Wenche_tutla
Elsker forumet
i dag på helse stasjonen ble jeg heilt sjokka ... jeg hadde nettopp veid og sto og skravla med barsel jentene.. mens jeg står der ser jeg ei asiatisk dame veie en gutt på sikkert 1 1/2 år alt d er ok... han gråt litt men tenkte ikke noe mer over d da...men så studerte jeg gutten litt og plutselig ser jeg svakt blå merke som dekker hele rumpa og opp til halve ryggen...reagerte litt på at moren veide barnet uten at helsesøster deltok ( hs gjør altid d) moren hadde tatt på bleie og body da hs kom og da måte hun veie på nytt med body og trekke d av..underlig
blå merke var d første jeg tenkte selvfølgelig, men så tenkte jeg hmm ..kan jo hver svakt hud farge skille eller fødsels merke.. men da barnet var ferdig stelt og fikk lov til og leke gikk han hofte haltet bort til lekene. d var rett før jeg gikk og meldte fra til helse søsteren der nede.
men på en annen side så kan jeg ikke forstå hvordan moren kunne våge og gå på veiing når barnet har blå merke...var d så svakt at hun ikke trodde noen ville s d ..eller at hun ikke så d selv ?
bør jeg ringe ned til helsestasjonen og fortelle min observering ?
eller bare la d ligge ?
-----------------------------------------------------------------------
da har heg ringt helsestasjonen og gitt beskejd
helsesøster viste hvem jeg mente og sa at d var kjempe bra at jeg var av de personene som kunne gi beskjed når de så noe som ikke så bra ut , men jeg kunne puste lettet ut for i dette tilfellet viste hun hva jeg mente ,
dette barnet har mongolflekker jeg vet hva d er men tenkte ikke mye på d når d vanligvis er i rumpesprekken han hadde langt opp over ryggen og hun sa at d er derfor mangen reagere fordi han har så mye og d ser virkelig ut som blå merker. men d har han hatt fra fødselen.
aahhh da kan jeg puste lettet ut [:D]
blå merke var d første jeg tenkte selvfølgelig, men så tenkte jeg hmm ..kan jo hver svakt hud farge skille eller fødsels merke.. men da barnet var ferdig stelt og fikk lov til og leke gikk han hofte haltet bort til lekene. d var rett før jeg gikk og meldte fra til helse søsteren der nede.
men på en annen side så kan jeg ikke forstå hvordan moren kunne våge og gå på veiing når barnet har blå merke...var d så svakt at hun ikke trodde noen ville s d ..eller at hun ikke så d selv ?
bør jeg ringe ned til helsestasjonen og fortelle min observering ?
eller bare la d ligge ?
-----------------------------------------------------------------------
da har heg ringt helsestasjonen og gitt beskejd
helsesøster viste hvem jeg mente og sa at d var kjempe bra at jeg var av de personene som kunne gi beskjed når de så noe som ikke så bra ut , men jeg kunne puste lettet ut for i dette tilfellet viste hun hva jeg mente ,
dette barnet har mongolflekker jeg vet hva d er men tenkte ikke mye på d når d vanligvis er i rumpesprekken han hadde langt opp over ryggen og hun sa at d er derfor mangen reagere fordi han har så mye og d ser virkelig ut som blå merker. men d har han hatt fra fødselen.
aahhh da kan jeg puste lettet ut [:D]