Blandede følelser etter OUL...

Jeg forstår deg kjempegodt, og ble skuffet selv når jeg fikk vite at jeg skulle ha gutt!

Det blir bedre om en stund altså!
Har visst det i to uker nå, og man venner seg til tanken, og gleder seg over babyen:)

Jeg puttet ul bilde i ramme som står i gangen, kjøpte de fineste klærne jeg fant- og er begynt å neste;) føler at det er veldig viktig at så mye som mulig er på plass til han- at han ikke skal mangle noe, og på den måten "vise" han at Joda, mammaen din er veldig glad i deg selv om hun ble litt skuffet i begynnelsen!:p

Ser du har fått mange gode svar her, så mitt bidrag blir en klem og en truddelutt med "det ordnar sej"! :p

Forstår deg veldig godt. Da jeg ventet nr to, som viste seg å bli en gutt, ble jeg kjempe skuffet. Tårene trilte da jeg kom hjem og ringte til min mor. Sa jeg ikke var en guttemamma, da jeg hadde en jente fra før. Tankene ga seg veldig fort og nå har jeg verdens beste lille gutt. Denne gangen spilte det ingen rolle da jeg har en av hver og jeg VET at jeg kan bli like glad i en gutt som jente :)

Jeg forstår deg kjempegodt, og ble skuffet selv når jeg fikk vite at jeg skulle ha gutt!

Det blir bedre om en stund altså!
Har visst det i to uker nå, og man venner seg til tanken, og gleder seg over babyen:)

Jeg puttet ul bilde i ramme som står i gangen, kjøpte de fineste klærne jeg fant- og er begynt å neste;) føler at det er veldig viktig at så mye som mulig er på plass til han- at han ikke skal mangle noe, og på den måten "vise" han at Joda, mammaen din er veldig glad i deg selv om hun ble litt skuffet i begynnelsen!:p
det hørtes lurt ut :) Kanskje jeg må ta meg selv på en shoppingrunde gitt!!! :-P

Jeg hadde det helt likt med førstemann. Var så skuffet etter OUL, var jo overbevis om at jeg skulle få en liten prinsesse. jeg hadde så dårlig samvittighet, og prøve å skjule det for alle. Følte det var så tabu å snakke om det, og følte meg som verdens værste person. Men trur ikke det var det at jeg ikke ønsket meg gutt, men jeg var så innstilt og skråsikker på å få jente.

Det tok jo litt tid før den gode morsfølelsen kom etter fødslene også (ikke at det hadde noe med kjønnet å gjøre) Men alle hadde jo snakket om denne følelsen. Ble så skuffet når jeg ikke fikk den med en gang, Hva feilet meg liksom. Men den kom til slutt, og jeg forguder jo den deilige lille 3 åringen min over alt på jord (på lik linje med lillebror på 1 år da selvfølgelig ) :D

Du må nok helomvende deg litt. Og jeg trur dessverre ikke den følelsen går bort før du får prinsen i armene dine. gjorde i så fall ikke det for meg, men jeg var ikke overbevist om at jm hadde sett riktig på oul heller, til det faktisk var en liten prins som ble født :p

det hørtes lurt ut :) Kanskje jeg må ta meg selv på en shoppingrunde gitt!!! :-P
Kjenner den følelsen :(
Jeg hadde det sånn denne gangen da det var gutt nr3. Ønsket så inderlig ei datter. Men den følelsen går over etterhvert. Det tok lang tid med meg, men nå gleder jeg meg til å få gutten vår ❤️ Jeg har jo en sekk med klær du kan "kose" deg med så lenge ;)

Kjenner den følelsen :(
Jeg hadde det sånn denne gangen da det var gutt nr3. Ønsket så inderlig ei datter. Men den følelsen går over etterhvert. Det tok lang tid med meg, men nå gleder jeg meg til å få gutten vår ❤️ Jeg har jo en sekk med klær du kan "kose" deg med så lenge ;)
hihi, god du!!! Og godt å hlre man ikke er alene on disse tankene/følelsene og.. Ja, så fort jeg kan se det for meg litt mer med klær, sengetøy, tepper osv, så blir det kok anderledes ^_^ Kjøpte det symbolske første plagget i sta :-P

Følte som deg da jeg gikk med nr.2. Hadde jente fra før og fikk jente da og. Nå er jeg bare glad for det. Var litt skuffa første ukene etter vi fikk vite det, men det snudde fort. Nå er jeg gravid med nr.3 og håper på gutt. Blir nok litt skuffa om det er jente nå og (noe det nok er), men regner med det går over nå og, kanskje det tar litt lengre tid siden dette er siste barnet og jeg da aldri vil få gutt. Men jeg får vente og se

