Blir det en nummer 3?

12+2

Har nå begynt nedtrappingen av progesteron. På en måte er det veldig deilig å kun måtte huske pille om morgningen, men jeg syns også det er litt skummelt å stole på at morkaken lager nok progesteron når det gule legemet mitt ikke klarte det. Har prøvd å lese meg litt opp på andres erfaringer med å slutte, og virker heldigvis som det har gått fint for mange.

Har fått en ekstra ultralyd som jeg skal ta 28. februar for å sjekke at alt er fint med lille spire etter slutt på pillene. Veldig glad for at jeg har en så snill og forståelsesfull gynekolog som foreslår å sette opp en time for å berolige meg ☺️
 
12+5

Kjenner jeg tenker ganske mye på hvilket kjønn som kan være i magen. På en måte syns jeg det er litt fint at jeg tør å være nysgjerrig på det, i starten var jeg mer nysgjerrig/engstelig for om jeg kom til å komme langt nok i graviditeten denne gangen til å få vite kjønnet.

I utgangspunktet har det ingenting å si for oss om vi får gutt eller jente. Dette er vårt første barn, og vi håper vi får oppleve begge kjønn en vakker dag. Derfor har det lite å si hvilket kjønn vi starter med. Men en liten del av meg tenker likevel at hvis jeg kun skal oppleve ett kjønn, så virker det veldig koselig å ha en jente. Tipper mannen ofte tenker at om de skal ha ett kjønn, vil de ha gutt. Det er jo det kjønnet man kjenner best og dermed føler man kanskje kan være mest til hjelp for. I tillegg ser i hvert fall jeg for meg mor og datter turer, osv.

Ramzi-metoden (at babyen ligger til venstre i livmor på ultralyd i uke 8), the Nub Theory (at nubben ikke har helning) og et tullete Gender Prediction Kit fra EBay sier jente. Magefølelsen min og mange i familien og venner sier også jente, selv om jeg vet at det er umulig å vite.

Skal på ultralyd førstkommende fredag. Da er jeg 13+4, og håper jeg kanskje får en indikasjon på kjønn, men er forberedt på at jeg må vente til OUL i uke 18 ☺️

Flere som har hatt en magefølelse på kjønn? Eventuelt testet om The Nub Theory eller Ramzi-metoden har fungert?
 

Vedlegg

  • 66E74BC4-49EF-46B3-B389-E70091DAC9C5.jpeg
    66E74BC4-49EF-46B3-B389-E70091DAC9C5.jpeg
    53,6 KB · Visninger: 100
  • 7BF3F254-C6B1-4498-8F8C-FC882F520C53.jpeg
    7BF3F254-C6B1-4498-8F8C-FC882F520C53.jpeg
    34,2 KB · Visninger: 103
  • 44E48614-BE57-4BF9-9CF4-CB03A5F219E2.jpeg
    44E48614-BE57-4BF9-9CF4-CB03A5F219E2.jpeg
    26,7 KB · Visninger: 96
13+1

Har lettere panikk nå, men prøver å holde meg i ro...

Begynte nedtrappingen på progesteron forrige uke (fra to til én piller om dagen) og denne uken tenkte jeg å ta en pille annenhver dag. Fant på dobesøk nå rett før lunsj plutselig BLOD på papiret og har litt murringer i venstre livmor. Kjenner jeg syns det er litt skummelt at det kommer til samme dag som jeg har sluttet å ta pillen. Håper ikke det er noe farlig.

Ringte gynekologen og sekretæren har skrevet ned en lapp, så får bare vente å se hva hun sier. Skulle ringe meg tilbake.

Håper alt er fint med lille ❤️
 
13+1

Har lettere panikk nå, men prøver å holde meg i ro...

Begynte nedtrappingen på progesteron forrige uke (fra to til én piller om dagen) og denne uken tenkte jeg å ta en pille annenhver dag. Fant på dobesøk nå rett før lunsj plutselig BLOD på papiret og har litt murringer i venstre livmor. Kjenner jeg syns det er litt skummelt at det kommer til samme dag som jeg har sluttet å ta pillen. Håper ikke det er noe farlig.

Ringte gynekologen og sekretæren har skrevet ned en lapp, så får bare vente å se hva hun sier. Skulle ringe meg tilbake.

Håper alt er fint med lille ❤️

Håper det bare er helt uskyldig altså! En blir jo så livredd og setter krisetankene i fult kjør med engang :(
Krysser fingrene for at alt er bra❤
 
13+1

Har lettere panikk nå, men prøver å holde meg i ro...

