blør

men jeg har fortsatt brun utflod. noen forslag på hva det kan komme av? i natt kjente jeg at det svidde litt etter jeg var på do, så kan det skyldes UVI? kan man få brun utflod av det?

Uvi eller kanskje sopp? Tror man kan få brunt utflod av begge de.
 
Uvi burde du absolutt sjekke om du har... det er en grunn hvorfor fastlege og jordmor vil at man skal levere urinprøve. Så kom deg til lege og få sjekket urinprøven din
 
Uvi burde du absolutt sjekke om du har... det er en grunn hvorfor fastlege og jordmor vil at man skal levere urinprøve. Så kom deg til lege og få sjekket urinprøven din
ja jeg skal det i dag. :)
 
Jeg har hatt blødninger i 16 dager nå, noen dager rødt og en del, andre dager litt brunt bare [emoji58] er 12+1 i dag, var på ul når 10+6 og alt var ok selv om jeg blødde. Håper d fortsatt stemmer. Har fått time på sykehuset om 2 uker nå, ikke kjekt å se blod, og spesielt ikke når jeg hadde en SA i uke 13 for 3mnd.siden [emoji22]
 
Jeg har hatt blødninger i 16 dager nå, noen dager rødt og en del, andre dager litt brunt bare [emoji58] er 12+1 i dag, var på ul når 10+6 og alt var ok selv om jeg blødde. Håper d fortsatt stemmer. Har fått time på sykehuset om 2 uker nå, ikke kjekt å se blod, og spesielt ikke når jeg hadde en SA i uke 13 for 3mnd.siden [emoji22]

Jeg blødde tre uker i strekk, kjøpte derfor dopler og fant hjertelyden første gang jeg prøvde 10+4❤️
 
Sitter i samme båt nå! Blødd brunt og mørkerødt slim i 3 dager (12+1). Vært hos legevakt og fikk henvisning til tidlig ul. Det så fint ut med lille I går Kl 12, men har fortsatt å blø omtrent samme mengde. Dette gjør virkelig noe med psyken!! Det er godt å lese om andre det har gått bra med :) Håper det fortsatt går fint med deg og mini i magen.
 
Sitter i samme båt nå! Blødd brunt og mørkerødt slim i 3 dager (12+1). Vært hos legevakt og fikk henvisning til tidlig ul. Det så fint ut med lille I går Kl 12, men har fortsatt å blø omtrent samme mengde. Dette gjør virkelig noe med psyken!! Det er godt å lese om andre det har gått bra med :) Håper det fortsatt går fint med deg og mini i magen.

Er på 20 dagen nå, venter enda på timen min, men prøver å tenke positivt [emoji846] Heldig du var som fikk tidlig ul og så raskt! Tydeligvis store forskjeller i kommunene! Får holde troa nå som du har fått bekreftet at alt var ok [emoji173]️
 
Er på 20 dagen nå, venter enda på timen min, men prøver å tenke positivt [emoji846] Heldig du var som fikk tidlig ul og så raskt! Tydeligvis store forskjeller i kommunene! Får holde troa nå som du har fått bekreftet at alt var ok [emoji173]️

Her i Oslo er vi heldige og har mange private ultralydmuligheter, men det er kun noen få av dem man kan få henvisning til. Jeg ringte til 10+ stk før jeg fant én som hadde sommeråpent. Jeg skal tilbake til ei jeg skal betale for selv (1400kr) i dag for å ta mål og for å se at det fortsatt går bra. Krysser fingrene for oss begge. Jeg fant forresten en litt oppløftende statistikk etter å ha googlet og googlet.. "
Prognosen
Ved blødninger i første trimester (ut uke 12) er prognosen god. Mindre enn 20% av tilfellene ender med abort. Hvis ultralyd viser intakt svangerskap i livmoren, er overlevelsen for fosteret 90%. Ved morkakeløsning (siste 1/3-del av svangerskapet) er det fare for barnets liv og behandling må gis umiddelbart." fra NHI.no
 
