Er helt innafor å føle det på den måten! Når en fødsel skjer kan man jo sjeldent bestemme uansett, men det er jo klart en blir stresset når ting ikke skjer slik en kanskje ser for seg. Jeg fødte to uker før sist gang. Alt var jo klart til babyen skulle komme, men jeg var likevel innstilt på å gå overtid (hvertfall siden «alle» sier man går overtid med førstemann). Det tok meg derfor noen uker før jeg i det hele tatt gikk opp for meg at jeg hadde født et barn! Klarte liksom ikke helt å knytte meg til babyen før det var gått litt tid.
At du blir skuffet for å få desemberbarn fremfor januarbarn er også lov. Det betyr jo ikke at barnet er mindre ønsket eller elsket av den grunn! Jeg hadde nok kjent veldig på det selv dersom det plutselig ble fødsel før årsskiftet.
Så bra at du har «godtatt» (i mangel på bedre ord) keisersnittet. Jeg håper du føler deg trygg på legenes vurdering og at tiden før og etter snittet blir en god opplevelse for deg. Vær flink til å følge legenes anbefalinger mtp aktivitet i ettertid, så går nok dette kjempefint. Du er jo heldig som har to menn som jeg regner med er mer enn villige til å stille opp med en hjelpende hånd dersom det trengs, både når det kommer til det ene og det andre
Kos deg i dagene frem mot snittet! Prøv og ikke stresse med ting. Bare slapp av, samle krefter og ha koselige stunder sammen med mann og kjæreste [emoji813]red