Bleier, kluter ol.

Fairy88

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hvilket merke eller type har dere valgt å bruke denne gangen? Hvorfor?
Og dere som har fler gjør dere annerledes enn dere gjorde sist gang, og hvorfor?

Jeg har kjøpt en pakke Pampers bleier, men skal kjøpe en pakke eller to med libero (vanlig og den nye eksklusive modellen) og se hva som passer best i passform. Syns Pampers sine var mykest og passet best sist gang, men syns de ble fuktige på utsiden og luktet kjemisk.
Av kluter er planen å gå for slike tørre engangs og kun våtservietter når det er absolutt nødvendig. Storebror utviklet atopisk eksem og vil helst unngå det igjenn!

Brukte libero og tørre engangskluter sist, var fornøyd med det:) Byttet til pampers da vi måtte opp i str 3, da lakk libero som en sil.

Eg kommer til og kjøpe Rema bleier. Hadde dei fra str 4 sist og var veldig fornøyd.. Så kommer eg til og bruke myke kluter ved tisse bleier og tørre eingangskluter til bæsje bleier. Der prøver eg meg nokk frem til eg finner favoritten. Kommer til og ha våtservietter i stelleveska selv om det er fy fy :p såg Rema sine kom best ut i test så prøve dei :) var veldig billige og :)

Tror også jeg må kjøpe en pakke med Pampers og en med libero og se hva som funker best. Føler det variere veldig. Når jeg fikk nr 1 brukte jeg bare Pampers, mens på nr 2 og 3 funka ikke de og vi brukte bare libero.

Kommer til å bruke tørr-kluter, eller vanlige vaskekluter hjemme. Og våtservietter når jeg er på tur :)

Lillebror hadde masse trøbbel med bleier. Vi brukte pumper som vistnok inneholder lotion. Han ble utrolig fort sår (var til og med hos lege med han). Vil unngå det denne gangen. Tenkte vi skulle bruke libero i starten og tøybleier etterpå.... Kluter gjør vi som før. Skikkelige kluter hjemme, tørre ev. våtservietter på tur. Vasket mye med å ta rompa under vann...

Vi brukte libero til sønnen vår, prøvde Pampers, men det endte bare med tiss og bæsj overalt hele tiden. Derfor prøvde vi libero til jenta vår andre gangen. Men de funket ikke så godt til henne, så det ble coopbleier den gangen. Prøver oss litt frem denne gangen også tenker jeg.

Våtservietter brukte vi kun på tur, ellers brukte vi rennende vann og klut :)

Har så masse prøver etter alle gratispakkene bå, at jeg kjøper ikke inn mer før jeg har brukt det. Men erfaringsmessig går jeg nok for rema, coop ellerpampers bleier og rema eller coop våtservietter:-)

Satser på pampers da det er de i har likt desidert best til storesøster. Har et veldig anstrengt forhold til libero :p Bruker våtservietter og tørre med vann litt om hverandre tenker jeg :)

Bruker libero først, og så går jeg over til first price når den passer :) bruker myke kluter til vask, og helt i begynnelsen bruker jeg slike engangs tørre kluter jeg bare har vann på, og går over til vanlige våtservietter etter en stund!

Brukte Libero i starten sist...vurderer å starte med tøybleier denne gangen kombinert med Eliminasjonskommunikasjon :) Enten brettebleier eller aio, ikke helt bestemt. Kanskje begge deler. Men mannen foretrekker engangs så kan hende det blir noe Libero også, vi får se. :P

Av kluter brukte vi medsoft tørre engangskluter til bæsj, bløtgjorde de og la i en ziplockpose når vi skulle noe sted. Våtservietter ble ikke brukt før hun var over året. Gjør samme denne gangen.

Vaskekluter kjøper jeg på Princess, samme nå som sist. Små myke gasskluter. :) Har enda etter storesøster men de bruker vi enda så har kjøpt 15 til.

Brukte Libero i starten sist...vurderer å starte med tøybleier denne gangen kombinert med Eliminasjonskommunikasjon :) Enten brettebleier eller aio, ikke helt bestemt. Kanskje begge deler. Men mannen foretrekker engangs så kan hende det blir noe Libero også, vi får se. :P

Av kluter brukte vi medsoft tørre engangskluter til bæsj, bløtgjorde de og la i en ziplockpose når vi skulle noe sted. Våtservietter ble ikke brukt før hun var over året. Gjør samme denne gangen.

Vaskekluter kjøper jeg på Princess, samme nå som sist. Små myke gasskluter. :) Har enda etter storesøster men de bruker vi enda så har kjøpt 15 til.

Smart å legge de i en pose!

Her blir det libero og myke tørrservietter fra apotek som vi dynker i vann. Likt som med første.
Det var perioder vi hadde lekkasjer og fikk råd fra libero om å sette teipen litt på skrå samt gå opp en str "før tiden".

