Blei du klipt under fødselen?

Ja ble klippet to ganger pga setefødsel, det var vondt, men ingen ting ift smertene når hode stod i åpningen
 
Ble ikke klippet, men revnet alle veier som er mulig å revne. Fikk aldri vite hvor mange sting, bare at de sluttet å telle når det var så mange :hungover:
 
Nei jeg ble ikke klippet, men jeg revnet med minsta og måtte sy noen sting. Jeg var livredd sånn egentlig da de satt igang, men jeg var så full av adrenalin og samtidig veldig opptatt og oppslukt av min nyfødte datter, så jeg tror aldri jeg kjente at de sydde engang :p
 
Ja, merket ingenting og ville nik ikke vist at det skjedde (under fødselen) om jeg ikke så legen med saksen. Hadde epidural og lokalbedøvelse. I ettertid var det rimelig hovent (men kommer med fødsel, spesielt vakuum ) og det svei en del men ikke veldig problematisk. Synes det var mest ubehagelig når jeg skulle bæsje de første gangene da jeg var redd for å åpne stingene
 
Både revnet og ble klippet. Der og da var det ikke så ille, men i etterkant var det helt jævlig i mange måneder.
 
Ble klippet og måtte sy 6-7 sting, men antar mer da jordmor ikke ville svare skikkelig. Husker godt lyden, som å klippe i tykt papir. Hadde vondt i såret/stingene i 6uker(!) men har lørt i ettertid at jeg ble sydd for stramt. Til tross for at jeg fikk 4 forskjellige jordmødre/leger til og sjekke siden jeg var så hoven og sikker på at det var infisert. Var heldigvis ikke det da. Så snart det siste stinget løsnet forsvant også smertene.
 
Jepp. Lilkr ble forløst med vakuum så da var det ikke noe valg. Gikk helt greit. Kjente litt stikk under syingen. Grodde helt fint og har ikke merket noe i etterkant.
 
Nei, heldigvis ikke.
Selv om førstemann ble tatt med sugekopp så trengte jeg ikke å klippes, revna heller ikke. Fikk to pyntesting bare :)
 
Om du blei klipt, korleis var det?
Betre eller verre enn forventa?
Jupp. Hadde epidural så tror virkelig det gjorde at jeg ikke kjente så mye også men huden er jo også såpass tynn og strukket på det tidspunktet de klipper. For meg så kjentes det ut som de tegnet en trek med noe kaldt på en måte:)

Det var ikke noe problem, det er heller nå i ukene etter at der de har klippet har plaget meg.
 
Ble klippet ja. Kjente det ikke da hun satte klippet men tror ikke jeg fikk noe bedøvelse først? Riene overdøvet det sikkert.
Fikk to sting så var ett lite klipp. Ingen komplikasjoner etterpå og ikke særlig vondt i stingene eller noe.
 
Ikke klippet men skåret nok i for det pga ks i stedenfor, hadde nok blitt klippet hvis ikke siden baby måtte ut der og da...
 
Nei.
Har et par veninner som ble klipt, de kjente ikke noe , de var så bedøvd der og fokusert på andre ting.
 
Jeg ble ikke klippet, men revnet både nordover og sørover under begge fødslene. Kjente ikke noe til det. Antall sting ble ikke telt. Jeg skulle nok heller ønsket at de foretok en kontrollert klipping.
 
Back
Topp