Blod!!!! nei.... :(((( *oppdatering igjen*

Smila79

Forelsket i forumet
Merket i dag tidlig at det var litt brun utflod.. ( sorry ekle detaljer) Når jeg kom på jobb så måtte jeg tisse og da var det rødt på papiret :(( Hva gjør jeg da?! Må jo bare se ann utover dagen.. men er så redd det kommer til å skje noe.
Har ikke opplevd SA før så jeg har tenkt at det må jo kanskje skje med meg også? synes det er så mange som opplever det.Krysser fingrene for at noe ikke er på gang.

Har ikke bestilt legetime/jordmortime enda, så jeg må vel få gjort det snart.. Kan de få sjekket om noe er på gang?

*Oppdatering*

Var hos legen noe som ikke var noe særlig.. har ikke helt sansen for han legen for han virker så "kald" og brutal. Skjønner man må være realistisk også, men måten han sier ting på reagerer jeg på.

Jeg startet med å si at jeg var gravid 7+1 og at jeg hadde blødd litt i dag tidelig, men at det ikke var mye og at det hadde gitt seg fort. Jeg sa også at jeg hadde litt vondt nederst i magen.. følsom som jeg er om dagen og full av hormoner så kom det noen tårer..
Han sa at det mest sansynlig er startende SA!!!! Herregud, det var ingen trøst... :((( Ble helt satt ut. Jeg sa jeg ikke følte det var i gang for jeg blødde jo ikke nok til at jeg følte det var det.
Han sa at mange opplever dette og at det måtte jeg regne med... HVA ER DET FOR ET SVAR!!! :((( Synes det ikke var noe hjelp.. Spurte om UL undersøkelse for å se at alt er bra, men det måtte jeg betale privat selv så det fikk jeg ikke. Jeg sjekket urinene og alt var bra der og han tok HCG blodprøve.. skal tilbake til onsdag og ta ny blodprøve da..


RIngte mamma etter på og fortalte om dette. Hun beroliget meg mer en det legen gjorde hvertfal.. Hun sa det er mange som har en liten blødning under svangerskapet... at jeg ikke trengte å engste meg.. :-S


Oppdatering *Tirsdag*

UL timen jeg hadde i dag ble avlyst pga sykdom :( Jeg som virkelig hadde trengt den nå.
Har fått time hos en gynokolog i dag kl 14... spennende!!!

Blødde ikke noe mer i går, kun et par dråper på papiret da jeg tørket meg på morningen.
Var på do nå og nå var der blod der.. :( :(  blir så lei meg og redd.. I dag var det mer enn i går. Litt som da man har mensen og tørker seg..

Så trist og leit...Håper ikke det betyr noe!!



*oppdatering etter UL*

Det viste seg at det ikke var foster inne i den lille "sekken" :((((( Så jeg har hatt en SA. Han sa jeg kom til å blø som en kraftig mens om litt. "sekken " var helt tom, ingen ting der inne.. Det er så rart og uvirkelig at jeg ikke er gravid lenger.. En veldig tom følelse..


Skriver mer i kveld.. er litt satt ut nå!

 

Det trenger ikke være noe. Mamma blødde så og si gjennom hele svangerskapet med søsteren min, og jeg hadde blødninger med eldste også. Jeg hadde en betennelse i livmortappen eller noe sånt. 

Ring til legen og hør hva du skal gjøre. 

 
Krysser alt jeg har for deg! Satser på at det er helt uskyldig! :)
Jeg blødde en del de 3 første månedene sist, og alt var i skjønneste orden! :)
 
Har vondt nederst i magen.. :( Prøver å ringe legen nå..
 
åååh :/ håper alt går bra! Hva sier legen?
 
Fikk time kl 13.30 Blør ikke noe mer.. kun det i dag tidlig, men har vondt nederst i magen. som om jeg har hold i magen.. :-/
 
håper det går bra
 
Masse lykke til!
 
masse lykke til;) aldri kjekt å sitte på gjerde å ikke vite
 
Uff, føler med deg. Ikke noe gøy når det kommer blod. Jeg har selv blødd i tidligere svangerskap og det har gått både bra og dårlig. Så ikke sikkert at det trenger å bety noe. Lykke lykke til. Og husk og oppdater oss på hvordan det går med deg.
Klem.
 
Tenk at det er positivt at du har sluttet å blø!! Jeg blødde også for nesten 2 uker siden, men det viste seg å være uskyldig. Jeg blødde så smått hele den dagen, men det ble med det. Ønsker deg masse lykke til hos legen! (og ikke minst timene med venting...) Håper det går bra med deg, jeg krysser fingrene!!!
 
Krysser fingrene for at det er ufarlig! Lykke til hos legen seinere i dag.
 
Takk jenter! Dere er søte og GODE å ha
 
Lykke til! Håper det går bra. Hold oss oppdatert:)
 
Har oppdatert :)
 
Uff, så dumt å ha så en lege som ikke viser noen følelser :(
Selvfølgelig kan han ha rett at det er en begynnelse av en SA eller en MA, men alikevell
kan han jo vise litt medfølelse.....
Dumt at du ikke fikk UL, men å måle hcg 2 ganger er greit og.
Hvis du vil kan du jo altid bestemme etter det om du vil ha en privat UL for sikkerhet?
Jeg, og sikkert alle andre her krysser fingrene for deg onsdag og håper det beste.... <3
 
Uff, det er ikke lenge siden jeg leste om en lignende opplevelse her på bv. Det er synd at enkelte helsepersonell ikke kan vise litt mer medfølelse. Håper virkelig han tar feil.
 
Hva er MA for noe?

Har ikke blødd siden i dag tidelig og har ikke vondt lenger.. så krysser fingrene for at det går bra!! SKal ta en privat UL i morgen for å sjekke :)
 


Smila79 skrev:
Hva er MA for noe?

Har ikke blødd siden i dag tidelig og har ikke vondt lenger.. så krysser fingrene for at det går bra!! SKal ta en privat UL i morgen for å sjekke :)

Jeg tror MA er spontatabort hvor man er nødt til å få en utskrapning
 
skjønner veldig godt du blir bekymret. Men prøv å ta det med ro nå, det blir ikke bedre om du får panikk. Venninna mi blødde kraftig 3 ganger, og fikk beskjed om at det var begynnende SA. Hun fødte en perfekt liten gutt hun, som klamret seg fast inni der når ingen andre enn mamman trodde på han :)

Så det MÅ ikke være katastrofe, men jeg hadde nok tenkt det samme som deg og blitt litt panisk. Og når man ikke blir møtt av legen sin heller..... Alt er liksom rutine for mange av dem... Trist..

Masse lykke til på UL i morgen!! :) *krysser fingrene for deg*
 
Back
Topp