Her blir det tøybleier frå dag 1. Brettebleier og prefolds med ullsperrelag i starten, og One size aio-bleier på deling med storesøster når det blir passelig (og vi er lei av bretting...). :) Syns det er veldig godt å slippe så mye søppel, og vaskemaskina rusler og går jevnlig uansett... ;)

Her blir det tøybleier frå dag 1. Brettebleier og prefolds med ullsperrelag i starten, og One size aio-bleier på deling med storesøster når det blir passelig (og vi er lei av bretting...). :) Syns det er veldig godt å slippe så mye søppel, og vaskemaskina rusler og går jevnlig uansett... ;)
Jeg var på besøk hos ei venninne i går som bruker tøybleier og driver med EC/EK. Jeg var der i 4 timer og to ganger begynte babyen på to måneder å kave/gråte, mora tolka det som om ho måtte på do og tok henne over vasken. Begge gangene tissa og bæsja hun over vasken. Tøybleia var stort sett tørr hele dagen sa hun, hun bytta den bare om kvelden for å ta på ren. Da er det iallfall ikke noe stress med tb tenker jeg. :o :)

Tenker å kjøpe inn alle de 3 og teste ut (husker ikke en møkk fra sist, har ikke hatt bleiebarn på snart 5 år :P )
Har kjøpt inn kluter, men tror jeg kommer til å bruke slike tørre engangs kluter og! Veldig kjekke.. Oppdaget ikke de før ungene hadde slutta med bleier :P

Jeg var på besøk hos ei venninne i går som bruker tøybleier og driver med EC/EK. Jeg var der i 4 timer og to ganger begynte babyen på to måneder å kave/gråte, mora tolka det som om ho måtte på do og tok henne over vasken. Begge gangene tissa og bæsja hun over vasken. Tøybleia var stort sett tørr hele dagen sa hun, hun bytta den bare om kvelden for å ta på ren. Da er det iallfall ikke noe stress med tb tenker jeg. :o :)
Er ganske ustress! Vi hadde hendene litt for fulle sist til å drive EC, men kjem nok til å gi det eit forsøk denne gongen! :) Men det kjem jo an på.. Skal pottetrene snuppa som blir storesøster som 18-mndling i sommar, så får vel fort hendene fulle denne gongen også! ;) Men trur ho mi i større grad er klar for pottetrening snart enn mange andre på hennes alder som aldri kjenner at dei blir våte når dei tisser.. Tida vil vise! :)

Er ganske ustress! Vi hadde hendene litt for fulle sist til å drive EC, men kjem nok til å gi det eit forsøk denne gongen! :) Men det kjem jo an på.. Skal pottetrene snuppa som blir storesøster som 18-mndling i sommar, så får vel fort hendene fulle denne gongen også! ;) Men trur ho mi i større grad er klar for pottetrening snart enn mange andre på hennes alder som aldri kjenner at dei blir våte når dei tisser.. Tida vil vise! :)
Vi drev delvis EC fra 8 måneder med eldste. Starta med potte da for hun tissa med en gang bleia kom av, og plagdes med magen. Så fra 8 måneder skifta vi omtrent ikke bæsjebleier. Gikk over til tøybleier når hun slutta å bæsje i bleiene, da kjente hun bedre når hun ble våt. Så fra 18 måneder hadde vi henne på potte en gang i timen, hadde bare tørre bleier. Hun var bleiefri ved 20 mnd. :) spiller nok absolutt en rolle at de kjenner når de blir våte.

Har ingen erfaring med dette da jeg er førstegangsfødende :-) Men jeg kommer nok til å bruke libero å rema 1000 sine bleier da jeg har hørt mye bra om de... Har jo fått litt prøve varer i babyboxer så kommer nok til å prøve meg litt frem :-) Har kjøpt inn gaskluter å vaskekluter fra princess da jeg synes de så bra ut :-) Kommer også nok til å bruke våtservietter når vi er på farten (i stelleveska) å vaskekluter når vi er hjemme, men kommer nok til å skylle bare med vann i starten da jeg er redd for at baby skal bli veldig sår i baken ;o

Er førstegangs her også så må bare prøve seg litt fram her. Greit med babyboksene og alle prøvene på bleier som man har fått. Til vask av stumpen blir det en blanding av vasken, tørre engangskluter og vaskekluter, samt våtservietter på tur.

Har kjøpt en pakke Pampers og en libero, så får vi se hvilken som passer best. Til storebror passet libero best de første månedene, men etter hvert som han vokste til har vi brukt rema og Pampers. Nå ved to år er det kun pampers som holder ham tørr gjennom natta, så bruker kun babydrybleiene deres.

Bruker også slike tørre kompresser ved bleieskift. Sjelden vi hadde behov for våtservietter egentlig, som regel har man tilgang til vann overalt, eller så har jeg med ei flaske i veska uansett. :)

Back
Topp