Blir jeg lurt eller er det noe på gang?

Har termin imorgen og ståa er den samme. Masse kynnere, ryggvondt, magevondt, økt hevelse i hender og føtter - masse plager/symptomer/tegn på at noe er på gang hver kveld og natt men ingenting mer skjer annet enn at jeg nynner å bli utrolig sliten og lei. Tror aldri jeg har hatt så kort lunte som nå

Akk sånn jeg har det å! Selv annsiktet mitt ser fødeklar ut, magen henger snart nede på knærne og han er ganske aktiv inni der:facepalm:
 
Jeg er 41+0 i dag og føler bare jeg er drit lei. Vil bare komme meg på sykehuset, få baby ut og komme meg hjem igjen. Føler jeg sprenges.
 
Jeg er 41+0 i dag og føler bare jeg er drit lei. Vil bare komme meg på sykehuset, få baby ut og komme meg hjem igjen. Føler meg sprengt.


Ja, jeg er 39+3 i dag og gruer meg skikkelig til at far ikke får være med oss på barsel.. håper jeg får reise hjem så fort som mulig og kan slappe av hjemme med far og innenfor våre vegger
 
Ja, jeg er 39+3 i dag og gruer meg skikkelig til at far ikke får være med oss på barsel.. håper jeg får reise hjem så fort som mulig og kan slappe av hjemme med far og innenfor våre vegger
Da er vi to som gruer oss. Jeg fikk beskjed av jordmor at vi kan reise hjem etter 6 timer hvis alt går bra og det er en normal fødsel. Jeg vet at jeg vil slappe av mye bedre med far, selv om vi er førstegangs og ny på dette.
 
Da er vi to som gruer oss. Jeg fikk beskjed av jordmor at vi kan reise hjem etter 6 timer hvis alt går bra og det er en normal fødsel. Jeg vet at jeg vil slappe av mye bedre med far, selv om vi er førstegangs og ny på dette.

Enig! Hvor skal du føde? :)
 
A hus, håper på samme regler der:happy:
Jeg har faktisk fått beskjed om at jeg kan bli flyttet til a hus eller Kongsvinger pga kapasitet. Så blir spennende å se. Dem har ihvertfall ønske om å begrense barsel så kort som mulig overalt, så det er jo positivt for oss som vil hjem så fort som mulig. Håper at dem kanskje tar de prøvene som skal taes av baby så fort dem klarer, så vi kan dra.
 
Jeg har faktisk fått beskjed om at jeg kan bli flyttet til a hus eller Kongsvinger pga kapasitet. Så blir spennende å se. Dem har ihvertfall ønske om å begrense barsel så kort som mulig overalt, så det er jo positivt for oss som vil hjem så fort som mulig. Håper at dem kanskje tar de prøvene som skal taes av baby så fort dem klarer, så vi kan dra.

ja, føler det er tryggere å komme seg hjem hvor du vet hvem som har vert der osv med tanke på smitte. Føler jeg kan ha mye mer kontroll her hjemme :happy:
 
ja, føler det er tryggere å komme seg hjem hvor du vet hvem som har vert der osv med tanke på smitte. Føler jeg kan ha mye mer kontroll her hjemme :happy:
Det er nettopp det. Håper det går så fort som mulig for oss begge :happy: Jeg blir vel satt i gang antakeligvis, hvis ikke hun kommer snart.
 
Hadde det likedan i nesten 2 mnd med førstemann.. Så bare å smøre seg med tålmodighet! Min ble født dagen etter termin :happy:
 
Samme her, og i tillegg så er man ganske stressa og nervøs av alt som skjer også! :sorry:
Søsteren min har vært med som støtte på hver fødsel men får nå ikke være med, men hva verre er; barna jeg har på 14 og 8 får ikke besøke babyen på sykehuset. Veldig leit.
 
Da er vi to som gruer oss. Jeg fikk beskjed av jordmor at vi kan reise hjem etter 6 timer hvis alt går bra og det er en normal fødsel. Jeg vet at jeg vil slappe av mye bedre med far, selv om vi er førstegangs og ny på dette.
Aldri hatt far på barsel, og har 2 barn fra før. Han trengs ikke der og du får tid til å bonde og kose med den lille, kan sikkert virke skummelt om Oki o
 
Aldri hatt far på barsel, og har 2 barn fra før. Han trengs ikke der og du får tid til å bonde og kose med den lille, kan sikkert virke skummelt om Oki o
Det er vel strengt talt opp til meg hva jeg føler jeg trenger, ikke for å være uhøflig altså. Jeg er like interessert i at far skal få kose og bli kjent med datteren sin, som meg, han har like mye rett. Selv om det er mor barnet trenger mest i starten, så ønsker jeg at far også skal få masse tid. Går alt som planlagt, så er det bedre å være hjemme :)
 
Jeg er førstegangsfødende og dette er vårt første barn sammen så det er vel så mye erfaringen og å dele opplevelsen sammen. Å bonde med baby fra dag 1 som foreldre er det vi har planlagt og min søster skal bli tante for første gang og min mamma skal bli mormor for første gang. Og ingen av de får se baby.... det er noe vi aldri kommer til å få igjen og det er så vondt å tenke på
 
Jeg er førstegangsfødende og dette er vårt første barn sammen så det er vel så mye erfaringen og å dele opplevelsen sammen. Å bonde med baby fra dag 1 som foreldre er det vi har planlagt og min søster skal bli tante for første gang og min mamma skal bli mormor for første gang. Og ingen av de får se baby.... det er noe vi aldri kommer til å få igjen og det er så vondt å tenke på
Jeg er helt enig med deg, samme som her. Førstegangs for både meg og mannen, mine foreldre skal bli besteforeldre for første gang, samme med foreldrene og søsteren til mannen skal bli tante. Alle har gledet seg enormt, men nå blir alt helt annerledes. Og som du sier, man får aldri første gang igjen.
Jeg har så klart full forståelse for at alt dette skjer og at det må bli sånn, men er ikke dermed sagt at jeg syns det er så veldig ålreit at det ble sånn.
 
Det er vel strengt talt opp til meg hva jeg føler jeg trenger, ikke for å være uhøflig altså. Jeg er like interessert i at far skal få kose og bli kjent med datteren sin, som meg, han har like mye rett. Selv om det er mor barnet trenger mest i starten, så ønsker jeg at far også skal få masse tid. Går alt som planlagt, så er det bedre å være hjemme :)
Var ikke vondt ment, ville bare betrygge deg. Her er det helt vanlig at far er hjemme, (ofte er det eldre søsken som krever sitt) men har jo hatt ham på besøk på barsel; mulig det ikke går nå?
 
Var ikke vondt ment, ville bare betrygge deg. Her er det helt vanlig at far er hjemme, (ofte er det eldre søsken som krever sitt) men har jo hatt ham på besøk på barsel; mulig det ikke går nå?
Ingen tvil om at korona ødelegger. Prøver bare å fokusere på det positive:)
 
Var ikke vondt ment, ville bare betrygge deg. Her er det helt vanlig at far er hjemme, (ofte er det eldre søsken som krever sitt) men har jo hatt ham på besøk på barsel; mulig det ikke går nå?
Jeg regnet med at det ikke var vondt ment :)
Hadde vi hatt barn, så hadde han nok måtte vært hjemme ja. Har foreløpig fått beskjed om at far/partner kan være med på fødsel, men ikke barsel. Jeg har full forståelse for at det er sånn, men veldig leit allikevel. I tillegg er jeg i risikosone selv, så greit å bare komme seg hjem. Det viruset ødelegger mye for oss alle.
 
Back
Topp