Det er ikke alle som passer til å jobbe i bhg - det er et stort ansvar og langt fra alle klarer å gjøre jobben tilfredsstillende. Men noen ganger er det rammene rundt (feks lav bemanning som ikke ansatte kan noe for) som gjør at veldig flinke og omsorgsfulle ansatte ikke får gjort så god jobb som de ønsker og som er nødvendig. Man har faktisk ikke øyer i nakken og man kan derfor være uheldig å ikke få med seg alt. Det er faktisk fysisk umulig å se på alt hele tidenJeg er ikke så veldig populær blant de ansatte i bhg, men du kan da få min mening. En gang kan alt skje, men to er ikke greit! Forstår at slikt skjer i bhg, men det eneste jeg krever er at de vet om det og forteller meg det da jeg henter. Nå skal jeg skrive en setning som en gang (før jeg fikk barn) ble sagt til meg (da jeg jobbet i bhg) :
"Vi betaler faktisk for en tjeneste!"
De passer på ditt barn, din skatt, da er det ikke for mye å kreve at de får med seg det som skjer og videreformidler dette. Har altså aldri sagt denne setningen selv, for den er veldig sårende, men jeg tok den til meg for det er jo sant... Til mitt forsvar så var det snakk om votter som var borte da jeg fikk denne slengt i ansiktet, ikke noe slikt som dette.
Å ta så på vei for et par votter er jo helt tragisk. Som om det er det de voksne hovedsakelig er på jobb for. Å passe på barna skal man gjøre. Bitt kan skje - men hadde det skjedd gjentatte ganger når de voksne var klar over at et barn bet er ikke greit. Har selv slitt med assistenter som ikke skjønner at du MÅ ha den ungen som biter/slår/mobber i øyesyn og innen rekkevidde hele tiden for å best mulig sjans til å avverge. Til ts igjen: viktig å si i fra at de har en biter.