Innerst inne synes jeg ikke katter skal gå ute i tett bebygde områder, fordi de uansett mest av alt plager naboene sine (også oss uten katt, herremin så irriterende kattebæsj er i hagen, oppgravde blomsterbedd, nedtissa tepper og ikke minst kattebæsj og tiss i sandkasser) og dreper den sterk truede fuglebestanden i verden. Katter burde være innekatter, gå i bånd, eller best av alt være på en bondegård et sted langt unna nærmeste nabo - og hvor fuglene har store gode trær å gjemme seg langt vekk fra katten. Eksempler som det ovenfor viser bare hvor mange problemer katter i tettbygde strøk/by skaper, for alle rundt de. Katter er så utrolig ansvarsfraskrivende for eier, noe som alltid har provosert meg. Som hundeeier må vi ha 100% stålkustus på hundene våre, mens katter det er sånn "jaja eh nabokatta kommer inn i huset vårt og driter på gulvet, hva kan jeg gjøre naboen min trekker bare på skuldrene". Skulle likt å se et annet dyr som kan ta seg inn i huset til andre uten at politiet hadde blitt tilkallet... :/ Meh. Men jeg vet jeg har en veldig kontroversiell mening om det, så bare skyt i veg altså. For meg er kjæledyr et ansvar man påtar seg, og da må man også stå for ansvaret om å innpasse kjæledyret til samfunnet og verden rundt oss. Det inkluderer at hund, katt, sau, hest, ilder eller rotte ikke tar livet av fugl, bæsjer på naboens eiendom eller ødelegger bilene deres.

Vi har plukket opp kattedrit fra TRAPPEN vår rett etter jobb, der katten garantert har gjort det på pur f*** fordi hunden vår ligger i yttergangen og ser på da. Passer på å alltid parkere bilen inne i garasjen, ellers er den jo full av kattespor... Glad vi ikke har katt, for vi vet i det minste når hunden vår evt. irriterer naboene (den går jo aldri alene).