blir dårlig jeg( Oppdatert )

Wenche_tutla

Elsker forumet
i dag på helse stasjonen ble jeg heilt sjokka ... jeg hadde nettopp veid og sto og skravla med barsel jentene.. mens jeg står der ser jeg ei asiatisk dame  veie en gutt  på sikkert  1 1/2 år  alt d er ok... han gråt litt men tenkte ikke noe mer over d da...men så studerte  jeg gutten litt og plutselig ser jeg svakt blå merke som dekker hele rumpa og opp til halve ryggen...reagerte  litt  på at moren veide barnet  uten at helsesøster deltok ( hs gjør altid d) moren hadde tatt  på bleie og body da hs kom  og da måte  hun veie på nytt med body og trekke d av..underlig

blå merke var d  første jeg tenkte selvfølgelig, men så tenkte jeg hmm ..kan  jo hver svakt hud farge skille eller fødsels merke.. men da barnet var ferdig stelt og  fikk lov til og leke  gikk han hofte haltet bort til lekene. d  var rett før jeg gikk og meldte fra til helse søsteren der nede.

men på en annen side så kan jeg ikke forstå hvordan  moren kunne våge og gå på veiing når barnet har blå merke...var d  så svakt at hun ikke trodde noen ville s d ..eller at  hun ikke så d  selv ?

bør jeg ringe ned til helsestasjonen og fortelle min observering ?
eller bare la d  ligge ?

-----------------------------------------------------------------------

da har heg ringt helsestasjonen og gitt beskejd

helsesøster viste hvem jeg mente og sa at  d var kjempe bra at jeg var av de personene som kunne gi beskjed når de så noe som ikke så bra ut , men jeg kunne puste lettet ut for i dette tilfellet viste hun hva jeg mente ,

dette barnet har mongolflekker jeg vet hva d er men tenkte ikke mye  på d når d vanligvis er i rumpesprekken han hadde langt opp over ryggen og hun sa at d  er derfor mangen reagere fordi han har så mye og d ser virkelig ut som blå merker. men d har han hatt fra fødselen.

aahhh da kan jeg puste lettet ut [:D]

Jeg hadde ringt!!!!  Bedre å få sjekket det ut enn å ikke gjøre no med det!!!

Det er viktig at vi bryr oss

Off, så grusomt.. [&o] Tror jeg hadde sagt ifra til hs - men på en måte som ikke er angripende på den personen det gjelder (i tillfelle det er feil..), men sånn at de ser nærmere på saken..

ORIGINAL: trudes

Men du, det kan jo hende at han har falt og slått seg?
Er jo ikke sikkert det er noen som har påført ham skaden...

Søsteren min har en gutt på 1 1/2 år, og han er kjempeaktiv og løper rundt og får seg et skrubbsår her og et blåmerke der hele tiden.. Er omtrent umulig å unngå når de er i den alderen..

Men, for all del, det er bedre å si fra en gang for mye enn en gang for lite [:)]

ORIGINAL: lillefixen

Søsteren min har en gutt på 1 1/2 år, og han er kjempeaktiv og løper rundt og får seg et skrubbsår her og et blåmerke der hele tiden.. Er omtrent umulig å unngå når de er i den alderen..

Men, for all del, det er bedre å si fra en gang for mye enn en gang for lite [:)]

ja har vudert d også men d gikk så langt nede på rumpa til lang  opp på ryggen...hmen faller sånn gang på gang liksom ... enten faller du på rumpa eller så faller du på både rumpa  og hele rygge... i hans tilfelle  ser d ut som noen har gitt han ris eller liggnende

ORIGINAL: MammasLilleEngel

ja har vudert d også men d gikk så langt nede på rumpa til lang  opp på ryggen...hmen faller sånn gang på gang liksom ... enten faller du på rumpa eller så faller du på både rumpa  og hele rygge... i hans tilfelle  ser d ut som noen har gitt han ris eller liggnende

Ja, må innrømme at det høres litt merkelig ut!

Hvis magefølelsen din sier at noe er galt, så hadde jeg sagt ifra!
Morsinstinktet vårt må ikke undervurderes [:)]

Ja, må innrømme at det høres litt merkelig ut!