Last edited:
Her i Oslo er vi heldige og har mange private ultralydmuligheter, men det er kun noen få av dem man kan få henvisning til. Jeg ringte til 10+ stk før jeg fant én som hadde sommeråpent. Jeg skal tilbake til ei jeg skal betale for selv (1400kr) i dag for å ta mål og for å se at det fortsatt går bra. Krysser fingrene for oss begge. Jeg fant forresten en litt oppløftende statistikk etter å ha googlet og googlet.. "
Prognosen
Ved blødninger i første trimester (ut uke 12) er prognosen god. Mindre enn 20% av tilfellene ender med abort. Hvis ultralyd viser intakt svangerskap i livmoren, er overlevelsen for fosteret 90%. Ved morkakeløsning (siste 1/3-del av svangerskapet) er det fare for barnets liv og behandling må gis umiddelbart." fra NHI.no

Jeg har vært 3 ganger på privat ul denne gangen [emoji846] Absolutt verdt noen kroner, og hvert fall siden jeg hadde en SA i uke 13 i april! Da begynte det med spotting og endte etter 3 dager med styrtblødning, smerter og full pakke [emoji53] Så d er ikke lett å slappe av denne gang. Siden jeg fortsatt blør syns jeg det er på tide med hjelp nå. Har fått time på sykehuset 9.8, så nå går jeg bare å venter og håper alt er ok enda og at de kan gi svar! Lykke til for oss begge to ja [emoji173]️
 
I dag har jeg vært på sykehuset og fått gode nyheter jeg også [emoji173]️ er så sykt letta! Nå skal jeg prøve å nyte det og tørre å glede meg [emoji38]
 
her er alt fint♥ var på Ul igjen igår, alt er bare bra med den lille i magen.
kjenner spark hver dag og h*n er en aktiv litn beibi. var veldig aktiv på Ul i går også, har kjempe fine bevegelser og spark. :) har heller ikke blødd noe mer siden sist. blødningen varte 1 dag så gikk det over. trolig slimhinne eller noe sånn. for ingen lan se på Ul at det har vært noen blødning.
 
Så godt å høre at det går fint med dere og huleboerne deres. Her gikk det også veldig fint på UL :D Det ser ut som om blødningene mine kommer av litt lavtliggende morkake som ligger delvis over åpningen. Så jeg har blitt bedt om å avvente trening og sex fram til ny vurdering ved ordinær UL i begynnelsen av september. Forhåpentligvis har den løftet seg litt oppover til da :) jeg har tatt det rolig og har ikke blødd siden forrige helg. Og kvalmen har endelig gitt seg!!
 
Og nå er jeg pån igjen! Blødde litt natt til fredag og en del mørkt slim igjen i dag (søndag). Skal til legen i morgen. Spørre om jeg burde komme meg til ny UL før OUL i starten av september. Kjenner jeg ikke er like stressa som forrige gang ettersom det var begrensa mengder og stoppa relativt fort, men er uansett ikke hyggelig. Går det fint med dere andre?
 
Last edited:
Og nå er jeg pån igjen! Blødde litt natt til fredag og en del mørkt slim igjen i dag (søndag). Skal til legen i morgen. Spørre om jeg burde komme meg til ny UL før OUL i starten av september. Kjenner jeg ikke er like stressa som forrige gang ettersom det var begrensa mengder og stoppa relativt fort, men er uansett ikke hyggelig. Går det fint med dere andre?

Off, så kjedelig at det startet opp igjen! [emoji58] Godt at du har fått en forklaring på hvorfor du blør, men forstår at det er psykisk slitsomt likevel!
Jeg har ikke hatt blødninger på rundt 1,5 uke nå [emoji846] nyter å kunne gå i tanga igjen! Hadde blitt mer bekymret om det starter igjen nå enn om det hadde vært konstant siden sist, så håper jeg slipper mer nå
 
Back
Topp