Bleier

Lilla-87

Forumet er livet
Prøver å tilrettelegge slik at vi kan unngå bleieskift på natta, for vesla blir så urolig og våkner av det.
Vi bruker vanlige Pampers 4-bleier (alt vi har prøvd av Libero bare lekker), men har buksebleiene i str4 liggende og lurer på å bruke de som nattbleier. Noen som vet hva som holder best på tisset; vanlige bleier eller buksebleier?

Vi prøvde buksebleier, ble bare verre med lekasjer om natta :eek: Tror jeg må prøve nr 5 rett og slett, for 4'er bleiene holder rett og slett ikke på natta, selv om hun bare er 7kg o_O

Det er helt avhengig av babyens form, hva som tar mest tiss ;)
Prøv dere frem
Vi bruker nå kun Rema sine bleier, str 4 nå.
Går sikkert over til Libero igjen når han kan stå litt og det er greiest med up and go :)

Har testa Libero sine 5'er bleier, og de har gått mye bedre enn Pampers 4 som vi bruker til vanlig om dagen, men han blir så heise sår rundt lårene av de Liberobleiene, så jeg har kjøpt en pakke Up&Go 5 for å teste dem i stedet. Hvis ikke de funker kommer jeg til å teste Pampers baby-dry 5 etterpå.

Har testa Libero sine 5'er bleier, og de har gått mye bedre enn Pampers 4 som vi bruker til vanlig om dagen, men han blir så heise sår rundt lårene av de Liberobleiene, så jeg har kjøpt en pakke Up&Go 5 for å teste dem i stedet. Hvis ikke de funker kommer jeg til å teste Pampers baby-dry 5 etterpå.
Ja, fasongen på Libero passer ikke til bollen vår, for det strammer både rundt lår og mage. Ikke noe særlig.. :confused:

Vi prøvde buksebleier, ble bare verre med lekasjer om natta :eek: Tror jeg må prøve nr 5 rett og slett, for 4'er bleiene holder rett og slett ikke på natta, selv om hun bare er 7kg o_O
Hm.. Da frister det ikke å prøve annen bleie på natt, i tilfelle store lekkasjer. Får ta en testdag i helga tenker jeg. ;)
Vi gikk også opp et hakk i størrelse litt tidlig, selv om var under 7 kg da. ;)

Vi brukte Libero vanlige bleier til jentene, og de holdt helt fint. Til Emmeth bruker vi pampers nr, da Libero bare lekker:( Har kjøpt Libero up`n&go nr 4, så er spent på og se om de holder på tisset eller ikke... Er så kjedelig med lekasjer, og spesielt på natta da de små må byttes på, ikke noe kjekt i det hele tatt, for da våkner de jo, har mine iallfall gjort om det har hendt!

Pampers har også en nattbleie. Noen som har prøvd den? Selges i alle fall på ICA.

Jag har provat alla sorter :P och han har alldrig haft lekasje otroligt nog, bara bajs lekasje :P tycker Rema 1000 är bra och billiga men 4 är lite för små så ska gå upp til 5 tror ja. Men dom här muumin blöjorna ja köpte igår är nog skönare för dom lämnar inga röda "kläm märken" så som rema gör. så satsar på mumin blöjorna i framtiden tror ja :P

Jag har provat alla sorter :P och han har alldrig haft lekasje otroligt nog, bara bajs lekasje :P tycker Rema 1000 är bra och billiga men 4 är lite för små så ska gå upp til 5 tror ja. Men dom här muumin blöjorna ja köpte igår är nog skönare för dom lämnar inga röda "kläm märken" så som rema gör. så satsar på mumin blöjorna i framtiden tror ja :P
Hm.. kanskje vi skal prøve dem da.:) Godt å slippe å bli rød og sår.

