Blod i urinen

*moonpie*

Glad i forumet
Er det noen andre som har hatt blod i urinen? Hadde det i går men det er borte i dag. Godt synlig og jeg trodde jo det var fra skjeden så jeg ble jo livredd men neida det var i urinen. Hadde vondt i ryggen og magen i går også men tenkte det bare var siden jeg hadde labbet så masse rundt. ringte jordmor i dag og hun visste ikke nøyaktig hva det kunne være men jeg skal til legen på mandag så da ba hun meg ta med en urin prøve til han [:)] Håper det ikke er noe alvorlig men føler meg helt fin i dag og ikke no blod nå hmm..

UVI? Går an å få kjøpt test på apoteket.

Nei tror ikke det er det jordmor sa at man pleide å svi under vannlating da ikke ha ryggsmerter og magesmerter[&o]

ORIGINAL: *moonpie*

Nei tror ikke det er det jordmor sa at man pleide å svi under vannlating da ikke ha ryggsmerter og magesmerter[&o]

ja og da pleide det være urin hver gang man tisset ikke bare den ene dagen [&:]

Tror hvis man har det lenge uten å behandle det, så KAN det gå over til slike smerter. Men er ikke sikker altså.
Tror ikke jeg hadde kontakta legen nå siden det har gått bort. Men går jo an å ta en telefon å høre, da! [;)]

skal til legen på mandag å få ny sykemelding så leverer bare en urinprøve da og nevner det for han. Men jordmor mente det ikke skulle ha noe hast hvis ikke d opp igjet skjedde igjen eller smertene tok seg opp igjen. Kunne ha vært noe grus fra nyrene også sa hun...[:'(]

dytter litt, er nysgjerrig på om andre har hatt ...

ORIGINAL: Grete71

Tror hvis man har det lenge uten å behandle det, så KAN det gå over til slike smerter. Men er ikke sikker altså.
Tror ikke jeg hadde kontakta legen nå siden det har gått bort. Men går jo an å ta en telefon å høre, da! [;)]

Ja det kan gå over i ryggsmerter hvis det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse. Hvis du blir banket lett i korsryggen vil du antakelig kjenne at nyrene gjør vondt hvis du har en slik betennelse.

ja jeg får kontakte legevakt eller føden om det skjer igjen. helt fin farge på urinen nå [:D]

Jeg har også hatt dette. Jeg har ikke sett det selv, altså ikek synlig når jeg går på do, men på de siste urinprøvene jeg har tatt, så har de vist utslag av blod.

På den første (i uke 13) viste det ikke så veldig mye. De spurte om jeg hadde hatt blødninger, elller andre plager, men det har jeg ikke. Da trodde de ikke det var så veldig farlig, men ba meg følge med litt. På forrige kontroll hos jordmor (uke 19) oppdaget hun også det (første kontroll var hos legen), og da var det større utslag. Jeg fortalte også henne at jeg ikke har hatt noen blødninger eller andre plager. Alle andre verdiene på urinprøven var helt fine, så hun sa det ikke var en infeksjon. Hun sa det ikke var veldig uvanlig at man kunne få utslag av blod i urinen, og det trengte ikke være noe alvorlig. Hun sa at det for eksempel kan komme av at nyrene ligger litt i klem, og ikke "renser" ordentlig. Dette er ikke noe alvorlig, og de vil se etter fødselen at dette mest sannsynlig går på plass igjen av seg selv...

Jordmor ba meg sjekke med fastlegen på neste undersøkelse (som er om 2 uker), og se om legen syns det var nødvendig med eventuell videre utredning (mest sannsynlig ikke).

Men som sagt så har jeg ikke hatt noe synlige spor av blod, det har kun vist på urinprøver, og jeg har heller ikke hatt noe andre plager...

hmm merkelig dette synes jeg. Siden om det skjer når man ikke er gravid er det jo kanskje alvorlig.. Rare greier, men jaja [8|]

tja tru ikkje de e nyrebekken infeksjon... for då kjenne du de.. og då vil vel mest truli lukte litt sterkt av urinen...og smertene ville ikkje godt over... dei ville blitt sterkare og helt jævli.. har vert gjennom de en gang! [&:]

men tirsdag kunne de sjå ut som eg hadde blod i urinen og de gjor kjempe vondt å mtisse.. so va sikker de va uvi. so leverte prøvene mine dagen ette på og dei va helt perfekt so vi skulle sjå de litt an sa legen, men ba meg nevne de til jordmor i dag so ho skulle sjekke.. men den prøva va like fin.... merkligaste.. men men tenke ikkje meir på de.. alt e no i orden no... null smerte vertfall [:D]

Hadde det i forrige svangerskap.
Det va urinveisinfeksjon, så ta å sjekk det!

Back
Topp