Blir det trekløver i 2025? Gravid

Solstråla94

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Augustmagi 2025
Hei:hello

Ønsker å lage en egen dagbok for å ha en plass å skrive ned tanker nå som vi har startet å prøve på nr.2 litt tidligere enn planlagt.

Førstemann tok hele 37 prøveperioder - over 3 år - før spiren satt. Det var noen veldig tøffe måneder og år. Jeg har grått mine modighetstårer gjennom årene med prøving, og hatt den tomme og hjerteskjærende følelsen av å kanskje aldri kunne få barn - det opptok mye plass. Det å ikke vite og ikke ha kontroll på om man noen gang kan få barn - det var en ubehagelig følelse.

Forskjell fra forrige gang og denne gangen er at vi er så heldige som har fått et lite gull. Jeg tror og håper at prøvingen ikke vil være like tung som sist gang om dette også blir å ta lang tid. Det er heller ikke sikkert at vi kan få flere barn siden vi har slitt med å bli gravid, men jeg lever i troen om at vi skal få det til :dummy::dummy1:

Oppsummert prøveperiode med barn nr.2 - 2022-barnet:
PP1 - EL 02.04.21 - IKM 16.04.21 - TR 22.04.21 - Kjemisk
PP2 - EL 11.05.21 - IKM 25.05.21 - TR 25.05.21 - tidlig SA/kjemisk
PP3 - EL 08.06.21 - IKM 22.06.21 - TR 21.06.21
PP4 - EL 05.07.21 - IKM 19.07.21 - TR 17.07.21
PP5 - EL 29.07-31.07.21 - IKM 12.08-14.08.21
- TR 13.08.21.
PP6 - EL 26.08-28.08.2021 - IKM 02.09-04.09.21 - TR 12.09.21.
PP7 - EL 27.09.21 - IKM 11.10.21 - TR 07.10.21
PP8 - EL 21.10.21 - IKM 04.11.21 - positiv test 02.11.21

Oppsummert prøveperiode med barn nr.3:
PP1 - EL 13.08.24 - IKM 27.08.24:

Last edited:
Jeg har bestemt meg for å ikke starte med EL tester før til sommeren da det kun er 8 måneder siden fødsel. I utgangspunktet tenkte vi å vente til sommeren med å starte (grunnet keisersnitt), men siden vi ikke bruker prevensjon likevel så prøver vi bare nå da vi ikke aner hvor lang tid det vil ta! :shy:

Jeg har i hvertfall hatt EL nå i helgen, kjenner syklusen veldig godt etter så mange år med prøving. Gikk rett inn i vanlig syklusen min når mens kom tilbake etter svangerskapet. Men er litt usikker da jeg hadde kraftige EL smerte i går, og har hatt lite EL slim i forhold til vanlig o_O tenkte kanskje det har klaffet nå da o_O EL skulle vært ca fredag som var...

Er veldig spennende dette kjenner jeg :p tenker alltid at jeg ikke skal bli utålmodig i ventetiden, men dagene mellom EL og TR er langsomme :rolleyes: tenker hva om det har klaffet denne gangen i PP1.

Litt fra forrige prøveperiode: vi startet prøvingen i 2016. Det tok 16 mnd før jeg dro til fastlegen og ba om henvisning til utredning. Deretter tok det 7 mnd før vi fikk time til utredning, det vil si at vi fikk utredning 2 år etter vi startet å prøve. På utredning sjekket de meg og spermprøven, alt så fint ut. En måned senere fikk jeg skylling av eggledere - og hørte at mange ble gravid etter skyllingen. Det ble ikke jeg da, skuffelsene var store og håper var borte - ingenting feil ble funnet med oss. Helt kort fortalt så var jeg deprimert og hadde det ikke bra, men det er mange faktorer som skjedde i livet mitt som gjorde at jeg ble deprimert - uforklarlig barnløshet og hendelser i familien blant annet. Jeg fikk hjelp med depresjon og livet ble etterhvert lysere. Jeg hadde egentlig forsonet meg med at vi sikkert ikke blir å kunne få barn, jeg fikk mange nye gleder og hobbyer i livet som opptok tiden min. Livet hadde ikke vært så bra på lenge :D presis et år etter skylling av eggledere så ble jeg gravid. Tenker stadig på hvor heldig og takknemlig vi er som er har fått et lite gull :smiley-bounce016

DPO6 (blir det riktig forkortelse etter EL?) (korrigert, mener DPO6 og ikke CD6). Jeg har i forbindelse med en undersøkelse hos lege måtte ta en graviditetstest før undersøkelsen. Den var i hvertfall negativ, men har nesten ikke hørt at en test kan slå ut så tidlig eventuelt? :rolleyes:

Jeg har hatt veldig følelse på at det har klaffet denne måneden. Har hatt så mye «strekk» og ubehag nede i magen som minnes fra forrige graviditet, svetter (det var et spesielt tegn for meg forrige gang, våknet gjennomvåt hver natt etter IKM). Bekkenet er ikke bra enda etter forrige runde, men har hatt svært ubehag og vondt i bekkenet. Alt dette skyldes sikkert andre grunner, er jo svært tidlig med symptomer sikkert :rolleyes: men fint å kunne skrive ned hva jeg tenker hver syklus :rolleyes:

Last edited:
Om det er 6 dager etter EL så blir det 6 dpo. CD1 er dagen du fikk mensen. :)

Kan jeg spørre hva som var grunnen til at det ikke ble ivf på dere første gang?

