Blir handlevogner vasket?

Orker ikke bry meg:)

har ikke tenkt over det :P

Kjenner at jeg egentlig ikke bryr meg noe om det. For normalt friske folk er det jo ikke noe problem med slike bakterier, og med mindre det går en pandemi eller epidemi av noe farlig noe, eller man har nedsatt immunforsvar, så tror jeg det blir usunt å fokusere for mye på slikt. Joda, det er ekkelt når man virkelig tenker på det at noen kan ha vært på do eller verre uten å vaske hendene, og tatt på vogna man selv har etterpå, men her er min filosofi at det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av, og ikke blir jeg syk av det heller. Det er vel uansett normalt at man ikke stikker hendene i munnen så mye når man er ute, og man slikker kanskje ikke på vognene osv.
Enig :)

Husker også tv2 hjelper deg for en tid tilbake,da de sjekket treningssentere. De fant mye snacks for å si det mildt, og jeg er leder på et senter i en av kjedene som ble sjekket. Selvfølgelig er det bakterier på offentlige steder, men hvor motstandsdyktige ville vi vært uten disse...? Hadde vi aldri blitt eksponert for bakterier ville heller ikke kroppen hatt et forsvar mot dem ;)

Jeg har ved flere anledninger sendt mail til diverse butikker pga dette. Det er sjelden de blir vasket!

De skal vaskes minst 1-2 ganger i året.
Jeg har alltid hansker på når jeg triller handlevogn

Gidder ikke bli hysterisk av den grunnen- da kan man jo like gjerne holde seg vekk fra andre også da.. Vasker alltid hendene når jeg er hjemme igjen. Alle tåler vel litt bakterier eller?

Gidder ikke bli hysterisk av den grunnen- da kan man jo like gjerne holde seg vekk fra andre også da.. Vasker alltid hendene når jeg er hjemme igjen. Alle tåler vel litt bakterier eller?
Enig! Har nå aldri blitt sjuk av det jeg da.. :) alle har gått av litt bakterier, hørt at det gjør oss mere immun mot å bli syk. Visst ikke må mann sperre seg inne i huset :P

Sprit hjelper kun på bakterier, ikke virus. Norovirus som gir omgangssyke overlever på overflater som feks handlevognen i opptil 48 timer. Eneste som hjelper da er såpevann på hender og klorin på overflater.

Det beste man gjør er å vaske hendene med en gang man kommer hjem. Og gjerne at både voksne og barn vasker hendene i bhg før de drar og ikke tar med seg noe til butikken/bussen osv. Jeg er vokst opp med god håndhygiene og tenker det er en selvfølge og ikke hysteri. Synes ikke handlevogner alt skal desinfiseres. Folk tar jo på pakkene med mat også. Håndvask når man kommer hjem, før man spiser og etter do er vanlig og holder i massevis. Desverre har ikke alle normal håndhygiene...

Tja, tenker ikke på det, og bryr meg ikke om de bakteriene ;) Men der jeg jobbet ble vogner og kurver såpevasket hvert halvår, og ellers ved mye gris :)

Tenkte ikke over det og har heller ikke brydd meg før nå som jeg er overnervøs for ebola. Tror heller ikke det vaskes ofte men sålenge det ikke er noen alvorlige sykdommer rundt og man ikke stikker hånda i kjeften tror jeg ikke det er så farlig :)

Tenker ikke på det.

Tenk på alle som har fylt bensin/disel før deg, trur neppe de håndtaka blir vasket. Alle som tar i dørhåndtakene på offentlig do, pengene man har i pengboka +++ lista er lang. Vasker heller bare hendene når jeg kommer hjem :)

Back
Topp