Bli med å lage troika i dag?

Hva slags alkohol skal jeg smakssette marsipanen med? Av det som jeg tror passer har vi lys rom, vodka med og uten karamellsmak ( :D ), og whiskey med røyksmak... Tror karamellvodka hadde vært litt morsomt! Men hadde kanskje passet bedre om jeg skulle lage noe annet enn troika :P kunne blitt kvalmende, kanskje? Vodkaen er ihvertfall dritkvalmende :D
Rom kanskje?

Hva slags alkohol skal jeg smakssette marsipanen med? Av det som jeg tror passer har vi lys rom, vodka med og uten karamellsmak ( :D ), og whiskey med røyksmak... Tror karamellvodka hadde vært litt morsomt! Men hadde kanskje passet bedre om jeg skulle lage noe annet enn troika :P kunne blitt kvalmende, kanskje? Vodkaen er ihvertfall dritkvalmende :D
Ville tatt rom!

...slettet. ..

Min svigerfar var så lenge hans far levde ansvarlig for julegave til oss fra sin far, som han løste ved å putte pengen i en konvolutt og feste på en sjokolade. Det året det var en pakke sånne små troika var slett ikke så ille....

Nå skal jeg dra i butikken og handle inn til å lage troikakonfekt.
Noen som henger seg på, så kan vi ta bilder og se hvem som får de fineste?
Lader opp med julemusikk nå :)

12316381_10153158518206496_462001343753951140_n.jpg

https://im0gen.wordpress.com

Her er min!

ImageUploadedByBV Forum1449261945.242686.jpg
Marsipanen kjøres med 140g malte mandler (så mandelinnholdet blir 50% totalt)og ei kork av denna karen her:
ImageUploadedByBV Forum1449261987.467551.jpg
Blir bra! Smaker ikke alkoholen, men smaker fancy marsipan nå, hvertfall! Kjevler ut pg slenger i forma.
ImageUploadedByBV Forum1449262162.610351.jpg
Og setter fløten på komfyren, for jeg skal lage melkesjokoladeganache!
ImageUploadedByBV Forum1449262221.763758.jpg
Nomnomnomnom.
ImageUploadedByBV Forum1449262272.100238.jpg
Også inn i kjøleskapet!
ImageUploadedByBV Forum1449262295.941871.jpg

Nederst der står en smultringdeig :D skal lage katastrofe på kjøkkenet med den imorgen.

Jaja, hele greia gikk i søpla! Ikke bytt ut nougatlaget med melkesjokoladeganache, det vil reagere med gelélaget og bli flytende igjen :P jeg fikk laga rundt 50 smultringer idag, da, så husmorpoengene dalte ikke veldig! Men ordentlig ergerlig. Melkesjokolade er jo veldig trist å måtte hive :'(

• Liker
Reactions: EJ
Skal prøve meg på troikakuler imorgen, gleeeder meg :-) fikk lyst på troika nå.

Jaja, hele greia gikk i søpla! Ikke bytt ut nougatlaget med melkesjokoladeganache, det vil reagere med gelélaget og bli flytende igjen :P jeg fikk laga rundt 50 smultringer idag, da, så husmorpoengene dalte ikke veldig! Men ordentlig ergerlig. Melkesjokolade er jo veldig trist å måtte hive :'(

Greitt å veta, sjølv om det er surt å måtte kaste.

Back
Topp