Blir spennende å følge prøvingen din, håper spiren sitter raskere denne gangen! :cat:

Om det er 6 dager etter EL så blir det 6 dpo. CD1 er dagen du fikk mensen. :)

Kan jeg spørre hva som var grunnen til at det ikke ble ivf på dere første gang?

Blir spennende å følge prøvingen din, håper spiren sitter raskere denne gangen! :cat:

Takk! Ja, selvfølgelig er det DPO :hilarious: har visst glemt alt jeg fra forrige runde.

Vi var på utredning 2 år etter at vi startet å prøve på grunn av den lange ventetiden i det offentlige. Siden alt var i skjønneste orden med oss begge, og siden vi var ung så ba de oss prøve 6 mnd til før vi skulle starte på Letrozol. I alle fall ble det slik at vi prøvde litt videre, følte meg ikke klar for å starte på noe enda pga en del faktorer i livet på det tidspunktet :oops: Hadde tenkt å starte på Letrozol i januar 2020, men så ble jeg gravid i november 2019 helt uten hjelp av medisiner :woot: planen var i hvertfall Letrozol først, deretter IVF!

8 DPO

På grunn av mange kjente symptomer fra forrige graviditet så er jeg 90% sikker på at det har klaffet på første forsøket. Men kan hende jeg er helt på bærtur også, og det kan hende at det er vanlige symptomer mellom EL og mens :wtf: Hadde sex akkurat og nå er livmortappen (?) lav siden jeg merker penis støter borti den og det er ubehagelig. Noen som vet om den bruker å bli lav når det nærmer seg mens eller om man er gravid? Nå er jeg halvveis mot IKM etter EL. Det vil si at forventet mens er DPO14

Last edited:
9 DPO

Har helt glemt hvor utålmodig man kan bli i forhold til testing :hungover: jeg må ta meg selv i nakken og ikke fokusere så mye på det akkurat nå og nyte permisjonstiden med mini til det fulle. Enklere sagt enn gjort :shifty:

Jeg har en hel haug med tester fra ebay som jeg fikk akkurat den måneden jeg ble gravid med første. De gikk ut på dato i februar 2021 så tenker at det ikke gjør noe at de brukes opp. Jeg må jobbe med selvbeherskelsen når det kommer til testinga, men jeg tok nettopp en test med lite konsentrert urin 9DPO:hilarious: den var selvfølgelig negativ selv om jeg mener jeg så en strek :hilarious: det blir ikke mer testing før IKM dagen nå!
656678D5-07C5-44A0-B79F-801E7F41006C.jpeg

Spennende at du skal starte prøvingen allerede! Lykke til, håper det går slik du ønsker ❤️

Spennende at du skal starte prøvingen allerede! Lykke til, håper det går slik du ønsker ❤️

Tusen takk! Vi skulle egentlig starte ca i juli/august tenkte vi - for da er det 1 år siden keisersnittet og da er permisjonen over. Vi fant ut at vi bare starter noen måneder tidligere, aner ikke hvor lang tid det kan ta :eek:

Tusen takk! Vi skulle egentlig starte ca i juli/august tenkte vi - for da er det 1 år siden keisersnittet og da er permisjonen over. Vi fant ut at vi bare starter noen måneder tidligere, aner ikke hvor lang tid det kan ta :eek:
Nei man vet aldri, det er så kjipt :shifty: vi tenkte å kanskje starte prøving i oktober/november, men vi ønsker barn i enten juli-august-september, så blir ikke mange mnd å prøve på :p første var også ivf barn (men ingen ting galt med noen av oss), så hvem vet :hungover:

Nei man vet aldri, det er så kjipt :shifty: vi tenkte å kanskje starte prøving i oktober/november, men vi ønsker barn i enten juli-august-september, så blir ikke mange mnd å prøve på :p første var også ivf barn (men ingen ting galt med noen av oss), så hvem vet :hungover:

Så spennende at dere også tenker å starte prøvingen til høsten! Prøvde dere lenge før IVF? Tenker dere å prøve selv eller IVF på nestemann?

Samme problemet her - ingenting galt men likevel tok det 3 år. Jeg prøver å tenke at det er en mening med det, og at han kom til perfekt tid :Heartred

Må oppdatere litt her slik at jeg kan se tilbake.

Tok en test søndag (ikke morgenurin) som var negativ.

