Elisabeth1985
Glad i forumet
Lillemann har stort sett gått uten bleie nå i over en uke, siden forrige
tirsdag. Dette begynte på hans eget iniativ, han ville selv gå uten
bleie. Det har gått relativt bra, han har hatt noen uhell, men som regel
så går det bra. Eneste som ikke går bra er do. Han tisser og bæsjer
velvillig ute, ikke noe problem, men spør jeg om han må på do når vi er
inne så svarer han nei og blånekter. Han hyler og kaster og nekter, så
jeg har gitt ham noe å knaske på nesten hver gang, og da går han på do
og gjør det han skal.
Har spurt barnehagen om de kan hjelpe til og la ham gå uten bleie og øve på do-gåing der også, de har gjort et meget halvhjertet forsøk, ser godt at de ikke tror helt på dette. I dag fikk jeg beskjed om at de ikke ville fortsette med pottetrening, de brukte ordet barnemishandling fordi han nekter så hardt......
I dag kjøpte jeg klistremerker, han får stjerner for å gå på do. Viste ham det når han kom hjem og interessen var vel ikke akkurat det jeg håpte det skulle være. Han tok noe motvillig av seg bleien, tisset på do og fikk klistremerke. Han var fornøyd, men ved legging fikk han valget; bleie eller ikke, og han valgte bleie..
Hva skal jeg gjøre? Trenger desperat noen gode råd! Skal jeg bare gi opp?
Har spurt barnehagen om de kan hjelpe til og la ham gå uten bleie og øve på do-gåing der også, de har gjort et meget halvhjertet forsøk, ser godt at de ikke tror helt på dette. I dag fikk jeg beskjed om at de ikke ville fortsette med pottetrening, de brukte ordet barnemishandling fordi han nekter så hardt......
I dag kjøpte jeg klistremerker, han får stjerner for å gå på do. Viste ham det når han kom hjem og interessen var vel ikke akkurat det jeg håpte det skulle være. Han tok noe motvillig av seg bleien, tisset på do og fikk klistremerke. Han var fornøyd, men ved legging fikk han valget; bleie eller ikke, og han valgte bleie..
Hva skal jeg gjøre? Trenger desperat noen gode råd! Skal jeg bare gi opp?