Blir terrorisert av nabokatten.

Katter må kastreres tidlig (lenge før den er 1 år), hvis ikke kan det hende at den ukastrerte oppførselen har etablert seg. Vi har hatt katt i alle år, men alltid hatt kattekasse inne (som må holdes ren) slik at kattene har gjort fra seg inne.
For å holde katter unna, så går det an å legge ut noe som avgir lukt som de ikke liker. Nå er jeg ikke helt oppdatert på hva som finnes, men det går an å høre med dyrebutikken om de har noe. For enkelte katter fungerer det å legge ut appelsinskall.

Er det en mulighet at dere får fanget katten og tatt den med til veterinær for å lese av chip? Sitter mye styr det også, men sa får dere kanskje vite hvem eier er. :)

Har tenkt tanken, men om jeg hadde fått tak i den ville det vært risikosport å få den med til dyrlegen. Den er ganske svær. Mistenker at det er en ukastrert hannkatt med hjem, for den er ganske pen i pelsen. Kanskje en gårdskatt som leter etter mat, er en del gårder i nærheten. Her ute på landet er det jo ikke veldig nøye med kattene :dead: og å betale for kastrasjon og chip er vel helt utelukket...

Men jeg kommer nok til å prøve om han ikke finner en annen plass å gå. Han kom seg inn til oss i vinter pga batteriet på luka var slått ut av kulda. Da fant han jo ut at det var mat å få her. Det er flere mnd siden så han blir forhåpentligvis snart lei og finner andre plasser å terrorisere

Kinkig med katter altså! Håper virkelig dere finner en løsning :(

Vi har heldigvis hund som er selverklært kattetrener, så de kattene som har prøvd å bruke hagen vår som do eller tingene våre som klorebrett har raskt fått passet sitt påskrevet og kommer sjeldent tilbake. Men etter hver runde vi har vært bortreist og hagen derfor har vært hundefri i mer enn et par døgn kommer de luskende tilbake.

Jeg er ikke redd for at hunden skal skade kattene forøvrig, de er mye raskere, men hunden vår er flink til å skremme de unna, heldigvis. De har enorme områder å gå på (bor på landet) så det er ikke akkurat synd på de kattene heller som går glipp av vår hage.

Back
Topp