Blitt bitt i bhg..

Jeg er ikke så veldig populær blant de ansatte i bhg, men du kan da få min mening. En gang kan alt skje, men to er ikke greit! Forstår at slikt skjer i bhg, men det eneste jeg krever er at de vet om det og forteller meg det da jeg henter. Nå skal jeg skrive en setning som en gang (før jeg fikk barn) ble sagt til meg (da jeg jobbet i bhg) :
"Vi betaler faktisk for en tjeneste!"
De passer på ditt barn, din skatt, da er det ikke for mye å kreve at de får med seg det som skjer og videreformidler dette. Har altså aldri sagt denne setningen selv, for den er veldig sårende, men jeg tok den til meg for det er jo sant... Til mitt forsvar så var det snakk om votter som var borte da jeg fikk denne slengt i ansiktet, ikke noe slikt som dette.
Det er ikke alle som passer til å jobbe i bhg - det er et stort ansvar og langt fra alle klarer å gjøre jobben tilfredsstillende. Men noen ganger er det rammene rundt (feks lav bemanning som ikke ansatte kan noe for) som gjør at veldig flinke og omsorgsfulle ansatte ikke får gjort så god jobb som de ønsker og som er nødvendig. Man har faktisk ikke øyer i nakken og man kan derfor være uheldig å ikke få med seg alt. Det er faktisk fysisk umulig å se på alt hele tiden ;)

Å ta så på vei for et par votter er jo helt tragisk. Som om det er det de voksne hovedsakelig er på jobb for. Å passe på barna skal man gjøre. Bitt kan skje - men hadde det skjedd gjentatte ganger når de voksne var klar over at et barn bet er ikke greit. Har selv slitt med assistenter som ikke skjønner at du MÅ ha den ungen som biter/slår/mobber i øyesyn og innen rekkevidde hele tiden for å best mulig sjans til å avverge. Til ts igjen: viktig å si i fra at de har en biter.

Ja det er helt sant, men syns det bare er utrolig kjipt å trist at det er andre gangen det skjer på en uke :( sa i fra første gangen å når jeg oppdaget det, så ville bare høre om hvordan e burde gå videre hvis dette fortsetter :)
Ja det er så vondt å oppleve barnet sitt ha blitt behandlet dårlig av andre!

Du fortsetter å si i fra dersom det skjer igjen. Spør hva de gjør med situasjonen og krev at de setter en person på "den ungen" for å avverge. Håper de har greit med bemanning.

Ja det er så vondt å oppleve barnet sitt ha blitt behandlet dårlig av andre!

Du fortsetter å si i fra dersom det skjer igjen. Spør hva de gjør med situasjonen og krev at de setter en person på "den ungen" for å avverge. Håper de har greit med bemanning.

Ja de har vel 4-5 voksene på 20 unger, av og til er de vel 6 å tror jeg :) ja får bare se hva som skjer videre å ta å sjekke guttungen ofte etter bitt hvis det skjer flere ganger :)

Det er jo ikke sikkert han har grått, opplevde det selv på jobb engang med en gutt som hadde blitt bitt. Han sa gråt ikke eller sa fra, da er det ikke så lett.

Det er jo ikke sikkert han har grått, opplevde det selv på jobb engang med en gutt som hadde blitt bitt. Han sa gråt ikke eller sa fra, da er det ikke så lett.

Nei det er sant men min unge pleier alltid å si ifra/grine hvis han får vondt og med tanke på hvordan det ser ut ville jeg tror han har hylgrinet :/

Så kjedelig at de ikke sier i fra. Det har vi reagert på i vår bgh et par ganger også, at noe har skjedd, også har vi ikke fått vite det.

Må ta det opp med avd leder (ped eller førskolelærer) og vise de det. Min og blir bitt til stadighet uten at de får det med seg. Samme med storebror i fjord da han gikk på den avd også. Gikk tilslutt videre med det med brev til styrer, helsestasjon og barne og skolesjefen. Først da fikk vi komme på møte og blei hørt. Hjalp ikkje så mye, men eg fikk hvertfall sagt hva eg forventa av tiltak og observasjon fra de ansatte.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja det er det jo en litt annen situasjon. Ble det bedre med tiden eller?
Men på min sin sønns avdeling er det kun 2 og 3 åringer så der er de aller flest kommet godt i gang med snakkingen så trodde liksom ikke biting forgikk så ofte da?
Det er mange 2-3-åringer som sliter med språket og å uttrykke seg!
Eldstemann og fetteren var mellom to og tre år i den perioden de kom oftest i klinsj!
Det ble bedre med tiden ;)
Nå er de 6 år og går på samme trinn på skolen. Supre venner (vi er mye med hverandre privat)!
Lillebror her snakker veldi lite og har passert 2 år. Han begynner å bli veldig frustrert av å ikke alltid gjøre seg forstått, men har foreløpig ikke blitt sånn fysisk i Bhg. Han har prøvd å bite et par ganger andre steder. Ikke at det på noen måte er greit å bite, men det er som oftest en grunn, og de i Bhg er nok vant til det

Min gutt ble bitt en gang i bhg, han begynte til og med å blø. Tok en tlf til legen og hun sa at så lenge han fulgte vaksinasjonsprogrammet trengte vi ikke komme inn til sjekk. Men vi skulle følge med på om det ble betent, da skulle vi i så fall ta kontakt igjen :)

Min gutt ble bitt en gang i bhg, han begynte til og med å blø. Tok en tlf til legen og hun sa at så lenge han fulgte vaksinasjonsprogrammet trengte vi ikke komme inn til sjekk. Men vi skulle følge med på om det ble betent, da skulle vi i så fall ta kontakt igjen :)

Kan hende de gjør forskjell på barn og voksne, siden det er lenge siden voksne har tatt ofte ? Men det er vel kjent at leger gir forskjellige meninger rundt omkring og ang veldig mye...:confused:

Oi, det var litt av et merke også! :( Stakkar! Jeg hadde blitt skikkelig forbannet selv om noe sånt hadde skjedd uten at jeg hadde fått vite noen ting. Spesielt når det har skjedd to ganger!

På under en uke nå er sønnen min blitt bitt 2 ganger uten at jeg har fått høre noe. den siste gangen var i dag og jeg oppdaget det når jeg tok av guttungen genseren. Man kan se hvor hver eneste tann har bitt.. og min første tanke er at de burde jo hørt eller sett at noe har skjedd for regner jo med min unge har skreket høyt :/ skal ta det opp med de i morra men hva burde jeg gjøre hvis dette fortsetter?? Vil jo ikke at min unge også skal begynne å bite :(
Kan faktisk si deg at det ikke er sikkert de har hørt noe eller sett noe..
Da jeg jobbet i bhg hendte det at barn ble bitt uten at voksne hørte eller sa noe i ute situasjon.. Det faktisk ikke alle barn som sier i fra heller.

Men jeg ville tatt det opp i barnehagen å snakket med dem..

Inngår ikke stivkrampe sprøyte i barnevaksinen?
Joda, ungane får vaksine mot mellom anna stivkrampe ved 3, 5 og 12 mnd. Og påfyll i andre klasse (ca 7 år).

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Snakket med ped.lederen på avdelingen til guttungen nå. De hadde ikke sett eller hørt noe.. så e sa at det ser ut som om dere har en som biter på avdelingen og da sa ho at det sikkert var en på en annen avdeling men at de nå skal holde et lite øye på min gutt.. så hvis det skjer enda en gang nå uten at de får det med seg blir e irritert..

Back
Topp