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Forventninger og hormoner er sikkert en stor pådriver her :-)

Fra en guttemamma til en kommende guttemamma: Du kommer til å bli så elsket og føle deg så spesiell ❤️

Jeg støtter denne :) det er ganske herlig med smågutter som synes mamma er det vakreste i verden, vi er jo kjærester og han skal gifte seg med mamma når han blir stor ;) haha.. dessverre har han begynt å bli så stor at han har skjønt at vi ikke skal gifte oss og at vi ikke kan være kjærester. . Nesten litt trist at den epoken er over ;)

Jeg støtter denne :) det er ganske herlig med smågutter som synes mamma er det vakreste i verden, vi er jo kjærester og han skal gifte seg med mamma når han blir stor ;) haha.. dessverre har han begynt å bli så stor at han har skjønt at vi ikke skal gifte oss og at vi ikke kan være kjærester. . Nesten litt trist at den epoken er over ;)
Hihi! Enig!! :-) Gruer meg til min på snart tre oppdager det også :P I dag fikk jeg høre: mamma, du og jeg er bestevenner, sånn som rara og Ohoh!

Hihi! Enig!! :) Gruer meg til min på snart tre oppdager det også :p I dag fikk jeg høre: mamma, du og jeg er bestevenner, sånn som rara og Ohoh!

Å så koselig :) Jeg får fremdeles daglig høre hvor fin jeg er da, men nå er det plutselig greit at jeg er kjæreste med pappan og ikke med han selv ;)

Å så koselig :) Jeg får fremdeles daglig høre hvor fin jeg er da, men nå er det plutselig greit at jeg er kjæreste med pappan og ikke med han selv ;)
Så godt å høre glorifiseringen av mamma holdes gående litt til! ❤️

Så nydelig :) hihi!!!! <3

Kjente litt på at jeg ble skuffet jeg å når jeg fikk vite at det ble gutt, gikk å handlet rett etter ul og kjente tårene presse litt når jeg ikke kunne kikke på rosa, men samboer lovet at det skulle bli jente neste gang, gleder meg til å se hvordan han skal klare det! Har vendt meg til tanken nå og gleder meg veldig til en liten sjarmør :D

Skjønner deg godt. Det er litt tabu å si høyt dette med ønsket kjønn. Men tror ikke det er nødvendigvis det at det blir gutt/jente som blir så feil. Men man har gått i mange mnd og laga seg et bilde av hvordan det vil bli med, i ditt tilfelle en jente, og når man da innser at man faktisk ikke har kontroll , og kanskje etter personlig dømming, ikke nok kunnskap og erfaring og drømmen må endres kan det gjøre litt vondt og være bittert. Det er i min verden helt ok og man får jo omstilt seg i tide

Sniker litt fra mars.
Syns det er kjempe fint at du tar opp dette, for det er jo på en måte litt "tabu" å snakke om skuffelse og ønsker om kjønn.

Men jeg ønsket meg en jente første gangen og var veldig forberedt på en lang tid mello OUL og fødsel på å godta at det ble en gutt. Men han er jo verdens nydeligste nå. Veldig glad for at jeg fikk vite kjønn på OUL og bli vant til tanken om en gutt. Jeg kunne jo ingenting om guttebabyer!

Nå har jeg OUL om 2 uker og jeg ønsker meg fortsatt en jente. Men det er noe inni meg som sier at jeg skal bli guttemamma...

Takk for at du deler :)

Sniker litt fra mars.
Syns det er kjempe fint at du tar opp dette, for det er jo på en måte litt "tabu" å snakke om skuffelse og ønsker om kjønn.

Men jeg ønsket meg en jente første gangen og var veldig forberedt på en lang tid mello OUL og fødsel på å godta at det ble en gutt. Men han er jo verdens nydeligste nå. Veldig glad for at jeg fikk vite kjønn på OUL og bli vant til tanken om en gutt. Jeg kunne jo ingenting om guttebabyer!

Nå har jeg OUL om 2 uker og jeg ønsker meg fortsatt en jente. Men det er noe inni meg som sier at jeg skal bli guttemamma...

Takk for at du deler :)
Tror det er viktig at det blir satt ord på, for det er så få som snakker om det, men mange som føler det.. ♡♡♡

Tror det er viktig at det blir satt ord på, for det er så få som snakker om det, men mange som føler det.. ♡♡♡
Helt enig! Jeg husker det fra førstemann. Jeg var overbevist om at jeg hadde ei jente i magen. Nei da, det dukket opp en liten tissefant på ultralyden. Merkelig følelse...

Back
Topp