Hvis magefølelsen din sier at noe er galt, så hadde jeg sagt ifra!
Morsinstinktet vårt må ikke undervurderes [:)]

sign!

å det var godt det var en naturlig forlkaring på det[:)]
Syntes det var bra du ringte å sa ifra[:)]
uff tenker du fikk en støkk i deg da du så det ja.. uff.

ORIGINAL: MammasLilleEngel

i dag på helse stasjonen ble jeg heilt sjokka ... jeg hadde nettopp veid og sto og skravla med barsel jentene.. mens jeg står der ser jeg ei asiatisk dame  veie en gutt  på sikkert  1 1/2 år  alt d er ok... han gråt litt men tenkte ikke noe mer over d da...men så studerte  jeg gutten litt og plutselig ser jeg svakt blå merke som dekker hele rumpa og opp til halve ryggen...reagerte  litt  på at moren veide barnet  uten at helsesøster deltok ( hs gjør altid d) moren hadde tatt  på bleie og body da hs kom  og da måte  hun veie på nytt med body og trekke d av..underlig

blå merke var d  første jeg tenkte selvfølgelig, men så tenkte jeg hmm ..kan  jo hver svakt hud farge skille eller fødsels merke.. men da barnet var ferdig stelt og  fikk lov til og leke  gikk han hofte haltet bort til lekene. d  var rett før jeg gikk og meldte fra til helse søsteren der nede.

men på en annen side så kan jeg ikke forstå hvordan  moren kunne våge og gå på veiing når barnet har blå merke...var d  så svakt at hun ikke trodde noen ville s d ..eller at  hun ikke så d  selv ?

bør jeg ringe ned til helsestasjonen og fortelle min observering ?
eller bare la d  ligge ?

-----------------------------------------------------------------------

da har heg ringt helsestasjonen og gitt beskejd

helsesøster viste hvem jeg mente og sa at  d var kjempe bra at jeg var av de personene som kunne gi beskjed når de så noe som ikke så bra ut , men jeg kunne puste lettet ut for i dette tilfellet viste hun hva jeg mente ,

dette barnet har mongolflekker jeg vet hva d er men tenkte ikke mye  på d når d vanligvis er i rumpesprekken han hadde langt opp over ryggen og hun sa at d  er derfor mangen reagere fordi han har så mye og d ser virkelig ut som blå merker. men d har han hatt fra fødselen.

aahhh da kan jeg puste lettet ut
[:D]

åå det var godt å høre! nå kan jeg også puste lettet ut..
kjente jeg fikk en liten ståpels når jeg leste det [:D]

må også føre til at jeg synes du var modig og tøff som ringte ned[:)] all ros til deg
du gjorde det rette

åå det var godt å høre! nå kan jeg også puste lettet ut..
kjente jeg en liten ståpels når jeg leste det

må også føre til at jeg synes du var modig og tøff som ringte ned all ros til deg
du gjorde det rette

enig[:)]

Så godt at det 'bare' var det da.

Kjempeflott av deg som ringte å sa ifra.[:)]

Så bra at du ringte, og supert at du fikk avkreftet dine mistanker. 

Så bra at du ringte, og supert at du fikk avkreftet dine mistanker. 

Så flott!!!!!
Så kan både du og jeg få ro i sjela!!!![;)][;)][;)]

En liten tankevekker:
Dette beviser jo absolutt at det er bedre å si ifra en gang for mye, enn
en gang for lite!!!!
Neste gang du s
er mammaen, kan du hilse og prate som
om ingenting var skjedd,
hadde du ikke ringt, ville du alltid ha vært plaget,
når du traff henne igjen[;)]

Så flott at du gjorde det rette![:)]

så bra at du ringte og sa ifra og at det ikke var noe i det.

Men det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt var at gutten kanskje hadde falt ned trappa,da kan jo slike merker oppstå.Men her var det jo ingen av delene og det er jo bra.

Kjempeflott at du ringte!!!!! Og enda bedre at det ikke var blåmerkelikevel[:)]

ORIGINAL: Bammi

Kjempeflott at du ringte!!!!! Og enda bedre at det ikke var blåmerkelikevel[:)]

[:)]

Back
Topp