blarh...

Lena89

Gift med forumet
veide mini på fredag som var.. på 1 og 1/2 uka 50 gr opp.. han sliter sånn med den vekten sin.. å spiser som en hest gjør han. så hvor han gjør av all maten vet jeg ikke.. han blir 3 mnd søndag denne uken og er 5330 gr og 63 lang.. sjenner jeg blir så bekymret av denne vekten hans.. BLIR gal jeg.. er så redd noe er galt... HS sier så mye forskjellig.. 1 sier at han må veies ofte slik at vi kan se hvor mye han legger på segi løpet av en periode (noe jeg har gjort fra den dagen jeg fant ut at han legger lite på seg). 1 annen sier at d er LITT I UNDERKANT av hav de skal legge på seg. ( er d ikke mellom 150-250gr i uken da?) klikker snart.. alle sier så mye forskjellig.. å helsesøstrene blir jo ikke enige om d er greit at han legger på seg så lite eller om d skal gjøres noe. de kan jo ingenting på helsestasjonen joh... blarh.. dagens syt... (mini har altid lagt lite på seg har kun hatt 2 uker med bra oppgang..han spiser som sagt som en hest.. 150ml+ ca 8 ganger til dagen.. sover godt om natten, sover rundt. å siden han sover rundt spiser han så å si hele dagen... ) sjønner ingenting jeg.. føler meg som en fæææl fæææææl mamma.. føler d er min feil han legger så lite på seg.. men gir han mat hver 2 time.. noen ganger vil han ha hver time.

BLARH JEG BLIR GAAAAAAL....

skjønner det er frustrende, min går heller ikke så mye opp i vekt. var 4160 når han blei født og er 5900 nå.. men han følger visst kurvene sine .. men kanskje du kunne tatt en tur til legen din og si at du er bekymra?

jah jeg kan gjør d.. skal til legen med meg snart uansett.. huff er veldig frustrerende...

Hør med legen du....

Skjønner deg veldig godt! Min var 4975g på 3mnd kontrollen, og han har jo lagt på seg dårlig.
Men etter vi begynte med velling og grøt, la han på seg 1 kg på 3 uker.
Når han bikker 3 mnd kan du jo prøve å begynne så smått med litt grøt kanskje...?

Skjønner deg godt jeg.

Kanskje han har veldig høy forbrenning?
Vi legger jo på oss veldig forskjellig alle mann.
Og når han spiser godt, sover godt og ikke er sykelig tynn, slapp osv. så virker han jo egentlig frisk.

Men jeg ville kanskje forhørt meg med legen, bare sånn tilfelle.
Og en ting er sikkert, noe dårlig mor er du ikke[;)]

Velling kan jo være noe å prøve også, for det er ikke sikkert melken gir han den næringen han virkelig trenger.
Lykke til med minin[;)]

ORIGINAL: Smulan*

Skjønner deg veldig godt! Min var 4975g på 3mnd kontrollen, og han har jo lagt på seg dårlig.
Når han bikker 3 mnd kan du jo prøve å begynne så smått med litt grøt kanskje...?

jah har vurdert d.. hvet du vilken grøt som passer til mini som har melkeallargi?

Du er IKKE noen fæl mamma!!

unger legger på seg forskjellig, men ungen spiser jo kjempe bra!! Han lider ingen nød.
Og han har jo strekt seg bra da. 1 cm mere enn lisja, hu ble 3 mnd i går. Og hu var 5905gram. Hu er slank og lang jenta vår, hu spiser ca like mye som gutten din[:)]

Nei disse målene til HS er helt på jorde, ikke alle unger er like slik de vill ha det!

De 150grammene i uka skal du ikke bry deg om. I følge HS her skal de gå opp mye mindre per uke fra 3mnds alder. Hørtes lurt ut å prate med legen da, som de andre foreslo.
Men hvordan virker han på dagen da? Våken, blid, aktiv og fornøyd? Kan ikke forstå hvorfor han sover så lenge om nettene, om han får for lite næring.

han virker helt fin egentlig... han sover super lenge.. rene luksusen... legger han halv 8 på kvelden.. å sover til mornings...får mat i 24 tiden og 8 tiden sover til 10-11 og så spiser han hele dagen igjen.. akkoratt som om han lader opp til natten med å spise haha...

ORIGINAL: lena89

ORIGINAL: Smulan*

jah har vurdert d.. hvet du vilken grøt som passer til mini som har melkeallargi?

Åja, stemmer det. Han har jo allergi lille gutten din.
Jeg vet faktisk ikke, men det finnes grøter i butikken uten melk i. Bare les litt på pakkene :)

får nesten bare gjøre d [:D] skal på barsell treff på fredag så kan jo prøve å snakke med hs igjen.. så evnt gå i butikken å se litt på grøtene de har...

Back
Topp