Bleiestørrelse

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Hvilken bleiestørrelse bruker gullene deres nå? Og hvor gamle og tunge er de?

Her bruker hun forsatt str 1 i libero sine bleier. Er 4 uker og ca 4 kg. De passer forsatt fint rundt magen og i "lengden", men hun får litt merker rundt lårene.. Har vurdert å bytte til 2, men tenker at de blir for store ellers da..

Bruker libero 1, han er 3 uker og veide 3,3 kg i påsken. Føler han har strekt seg veeeldig så har prøvd med 2er bleier, da vi også sliter litt med de merkene på lårene. Ved bæsjing er det på hengende håret at det ikke kommer ut en liten "skvett" ved lårene så bruker bare 2er til avlastning for lårene en gang om dagen. :)

Her bruker vi også libero str 1, 2,5 uke og 3800g.. Prøvde med str 2 to ganger og begge gangene måtte vi skifte klær etterpå.. :)

3 uker på fredag, har brukt str 2 en ukes tid. Veide 4250g for 9 dager siden og har lagt synlig godt på seg siden det.

4500g sikkert nå.
Lang og smal
5 og ei halv uke

Pampers str 1
Går nok opp til str 2 ved neste handling (noen og 20 bleier igjen og det går unna fort)

4 uker idag. Har ikke veid eller målt han. Var 4kg når han var 1 uke :)
Bruker pampers 1, noen ganger 2 men den er pittelitt stor. Libero 1 er for liten men 2 aaalt for stor!

Svarte på den andre tråden jeg :P men ser jeg bruker mye større enn alle andre her :O men har ikke unormalt rund eller lang baby så vidt jeg vet :S

Tuva er 5uker, 5250g og bruker str 2. Blir å kjøpe str 3 når denne pakken er tom...

Johann er akkurat en måned gammel i dag, og bruker størrelse 3, Rema 100 sine. :) Han passer vel nr 2 også, men synes det er greit å få bleien litt lenger opp, og om natten vil ikke nr 2 holde på tisset. Han bæsjer ikke så ofte på natt lenger, så da har han jo samme bleien hele natten. :)

Jeg vet ikke helt hva han veier, men i alle fall 5,5 kg, kanskje nærmere 6, får se når jeg skal veie på mandag. Liten klump. :)

Mi er 4 uker og 2 dager, veide 4790 på tirsdag. Vi bruker Libero newborn 2, men mannen har kjøpt str 3 nå, bare sånn lell. Men 2 passer fint enda de :)

Mi er 4 uker og 2 dager, veide 4790 på tirsdag. Vi bruker Libero newborn 2, men mannen har kjøpt str 3 nå, bare sånn lell. Men 2 passer fint enda de :)
Johann er akkurat en måned gammel i dag, og bruker størrelse 3, Rema 100 sine. :) Han passer vel nr 2 også, men synes det er greit å få bleien litt lenger opp, og om natten vil ikke nr 2 holde på tisset. Han bæsjer ikke så ofte på natt lenger, så da har han jo samme bleien hele natten. :)

Jeg vet ikke helt hva han veier, men i alle fall 5,5 kg, kanskje nærmere 6, får se når jeg skal veie på mandag. Liten klump. :)
Fint å se noen bruker/begynner å bruke str 3 :) Magnolia begynner med 3 nå(4uker i dag) men passer godt 2 fortsatt :) men merker det noen ganger er så vidt den holder når det er mye tiss.
Var -50% på str 3 på pampers fordi det var gammel etiketter eller noe sånn så da ble det shopping :p

Flemming er snart 4 uker nå og veier vel en 3500 kanskje. Vi bruker libero 2 nå. Kan fortsatt bruke libero 1, men blir merker på lårene da.

Henrik er 5 uker, bruker ennda libero str 1. Men begynner vel å gå over til str 2 da han til tider tisser mye å da holder ikke bleiene.

Vi bruker nr 2. Liker de heller litt for store enn akkurat passelige ☺

Lille snuppa her er 5 uker i morgen, vet ikke hvor mye hun veier, men ca 5 kg. Vi bruker libero 2, men hun får ofte merker på lårene så lurer på om vi burde gå opp en størrelse.

Snuppa bruker Libero str 1 enda! Men så er hun bare 2 1/2 uke gammel! :) Veide 3,2 kg da hun var 6 dager gammel! Skal veies igjen på torsdag :)

Back
Topp