blør

nøffenaff

Forelsket i forumet
i dag tidlig hadde jeg bittelitt brun utflod, nå ikveld har jeg begynnt å blø.
jeg søker råd her inne hos dere inntil jeg har fådd snakket med legekontoret i morgen. jeg vet at det ikke er noe legen kan gjøre, men jeg er i uke 12 og dette har nå blitt et foster på over 5 cm. må jeg "føde" ut dette hjemme om det faktisk er abort som er i ferd med å skje? jeg gråter mine engstlie tårer i håp om at dette skal være en uskyldig blødning. dette er et prøverørsbarn og klinikken vi bruker er stengt frem til 31.juli.
jeg har ikke hadd en eneste blødning frem til nå; og akkurat i går kom jeg til de "magiske" 12 ukene.
 
I mitt forrige svangerskap hadde jeg en frisk blødning i uke 14. Var helt ifra meg. Men tross alt så ble det med denne blødningen og babyen hadde det bra. De kunne ikke si hva som var grunnen til blødningen.
Så det kan mye mulig være uskyldig [emoji1305]
Har du hatt ul tidligere for å se at alt er som det skal og at det utvikler seg normalt ?
 
Å nei, det er alltid så skummelt med blod! Er det store mengder? Og har du vondt? Det kan jo godt hende det er helt uskyldig❤️ Håper du kommer deg på ultralyd i morgen, så du får vite sikkert.❤️
 
Jeg har ingen erfaring å dele, men tenker at siden du er kommet så langt og dersom det skulle være en abort ville jeg kontaktet legevakten for råd. Spesielt hvis du får smerter og blør mye.! Går an å ringe legevakten for råd, så slipper du å gå på legevakten å stå i kø.

Uff håper for all del det ikke er en abort men bare en uskyldig blødning<3 Får så vondt av deg! Krysser fingrene sammen med deg.
 
Huff så leit og skummelt :(
Blødningene kan like gjerne være uskyldige.
Hvor store mengder er det, har du smerter og er det lenge siden dere var på ul?
Dersom det skulle være en abort, og fosteret er mer enn 10 uker i størrelse, mener jeg å huske at det er så en kan få være på sykehuset når det skjer.
Du kan snakke med legevakt å høre om de har mulighet til å ta en titt eller henvise til gyn. Jeg gjorde dette i et av mine forrige svangerskap, rett etter uke 12, men måtte ned to ganger før de henviste videre, så en må kanskje insistere litt. Evt. Kan du ringe rett til gyn for å høre.
Håper dette er en uskyldig blødning og at alt går bra <3
 
jeg har gådd med truseinnlegg i dag, å ikveld. det kommer kun blod når jeg er på do å tørker. ingenting på truseinnlegg. jeg har murringer i korsrygg men ikke noe i livmorområdet. iværtfall ikke enda.
 
jeg har gådd med truseinnlegg i dag, å ikveld. det kommer kun blod når jeg er på do å tørker. ingenting på truseinnlegg. jeg har murringer i korsrygg men ikke noe i livmorområdet. iværtfall ikke enda.

Ut i fra beskrivelsen din høres det uskyldig ut, men det kan være starten på en SA...
Jeg holder dog en knapp på uskyldig blødning, det er vanligere enn man tror selv om det er skummelt. Lurt å få en sjekk i morgen for å berolige deg ❤️
 
I og med at du er såpass langt i sv.skapet og er bekymret, hadde jeg reist til lege imorgen og fått henvisning til sykehuset.

Siden det er så veldig lite blod så tror jeg ihvertfall ikke at du trenger å tenke at det er SA( ved mine har jeg styrtblødd)
 
jeg har gådd med truseinnlegg i dag, å ikveld. det kommer kun blod når jeg er på do å tørker. ingenting på truseinnlegg. jeg har murringer i korsrygg men ikke noe i livmorområdet. iværtfall ikke enda.

Det kan høres ut som en blødning fra slimhinnene også, håper på det [emoji173]️
Har hatt en del vondt i korsrygg i svangerskapet uten at det har vært noe farlig :)
 
vil jeg komme inn på sykehuset i morgen om jeg drar til legen i morgen? jeg kan bestille time hos privat gyn ikveld å få time i morgen, var inne å så at det var 3 timer ledig. men prisen er 1250,- (ikke at prisen har så mye å si i dette tilfellet, men tenker hvis det er slik at jeg kan få henvisning til offentlig i morgen å kan dra dit så trenger jeg ikke betale 1250,-)
 
vil jeg komme inn på sykehuset i morgen om jeg drar til legen i morgen? jeg kan bestille time hos privat gyn ikveld å få time i morgen, var inne å så at det var 3 timer ledig. men prisen er 1250,- (ikke at prisen har så mye å si i dette tilfellet, men tenker hvis det er slik at jeg kan få henvisning til offentlig i morgen å kan dra dit så trenger jeg ikke betale 1250,-)

Det kommer an på legen og sykehuset og det er mulig du kan få time raskt, men det kan dessverre være slik at han henviser deg og du må vente noen dager på time. Når jeg har blødd, har jeg fått henvisning til gyn av lege, og fått time 1-1,5 uke etterpå. Hun sa det ville ta lenger tid på sykehus, og at det var sjanse for at jeg ville måtte vente lenge pga tidlig i svangerskapet.
 
Det kommer an på legen og sykehuset og det er mulig du kan få time raskt, men det kan dessverre være slik at han henviser deg og du må vente noen dager på time. Når jeg har blødd, har jeg fått henvisning til gyn av lege, og fått time 1-1,5 uke etterpå. Hun sa det ville ta lenger tid på sykehus, og at det var sjanse for at jeg ville måtte vente lenge pga tidlig i svangerskapet.
ok. men da bestiller jeg privat. vil vite hva jeg skal forholde meg til; om det er abort eller ikke.
jeg har uansett ultralydtime neste uke. men jeg kan ikke vente til da med å få sjekket dette.
 
ok. men da bestiller jeg privat. vil vite hva jeg skal forholde meg til; om det er abort eller ikke.
jeg har uansett ultralydtime neste uke. men jeg kan ikke vente til da med å få sjekket dette.

Det høres lurt ut. Selv om man må betale litt, er det bedre å vite sikkert hva en har å forholde seg til. Håper på det beste [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Huff, håper inderlig det er helt uskyldig. Så bra at du har anledning til å gå privat - ikke greit å gå med den uvissheten. Krysser alt jeg har for at det går bra. Får ekstra vondt i meg når felles prøverørs "søstre" opplever dette.
 
Tusen takk for svar alle sammen ❤ vi har vært på ultralyd tidligere i uke 7 og fikk se hjertet og høre hjertelyd. størrelsen var også perfekt. så vi vet at alt har vært greit.
men nå er det ikke sikkert det er det lengre. men det finner vi nok ut av i morgen.
 
Tusen takk for svar alle sammen ❤ vi har vært på ultralyd tidligere i uke 7 og fikk se hjertet og høre hjertelyd. størrelsen var også perfekt. så vi vet at alt har vært greit.
men nå er det ikke sikkert det er det lengre. men det finner vi nok ut av i morgen.

Lykke til!
 
Back
Topp