Bleier

Viktigste er forresten ikke hva andre bruker. Men rumpa til trollet. Og det endrer seg. Forrige gang byttet vi ofte. Ut fra alder.

Også så anbefaler dem at man prøver forskjellige str og typer. For det er så variabelt

Vi brukte libero og pampers sist.

Ja de er latterlig dyre! Brukte bare libero de første mnd med storebror, så tenkte liksom det funka på lillesøster også. [emoji28] vanlig type da, ikke touch. Men spørs om vi skal prøve et annet merke[emoji4]

bruker bare slike engangskluter, man får jo kjøpt de overalt nå! Helt genialt [emoji4]

Libero og Pampers har litt ulik passform, kroppsfasong og alt sånt vil nok spille inn på hvilken som passer best :-)

Hvordan er de ulike? Nysgjerrig, for vi har bare prøvd libero og Lillego så langt :)
Pampers er vel generelt litt smalere bleier mener jeg. Vi unngår Pampers på grunn av at de inneholder parfyme og mineraloljer.

Noen som kan si noe om forskjellen på Libero touch og Libero newborn? Ser touch koster dobbelt så mye, men vi har liksom bare kjøpt dem fordi det var dem de brukte på sykehuset :p

Noen som kan si noe om forskjellen på Libero touch og Libero newborn? Ser touch koster dobbelt så mye, men vi har liksom bare kjøpt dem fordi det var dem de brukte på sykehuset :p
De er mykere, ellers er de like. Jeg kjøper heller to pakker Newborn til samme prisen.

Pampers er vel generelt litt smalere bleier mener jeg. Vi unngår Pampers på grunn av at de inneholder parfyme og mineraloljer.
Oi! Hmm, hadde ikke fått med meg at libero er svanemerket og ikke Pampers... men det siste halvannet året har vi bare brukt Lev Vel -bleiene til Rema og de er også svanemerkede ❤️

Skulle virkelig ønske jeg hadde klart å like libero, for vi prøvde på nytt med hver nye størrelse. Men med libero ble det alltid lekkasje, og litt sår i stumpen også, mens med Pampers satt alle bleiene uansett størrelse som et skudd, og stumpen holdt seg tørr og fin, sikkert pga de granulat-tingene inne bleien...

Men siden Lev Vel var like bra skal jeg se om jeg finner dem i nyfødt-størrelse til lillesøster.

Det er fint at Rema og Kiwi lager billige og relativt miljøvennlige bleier synes jeg!
Rema sine er både svanemerket og godkjent av astma- og allergiforbundet :) og de er veldig rimelige og vi har vært superfornøyd med dem. Bruker dem fortsatt hver natt

Jeg ble i allefall motivert til å prøve å holde oss unna Pampers nå! Virker som de er miljøverstinger av alle merkene :;

Ironisk nok har mine 3 store aldri reagert på dem, men på Libero. Og det samme med de minste to jentene mine. Men vi brukte coop, og änglamark også inni mellom, gikk over til kun LilleGo med en gang dem kom. Pga hva Pampers inneholder... og at vi ikke var så fornøyde med coop og änglamarks passform bla...
Håper lillebror også kan ha LilleGo mannen skal kjøpe nr 2 i morgen så jeg får prøvd :)

Ironisk nok har mine 3 store aldri reagert på dem, men på Libero. Og det samme med de minste to jentene mine. Men vi brukte coop, og änglamark også inni mellom, gikk over til kun LilleGo med en gang dem kom. Pga hva Pampers inneholder... og at vi ikke var så fornøyde med coop og änglamarks passform bla...
Håper lillebror også kan ha LilleGo mannen skal kjøpe nr 2 i morgen så jeg får prøvd :)
Her ble lillego nr 2 akkurat litt for stor enda.. men ellers virka de bra! :)

Det er nok de greiene Pampers inneholder som gjør at de tiltrekker seg fukt ekstra bra og derfor gjør at barna ikke blir såre. For jeg har samme erfaring som deg. Så (for mange barn i allefall) de er bra for barna men ikke for miljøet...

Libero-bleier har aldri funka for oss. Har faktisk ikke prøvd lillego noe særlig, men har brukt Lev Vel fra Rema og er superfornøyd :)

Men nå får vi snart prøve lillego også. Fikk jo i babypakke fra Kiwi. Og vi bruker Kiwi som hovedbutikk nå, så fint å slippe å dra på rema for å kjøpe bleier.

Digger at både Lev Vel til Rema og Lillego til Kiwi er svanemerkede, allergivennlige OG billige :)

Det er nok de greiene Pampers inneholder som gjør at de tiltrekker seg fukt ekstra bra og derfor gjør at barna ikke blir såre. For jeg har samme erfaring som deg. Så (for mange barn i allefall) de er bra for barna men ikke for miljøet...

Libero-bleier har aldri funka for oss. Har faktisk ikke prøvd lillego noe særlig, men har brukt Lev Vel fra Rema og er superfornøyd :)

Men nå får vi snart prøve lillego også. Fikk jo i babypakke fra Kiwi. Og vi bruker Kiwi som hovedbutikk nå, så fint å slippe å dra på rema for å kjøpe bleier.

Digger at både Lev Vel til Rema og Lillego til Kiwi er svanemerkede, allergivennlige OG billige :)
Lurer på om lillego blir så veldig mye billigere enn Libero, pga bleieavtalen? Det må jeg regne på kjenner jeg :P

Lurer på om lillego blir så veldig mye billigere enn Libero, pga bleieavtalen? Det må jeg regne på kjenner jeg :p
Mener å ha lest at de er littegrann billigere :) Men er nok ikke store forksjellen. Så da blir det jo hva dere foretrekker. Her ble det alltid lekkasje med libero :o

Lurer på om lillego blir så veldig mye billigere enn Libero, pga bleieavtalen? Det må jeg regne på kjenner jeg :P
Når du kommer på størrelse tre er forskjellen stor. 30kr+ for 56 Lillegobleier i str. 3, 57kr for en pakke Libero med 30 bleier. Selv med hver fjerde pakke Libero gratis vil det lønne seg med Lillego.

Løsningen ble rett og slett å gå tilbake til 1er bleiene her[emoji4] de hadde ikke noe annet enn libero i rett str når jeg skulle kjøpe nye. Har kun hatt en lekkasje siden, da med veldig full tissebleie etter en natt. Så var nok bare litt for tidlig med 2er bleier.

Kommer nok til å prøve billigere merker når hun blir litt større [emoji4]

Nå er vi i sånn teit mellomstadie at 1 strammer litt, mens 2 blir for løs og lekker derfor o_O håper å få brukt opp alle 1 bleiene vi har før vi må over på 2 :P

Vi har bare brukt Liberia Touch 1 på sykehuset til jenta vår som var 2790 da hun ble født og 2670 nå. Tror alt vi har fått gratis av bleier i babypakker er str 2, så vi får handle inn i str 1 på vei hjem.

Jordmødrene på sykehuset sier vi godt kan bruke prematurbleier siden hun er så lita ❤️ Men str 1 passer synes vi.

Klær i str 50 svømmer hun i da. :D

Back
Topp