Her bruker vi livero str 3, og den lekker ikke verken på dag eller natt. Storebror har også brukt libero hele tiden, han bruker up'n'go når 7 på dagen men må ha vanlig bleie på natta. Up'n'go tåler ikke like mye tiss :) vi har prøvd de mummibleiene også, de syns jeg var forferdelig stive og ekle.. Men men. Det er heldigvis forskjellige bleier til forskjellig behov. Broren min sverget til first price up'n'go til datteren sin :)

Tydelig at bleiene passer ulikt på ulike barn! Bra at det finnes alternativer slik at mab finner noe som passer sitt barn:-) tror vi skal teste pampers sine nattbleier jeg, selv om vi bruker libero på dagen! Er så lei av at det er vått i senga mi om morran:eek: ...og jeg våkner ikke nok på natta til å sjekke om bleien er full:-P

Eneste som funker om natten her er pampers nr 4, så kan jeg bruke libro nr 4 på dagtid:-)

Vi bruker Coop sine bleier. Har brukt midi, eller var det mini, til nå, og skal starte på maxi når det er tomt for de gamle. Aldri hatt noen lekkasjer :) billig og bra!

Tydelig at bleiene passer ulikt på ulike barn! Bra at det finnes alternativer slik at mab finner noe som passer sitt barn:) tror vi skal teste pampers sine nattbleier jeg, selv om vi bruker libero på dagen! Er så lei av at det er vått i senga mi om morran:eek: ...og jeg våkner ikke nok på natta til å sjekke om bleien er full:p

Er ikke akkurat knallvåken på natta jeg heller, men det har mer eller mindre blitt et fast innslag å legge turen innom stellebordet når han våkner en gang i 4-5-tiden. Drita lei av å bytte på sengen, kan du si. Syns det er mer heft enn å bytte den bleia ;):p Hmmmm.. Har ikke sett no spesifikk nattbleie her, bare Pampers Baby-Dry og Active-Fit.. Vi har prøvd begge uten no videre hell, skjønt baby-Dry er naturlig nok bedre på natta enn Active-Fit siden den er ekstra tynn for å fremme bevegelse.

Er ikke akkurat knallvåken på natta jeg heller, men det har mer eller mindre blitt et fast innslag å legge turen innom stellebordet når han våkner en gang i 4-5-tiden. Drita lei av å bytte på sengen, kan du si. Syns det er mer heft enn å bytte den bleia ;):p Hmmmm.. Har ikke sett no spesifikk nattbleie her, bare Pampers Baby-Dry og Active-Fit.. Vi har prøvd begge uten no videre hell, skjønt baby-Dry er naturlig nok bedre på natta enn Active-Fit siden den er ekstra tynn for å fremme bevegelse.
Har bare sett pampers reklamen med sovende babyer og tok for gitt at den var for en slags nattbleie:p kjøpte pampers nr 4 idag så får vi se om de er noe bedre enn libero nr 4 på natta! Hvis ikke så må vi prøve libero nr 5, selv om de virker så svære i forhold til den lille kroppen:eek:

Har bare sett pampers reklamen med sovende babyer og tok for gitt at den var for en slags nattbleie:p kjøpte pampers nr 4 idag så får vi se om de er noe bedre enn libero nr 4 på natta! Hvis ikke så må vi prøve libero nr 5, selv om de virker så svære i forhold til den lille kroppen:eek:

Jeg har jo ikke TV, så jeg er skånet for reklame ;) hihi
Men jeg lar meg jo lure av fargene i butikken i stedet ;):p
Var det Pampers Baby Dry du kjøpte i dag da?
Jeg har jo testet Libero nr 5, og den har vært den beste til nå, men han ble så sår rundt lårene. Den er ikke mye større enn nr 4, og Hermine er jo større enn Asle (men hun mangler vel Michelin-mann lårene for å holde den tett :rolleyes:;) ) så det kan jo gå..?
Blir å teste Pampers Baby Dry nr 5 her på natta etterpå, tenker jeg. Flaks at jeg akkurat har kjøpt en sånn mega pack med 80-90 bleier i på Obs! av nr 4 :confused:

Jeg har jo ikke TV, så jeg er skånet for reklame ;) hihi
Men jeg lar meg jo lure av fargene i butikken i stedet ;):p
Var det Pampers Baby Dry du kjøpte i dag da?
Jeg har jo testet Libero nr 5, og den har vært den beste til nå, men han ble så sår rundt lårene. Den er ikke mye større enn nr 4, og Hermine er jo større enn Asle (men hun mangler vel Michelin-mann lårene for å holde den tett :rolleyes:;) ) så det kan jo gå..?
Blir å teste Pampers Baby Dry nr 5 her på natta etterpå, tenker jeg. Flaks at jeg akkurat har kjøpt en sånn mega pack med 80-90 bleier i på Obs! av nr 4 :confused:
What ingen TV??? :eek: :p
Jepp, kjøpte baby dry nr 4! Syntes nr 5 ble så ekstrem for hun er jo bare 7,2kg :eek: :confused: holder ikke den på natta så bruker jeg den bare opp på dagen for da holder de i massevis;) kjøpte en pakke med 52 bleier i til den nette sum av 90kr:eek: så bleiene blir brukt opp uansett:p Hermine får også røde merker på lårene av libero, og det er nr 4 :oops: må smøre henne med Bepanthen der. Men merker får hun uansett virker det som:confused:

What ingen TV??? :eek: :p
Jepp, kjøpte baby dry nr 4! Syntes nr 5 ble så ekstrem for hun er jo bare 7,2kg :eek: :confused: holder ikke den på natta så bruker jeg den bare opp på dagen for da holder de i massevis;) kjøpte en pakke med 52 bleier i til den nette sum av 90kr:eek: så bleiene blir brukt opp uansett:p Hermine får også røde merker på lårene av libero, og det er nr 4 :oops: må smøre henne med Bepanthen der. Men merker får hun uansett virker det som:confused:

Hehe jeg ble så provosert da de la om bakkenettet og man måtte betale for en haug med nytt utstyr i tillegg til å betale kanalpakker OG den j**** TV-lisensen, så jeg skrev en hissig mail til NRK om at siden jeg hadde så gammal TV uten mottaker i, så var det ingen måte jeg kunne få inn signalene på lenger (jeg hadde bare en innendørs antenne tidligere) så jeg ba om å slippe lisens da de stengte senderen. Da fikk jeg et skjema i retur som jeg fylte ut, og siden den gang har jeg vært TV-fri :D Hver gang jeg sitter barnevakt hos min bror og jeg har flippet meg opp til God-Channel innser jeg at jeg ikke går glipp av noen ting ;):D hehe Kjøper serier og filmer på DVD og koser meg med det i stedet :D

Går mye Bepanthen her i huset også! :eek: Den er GULL!! Samme med Locobase Repair. :)
Dyrt å teste bleier hvis man ikke får brukt dem o_O

Hehe jeg ble så provosert da de la om bakkenettet og man måtte betale for en haug med nytt utstyr i tillegg til å betale kanalpakker OG den j**** TV-lisensen, så jeg skrev en hissig mail til NRK om at siden jeg hadde så gammal TV uten mottaker i, så var det ingen måte jeg kunne få inn signalene på lenger (jeg hadde bare en innendørs antenne tidligere) så jeg ba om å slippe lisens da de stengte senderen. Da fikk jeg et skjema i retur som jeg fylte ut, og siden den gang har jeg vært TV-fri :D Hver gang jeg sitter barnevakt hos min bror og jeg har flippet meg opp til God-Channel innser jeg at jeg ikke går glipp av noen ting ;):D hehe Kjøper serier og filmer på DVD og koser meg med det i stedet :D

Går mye Bepanthen her i huset også! :eek: Den er GULL!! Samme med Locobase Repair. :)
Dyrt å teste bleier hvis man ikke får brukt dem o_O
Juhuu!! Da er vi to uten tv-tv.:) Jeg ringte NRK, fikk skjemaet tilsendt på mail, som jeg måtte skrive ut, krysse av, signere og sende inn pr post. Tungvint skal det være.;)

Back
Topp