Ble dere sponset av besteforeldre når dere skulle kjøpe inn vogn, bilstol og andre større ting?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Er det vanlig at kommende besteforeldre er med å sponer utstyr til babyen?

Her er det i alle fall det på ene siden - vi har fått vogn i gave.. regner med å få barselgave fra svigerforeldre også, men det er ikke avtalt :-)

Mamma betalte sprinkelsenga fordi hun ringte og sa hun ville det. :) Svigers kjøpte tripp trapp stol helt uoppfordret. :)
Forventet ingenting!

Med førstemann fikk vi vogn og voksipose av mine foreldre og den sprinkelsengen jeg ville + madrass fra mannens foreldre ☺️ I tillegg til mye klær fra foreldrene hans. Denne gang får vi babynest av foreldrene mine og foreløpig kun litt klær av foreldrene hans. Har det aller meste og litt til, så forventer ingenting ☺️ Det aller viktigste for oss er at vi har besteforeldre på begge sider som forguder barnebarna sine og som bruker mye tid sammen med oss og de ☺️☺️

Mamma betalte for vogn (brukt), kjøpte baby bjørn vippestol, masse klær, pledd og dill dall.
Svigermor kjøpte australsk lammeskinnsteppe.
Tante betalte for stokke tripp trapp stol.
Svigersøster laget babynest som vi fikk i julegave og hun har laget voksipose som vi får seinere.
:-)

Vi fikk barnevogn fra svigers (de gir det til "alle" barna sine), og får tripp trapp stol og vognpose fra mine foreldre:) bilstol kjøpte vi selv. vi har stort sett arvet alt det andre, så har vært heldige med det:)

svigers har kjøpt en del klær og betalte vogn (fordi hun mente jeg ikke kunne trille rundt med gammel vogn.. 60tallet) arvet sprinkelseng etter lillebror der mamma kjøper ny madrass.
begge har gjort det helt frivillig uten at jeg har gitt det minste hint :)

Her mangler det ikke på støtte:) Fikk vogn og vippestol av mine foreldre, av svigers fikk vi penger som dekket bl.a bilstol. Denne gangen trenger vi jo ikke så mye nytt, men begge familiene våre kjøper stadig klær o.l til både jenta vår og lillebror i magen:)

Har fått vogn (brukt) av svigers. Av mine foreldre har vi fått bilstol med base, stellebord og skal få sprinkelseng med madrass nå i helgen :)

Vi har fått vogn av mine foreldre :-) de kjøpte også det til min søster:)

Besteforeldre på begge sider har kjøpt seng med alt av utstyr til den, så har de kjøpt Stokke steps med babyvippestolen :)

Har forresten også arvet massevis av utstyr fra både min bror og sambos bror m/familier

Her har jeg kjøpt alt selv :)

Kjøpt alt selv, men pappa sa her om dagen at han betaler resten av barnevognen <3 Så har jeg fått en del strikkede klær av ei tante og mer skulle hun strikke sa hun, og det er jeg veldig takknemlig for:) for ullklær er dyrt i butikken!

Vi fikk litt til første, men det er snart 6år siden så det har vi solgt. Nå arver vi vogn av barna til søskenbarnet mitt. Sprinkekseng har vi etter nr2, bilstol har vi, stellebord kjøper vi selv. Vil ikke ha noe av foreldra våre, annet enn kanskje litt klær og masse omsorg :-D Vil klare oss mest selv, men besteforeldra på begge sider er veldig flinke til å plutselig dukke opp med noe da...

Vi har kjøpt det meste selv, men mamma og pappa har kjøpt sprinkelsenga også skal vi få voksipose :-) Også skal vi få stokke tripp trapp stol av min farmor og farfar, bestemor og bestefar har kjøpt babygym, babybjørn vippestol og babynest <3
Mange i familien er fornerma fordi vi har kjøpt det meste selv, men vi syntes det er stas og klare oss selv ;-)

Vi fikk penger til vogn av svigers, og mine foreldre betale bilsetet. Vi hadde fint hatt råd til det selv, men hyggelig at de vil bidra.

Mine foreldre har kjøpt tripp trapp stol til begge ungene. Og nå også new born set til lillemor. De kjøpte også voksi pose til storebror:)

Vi forventet ingenting av vordende besteforeldre, men svigermor insisterte på å betale for vognen, og svigerfar satt inn er større beløp til baby utgifter :-) så vi fikk god økonomisk støtte fra hans side. Min side er ikke så økonomisk stabil, etter at min mor gikk bort, så det forventes ingenting, men de kommer til å gi mer praktisk hjelp når den tid kommer.

Back
Topp