Begynte nedtrappingen på progesteron forrige uke (fra to til én piller om dagen) og denne uken tenkte jeg å ta en pille annenhver dag. Fant på dobesøk nå rett før lunsj plutselig BLOD på papiret og har litt murringer i venstre livmor. Kjenner jeg syns det er litt skummelt at det kommer til samme dag som jeg har sluttet å ta pillen. Håper ikke det er noe farlig.

Ringte gynekologen og sekretæren har skrevet ned en lapp, så får bare vente å se hva hun sier. Skulle ringe meg tilbake.

Håper alt er fint med lille ❤️

Huff, skjønner godt at du blir bekymret, satser på at det bare er tilfeldig at det kommer nå. Kjempefint at gynekologen ringer opp igjen. Satser på at alt går bare bra, nå er du jo godt over den verste kneika! :Heartred
 
13+1

Har lettere panikk nå, men prøver å holde meg i ro...

Begynte nedtrappingen på progesteron forrige uke (fra to til én piller om dagen) og denne uken tenkte jeg å ta en pille annenhver dag. Fant på dobesøk nå rett før lunsj plutselig BLOD på papiret og har litt murringer i venstre livmor. Kjenner jeg syns det er litt skummelt at det kommer til samme dag som jeg har sluttet å ta pillen. Håper ikke det er noe farlig.

Ringte gynekologen og sekretæren har skrevet ned en lapp, så får bare vente å se hva hun sier. Skulle ringe meg tilbake.

Håper alt er fint med lille ❤️

Sender deg en stor klem!!! Håper du får en beroligende time hos legen <3
 
Takk alle sammen. Heldigvis ikke blødd noe mer enn det ene tørket rundt lunsj-tider (og har sikkert vært på do fem ganger for å sjekke, hehe). Gynekologen min er borte i morgen, men har fått time 07:50 på torsdag. Hvis blødningen skulle fortsette/øke i styrke, kunne jeg dra til legevakten.

Prøver å tenke at hvis det er en spontanabort, så er det for det første lite å gjøre med det og for det andre er den eneste måten å få svar på det på og være tålmodig. Selvfølgelig lettere sagt enn gjort, men det er viktig for meg å vite at jeg ikke kunne stoppet det hvis jeg hadde hatt legetime i dag. Smertene har vekslet litt mellom mensensmerter og nå mer voksesmerter som jeg har følt ofte i svangerskapet, så håper det bare er livmoren som vokser nå.

Håper alt er fint med lille og (prøver) å glede meg til å hilse på h*n på torsdag ❤️
 
Huff så skummelt! Skjønner godt du blir nervøs. Jeg fikk beskjed om roligere nedtrapping enn du har hatt på lutinus, så kanskje du skal ta det litt mer med ro før du kutter ut mer?

Ellers har jeg lest at man kan få en liten blødning idet morkaken overtar for det gule legemet rundt den tiden. Aldri opplevd det selv, men leste endel om det for at jeg skulle være forberedt i tilfellet . Krysser fingrene for deg og håper timen på torsdag viser at alt er bra :)
 
Huff så skummelt! Skjønner godt du blir nervøs. Jeg fikk beskjed om roligere nedtrapping enn du har hatt på lutinus, så kanskje du skal ta det litt mer med ro før du kutter ut mer?

Ellers har jeg lest at man kan få en liten blødning idet morkaken overtar for det gule legemet rundt den tiden. Aldri opplevd det selv, men leste endel om det for at jeg skulle være forberedt i tilfellet . Krysser fingrene for deg og håper timen på torsdag viser at alt er bra :)

Tok en pille i dag etter jobb, og kommer nå til å fortsette med en hver dag i hvert fall til timen på torsdag. Vurderer å spørre om det er noe farlige å gå på det lenger også. Og ta en pille om dagen en stund til kan roe nervene litt. Hvordan er din nedtrapping?

Har lest om det selv også, men trodde kanskje det var nærmere uke 10? Men håper at det bare var noe uskyldig. Humøret er i hvert fall litt bedre nå og redselen litt mindre, har ikke hatt noe mer blod siden lunsj heldigvis.

Takk - jeg også ☺️
 
13+3

Alt gikk heldigvis fint hos gynekologen. Lille hadde vokst seg stor og fin, og har nå CRL-mål på 7,8 cm. Ble derfor satt en dag frem, men beholder min telling frem til ordinær ultralyd.

I starten av timen lå lille med kroppen vendt vekk og så veldig rolig ut, da fikk jeg først litt rolig panikk. Men det tok heldigvis ikke lang tid før gynekologen så hjertet slå. Etter det var det masse liv og vanskelig å få tatt et godt bilde. Livmorhalsen så sterk og fin ut også, den kan jo bli svakere etter konisering og med dobbelt livmor.

Hun fant en blodansamling i en av livmorene, og det kan komme mer blod en annen gang. Det så ikke ut til å komme fra noe farlig, men om jeg blødde igjen kunne jeg booke meg en ny time.

