Bli hjemme lenge, eller dra tidlig til føden?

Jeg opplevde aldri noen latensfase jeg. Gikk omtrent rett på 3-4 rier per 10 min. De varte aldri over 1 min, men brukte likevel bare så vidt over 5 timer fra første tegn til full åpning.

Kommer nok til å dra på sykehuset ganske fort neste gang ja.
 
Last edited:
Blir det likt som sist drøyer jeg det nok. Var hjemme fra det startet i 2 tida på natta til 7 på morningen. Hadde da jevnlig rier og endel av Jobben var allerede gjort før jeg ankom sykehuset.
 
Ingen tvil om at jeg drar rett på sykehuset. Er der ikke så lenge heller før babyen kommer :D
 
Jeg kommer ikke til å drøye mye hjemme nei. Nå vet jeg ikke om jeg skal/får gå til det starter av seg selv, og vet heller ikke hvordan en fødsel uten litt starthjelp er. Første ble igangsatt i uke 24 med cytotec, og andre var jeg inne for igangsetting til (ballong var planen), men var så moden og åpen at de bare tok vannet. Felles for begge var at det gikk fort når det starta. Mulig det går litt saktere med en som går i gang av seg selv, men jeg får komme inn uansett pga historikk. :)

Og jeg har ikke lyst til å sitte i bil under de tetteste og mest intense åpningsriene. AUCH! :p
 
Jeg ventet for lenge hjemme sist. Jeg var førstegangsfødende og riene var uregelmessige. Men så sa det plutselig pang, og da gikk det veldig fort. Da vi kom til sykehuset, hadde jeg nesten full åpning, og babyen var stresset. Siden det er en viss sannsynlighet for en lignende fødsel denne gangen, drar vi nok ved første tegn (to timer aktiv fødsel sist og relativt kort latensfase, og vi har en times reisevei).
 
Sist gang måtte jeg inntil sjekk av leie med engang riene startet, og da ble det oppdaget pulsdropp på baby under riene, så da måtte jeg bli værende hele forløpet. Ser det an sammen med jordmor når svangerskapet går mot slutten om det bør sjekkes ved denne også, ellers venter jeg gjerne hjemme
 
Første gang begynte riene 2230, dro 0230, hu kom ikke før 1520..
Andre gang våknet jeg av riene ved 06/07 tiden, vi dro ved 09 tiden og hun kom 1430...

Dette var på sommer og ca 50 min til sykehuset.
Nå er det januar og vintervei, bruker fort over en time..
Kommer nok til å være jevnlig i kontakt med føden, drar når tiden er inne. Men er det mens sambo er på jobb blir det gul bil over om jeg får det for tar fort 2- 2.5 time for å komme seg i veien da om jeg må vente på han. Han jobber jo i samme by som sykehuset :) har jo to frøkner fra før og er de hjemme må det ordnes barnepike. Er de på skolen eller hos far så er jo det greit.
 
Etter forrige styrtfødsel drar vi rett inn så fort vi merker antydning til at eventuell fødsel er igang..

Spesielt også fordi vi venter tvillinger. ❤❤
 
Back
Topp