det har gått fint. Har en liten følelse av at det var pga sexen. Fikk bare veldig panikk da det begynte å blø...
 
Ja, jeg håper det har gått fint. Har en liten følelse av at det var pga sexen. Fikk bare veldig panikk da det begynte å blø...
Ja det forstår jeg. Jeg ringte føden med en gang da det skjedde (var lengre på vei). Blod er aldri gøy uansett :arghh:
 
Ja det forstår jeg. Jeg ringte føden med en gang da det skjedde (var lengre på vei). Blod er aldri gøy uansett :arghh:
Nei, veldig skremmende. Har gått gravid 2 ganger før, men aldri opplevd blødning før..
 
Jeg har blødd masse allerede, kommer ca hver 3. dag... Fikk se et bankende hjerte på ultralyd forrige uke fordet :D
 
Hvordan går det? :Heartred
Det går egentlig bra. Blødningen stoppet jo opp. Jeg hadde ingen smerter eller klumper. Og nå har morgenkvalmen meldt sin ankomst. Så jeg tror det har gått bra? Har liksom ikke mulighet til å ta meg rå til 1500kr for UL... Så jeg må prøve å slå meg til ro med at alt er som det skal:)
 
Ja! Dette høres ikke ut som en spontanabort! Har lest at rosa blødning/utflod er normalt i løpet av svangerskapet - de fleste opplever dette. Og når du ikke har vondt er det også et godt tegn! Kan være fra sexen, det er normalt å blø da også.
 
Back
Topp