Agnete
Forumet er livet
Du svarer jo hele tiden på andre ting enn det som blir sagt, så det er litt vanskelig og fortsette og diskutere. Her handler det om om barn skal tvinges ut alene eller ikke, og du begynner og snakke om at barn bestemmer det meste i huset av den grunn. Eller at barna ikke klarer og leke alene. Du drar alt så langt ut av kontekst at det går ikke ann og svare fornuftig på!
Så jeg drar alt ut av kontekst, når vi foreldre som mener at barn kan fint få beskjed om å gå ut uten at voksene blir med. Vi sender barna ut i møkkavær, sitter late på sofaen mens vi slafser i oss kaffen, at vi ikke ønsker å være samme vår barn. Og du mener jeg drar det ut av kontekst?
Når du forteller at du ikke kan si til ditt barn at nå kan du gå ut uten å hun kan argumenter at hvorfor må ikke de voksene gå ut når hun må.
Så får hun bestemme selv om ikke må du gå ut også så lurer jeg på hva annet bestemmer dette barnet. For i mine ører og øyner så er dette å bestemme.
Jeg spørr også hva gjør man når man har flere barn? Hvilket barn skal da bestemme?