Fikk ingen indikasjon på kjønn, og klarte heller ikke å se noen «Nub» denne gangen. Vi spurte heller ikke om hun kunne se kjønnet, da det føltes mindre viktig i dag. Bare å smøre seg med tålmodighet frem mot OUL 27. mars.

Ønsker alle en fin dag ❤️
 

Vedlegg

  • EF03A171-B740-4B24-926F-0650D6EAC68C.jpeg
    EF03A171-B740-4B24-926F-0650D6EAC68C.jpeg
    32,1 KB · Visninger: 116
Herlig!!❤
Bare å senke skuldrene å nyte så mye som mulig nå!
 
Åh herregud, dette var godt å lese! Som Luna sier, bare å senke skuldrene og kose seg nå :Heartbigred
 
Så godt å lese :Heartpink Bare å nyte det nå.
Lettere sagt enn gjort (I know), men prøv å ikke ta bekymringene på forskudd.
Krysser fingrene for at det går bra nå!
 
14+5

I dag har vi booket oss en ultralyd bare for kos. Forrige ultralyd var jeg så nervøs at å spørre om kjønn virket fjernt og vi fikk ingen bilder da fokuset naturlig nok var på å sjekke at alt var bra med lille etter den lille blødningen. I dag håper vi derfor at vi får med litt bilder og videoer av lille, og at vi kanskje får en indikasjon på kjønn.

Deilig med en ultralyd uten så mye nerver som sist, selv om jeg skal innrømme at jeg fremdeles er litt nervøs, men mest spent og gleder meg ❤️

Oppdaterer senere i dag hvis vi får vite kjønn.
Magefølelsen sier jente - så da er det vel en gutt? Haha
 
Oppdatering gynekologen ☺️

Hadde en veldig fin ultralyd på Oslo City legesenter. Fikk indikasjon på jente, gynekologen var 80 % sikker. Da virker det som magefølelsen hadde rett denne gangen (og Ramzi og Nub-teorien).

Legger ved et bilde av mini som vinker til dere ❤️
 

Vedlegg

  • A23371C3-0079-4C74-BC4E-A44DFB15A975.jpeg
    A23371C3-0079-4C74-BC4E-A44DFB15A975.jpeg
    33,3 KB · Visninger: 136
Såå herlig! Brukt de siste to timene på å kooose meg med hele dagboken din:Heartpink du fortjener virkelig å bare nyyyte etter en lang tid med prøving! Hadde selv kjemisk/sa på fredag, så venter på eggløsning. Da er det ekstra godt å ha dagbøker som din å kose seg med i vente-ukene! Ønsker alt godt til deg og lille-frø:Heartred gleder meg til å følge dere videre!
 
Hvordan går det med deg? :happy::Heartred

Så hyggelig at du spør, det går veldig bra ❤️ Har begynt å kjenne livmoren veldig godt om morgningene. I natt våknet jeg av at livmoren var langt over på høyre side og hard som en ball. Hadde ligget sidelengs på høyre side. Syns det er fascinerende at den kan flytte så mye på seg, særlig siden det er den venstre livmoren jeg er gravid i. Får ta det som et tegn på at det foreløpig er god plass for livmoren til å vokse i hvert fall.

Ellers er formen relativt bra. Sliten litt med vond korsrygg og bekken, men det hjelper litt at jeg må jobbe hjemmefra og da kan legge meg ned når jeg jobber.

Hvordan går det med deg? ☺️
 
Såå herlig! Brukt de siste to timene på å kooose meg med hele dagboken din:Heartpink du fortjener virkelig å bare nyyyte etter en lang tid med prøving! Hadde selv kjemisk/sa på fredag, så venter på eggløsning. Da er det ekstra godt å ha dagbøker som din å kose seg med i vente-ukene! Ønsker alt godt til deg og lille-frø:Heartred gleder meg til å følge dere videre!

Så hyggelig å høre ❤️ tusen takk for koselige ord. Vi føler oss som vi går på lykkepiller etter det ble full klaff, så at man har hatt en litt lengre vei til mål har heldigvis for oss gjort at vi bare setter enorm pris på det når det først har gått. Men det var veldig tøft da det stod på.

Trist å høre at du også måtte oppleve tidlig SA/kjemisk. Unner ingen den skuffelsen når man først har blitt så glad for to streker. For meg klaffet det igjen måneden etterpå, og jeg leste om mange som ble gravide igjen rett etter kjemisk. Det sies visst at man får noen graviditetsbevarende hormoner i kroppen som gjør kroppen mer mottakelig for et befruktet egg. Håper det blir full klaff for dere snart også.

Har dere prøvd lenge? ❤️
 
Back
Topp