10 dpo: I går - ved 10 minutter:
199852BA-182F-47BA-BE05-7B753B858FB7.jpeg

11 dpo: i dag - morgenurin. Øverste bildet tatt etter 1 minutt og siste rett før 10 minutter.
99B12575-FB3F-44A8-B524-C1AFD0650A0A.jpeg

Spent å se om dette er skyggestreker.

Så spennende!:D
Når blir neste test?:rolleyes:
Hihi ja, tenker at dette sikkert er skyggestreker siden de er så svak - men er bare 11 dpo og det er ikke tidlig tester! Det var nesten så det røyk en til test nå nettopp, men skal klare å holde ut til i morgen tidlig, eventuelt i natt siden jeg er er våken x antall ganger om natten med mini :hilarious:

Hihi ja, tenker at dette sikkert er skyggestreker siden de er så svak - men er bare 11 dpo og det er ikke tidlig tester! Det var nesten så det røyk en til test nå nettopp, men skal klare å holde ut til i morgen tidlig, eventuelt i natt siden jeg er er våken x antall ganger om natten med mini :hilarious:

Kaaan være en spire og :rolleyes: hadde jo vært litt gøy om det var det :p
Heheh, når en først starter så er det jo nesten umulig å la være, bra jobba!:hilarious:
Venter i spenning :D

Kaaan være en spire og :rolleyes: hadde jo vært litt gøy om det var det :p
Heheh, når en først starter så er det jo nesten umulig å la være, bra jobba!:hilarious:
Venter i spenning :D
Ja, det er det! Føler jeg blir helt tullete - MÅ vite om det har klaffa. Skulle ta det rolig med prøving nå i starten liksom :hilarious:

Hvis det har klaffet så blir jeg ganske sjokkert! Men det er fordi forrige tok så alt for lang tid :eek: har begynt å se for meg en desemberbaby nå. Har alltid tenkt at nestemann vil komme på vår/sommeren :rolleyes:

Ja, det er det! Føler jeg blir helt tullete - MÅ vite om det har klaffa. Skulle ta det rolig med prøving nå i starten liksom :hilarious:

Hvis det har klaffet så blir jeg ganske sjokkert! Men det er fordi forrige tok så alt for lang tid :eek: har begynt å se for meg en desemberbaby nå. Har alltid tenkt at nestemann vil komme på vår/sommeren :rolleyes:

Ja, en er jo tullete hele tiden under prøving, men verst i starten :hilarious:

Ja, men må vet jo kanskje kroppen hvordan det skal gjøres da! Men jeg hadde tenkt samme som seg :hilarious:
Kan si at desemberbaby var det siste jeg ville ha, men det er faktisk super koselig tid å få baby på og flere fordeler med det, f.eks en baby som tåler varmen bedre til sommeren og all "innetiden" istarten er på vinteren hvor en allerede ville vært inne :D

Ja, en er jo tullete hele tiden under prøving, men verst i starten :hilarious:

Ja, men må vet jo kanskje kroppen hvordan det skal gjøres da! Men jeg hadde tenkt samme som seg :hilarious:
Kan si at desemberbaby var det siste jeg ville ha, men det er faktisk super koselig tid å få baby på og flere fordeler med det, f.eks en baby som tåler varmen bedre til sommeren og all "innetiden" istarten er på vinteren hvor en allerede ville vært inne :D

Jepp, når jeg ble gravid forrige gang testet jeg visstnok ikke før jeg var 4+5. Hadde gitt litt opp, og undret over hvorfor mens ikke kom til tross for en uke med menssmerter og nattesvette etter IKM!

Så fint å høre, først tenkte jeg at det er mye stress i jula samtidig som det er en koselig tid. Men med de fordelene du nevner så synes jeg det høres fint ut. Sist fikk jeg i starten av august så kan ikke si det var gøy å gå høygravid på sommeren i varmen - men herlig med fine kjoler i varmen da!

Jepp, når jeg ble gravid forrige gang testet jeg visstnok ikke før jeg var 4+5. Hadde gitt litt opp, og undret over hvorfor mens ikke kom til tross for en uke med menssmerter og nattesvette etter IKM!

Så fint å høre, først tenkte jeg at det er mye stress i jula samtidig som det er en koselig tid. Men med de fordelene du nevner så synes jeg det høres fint ut. Sist fikk jeg i starten av august så kan ikke si det var gøy å gå høygravid på sommeren i varmen - men herlig med fine kjoler i varmen da!

Da er det hvert fall enda håp for denne gang:D

Ja, det var kjempe koselig altså! Alt var klart til jul og baby føre termin så hele desember var bare kos! Helt fantastisk!
Nei, det kan jeg tenke meg:wtf: for det var enda en fordel med desemberbaby, at når varmen kicka inn var det uansett begynt å bli kjølig ute og sykehuset var ikke sommervarmt :hilarious:

Back
Topp