Jeg har også hatt dette. Jeg har ikke sett det selv, altså ikek synlig når jeg går på do, men på de siste urinprøvene jeg har tatt, så har de vist utslag av blod.
På den første (i uke 13) viste det ikke så veldig mye. De spurte om jeg hadde hatt blødninger, elller andre plager, men det har jeg ikke. Da trodde de ikke det var så veldig farlig, men ba meg følge med litt. På forrige kontroll hos jordmor (uke 19) oppdaget hun også det (første kontroll var hos legen), og da var det større utslag. Jeg fortalte også henne at jeg ikke har hatt noen blødninger eller andre plager. Alle andre verdiene på urinprøven var helt fine, så hun sa det ikke var en infeksjon. Hun sa det ikke var veldig uvanlig at man kunne få utslag av blod i urinen, og det trengte ikke være noe alvorlig. Hun sa at det for eksempel kan komme av at nyrene ligger litt i klem, og ikke "renser" ordentlig. Dette er ikke noe alvorlig, og de vil se etter fødselen at dette mest sannsynlig går på plass igjen av seg selv...
Jordmor ba meg sjekke med fastlegen på neste undersøkelse (som er om 2 uker), og se om legen syns det var nødvendig med eventuell videre utredning (mest sannsynlig ikke).
Men som sagt så har jeg ikke hatt noe synlige spor av blod, det har kun vist på urinprøver, og jeg har heller ikke hatt noe andre plager...