Blødninger

Ja, må være måte på hvor mye dem skal si nei til pga Korona...

jeg får svar i morgen så nå skal jeg bare ligge i ro resten av dagen og slappe av!

Lykke til i morgen!! Jeg opplevde blødning på onsdag kveld. Det var ikke kjempemye, men jeg ble helt fra meg og var forferdelig stressa og nervøs helt til jeg fikk komme på sykehuset på fredag og så at det var liv. Googla utrolig mye i ventetida på den ultralyden. Både dag og natt og man leser jo om veldig mange det går bra med til tross for blødninger så det er jo litt oppløftende da. Mange med kraftige blødninger leste jeg ihvertfall. Jeg hadde en større blødning i det første svangerskapet mitt og det gikk veldig fint det også

Jeg ble tatt veldig på alvor da jeg ringte. Ble nesten overraska. Men jeg ringte sykehuset og ikke legevakta og det var nok kanskje lurt. Så sykehuset er kanskje best å ringe som du også fikk erfare. Masse lykke til i morra!!!
 
Dette skjedde meg og. Før påske. Blødde enorme mengder på natta, og kom en stor klump ut. Masse ferskt blod. Ringte legevakten på natta og hun s det hørtes ut som spontanabort. Men sånn som deg, hadde jeg ingen smerter. Reiste til legen dagen etter for å be om UL på sykehuset for å få SA konstatert. Det var bare å drite i. Jeg ringte en privatklinikk i Porsgrunn og fikk time dagen etterpå til UL. Der fikk jeg sjokk da jeg så et lite foster på 11+4 i levende live. Hun sa hun ikke helt kunne skjønne hvorfor jeg blødde, men at det trolig var som du også har googlet deg til, nedenforliggende morkake. Jeg har blødd en del etterpå og. Men ikke ferskt som denne ene natten.

jeg vil bytte fastlege, for jeg følte meg ikke hørt. Jeg forstår det er lite å gjøre, men det er noe med å få det konstatert. Se det i levende live om det er dødt eller ikke. Vil skrive en kronikk om det eller noe. For den hendelsen satte seg sånn i meg. Ble bare sendt hjem av fastlegen og fikk beskjed om å bare blø ut og at kroppen ryddet opp selv. Tenk om jeg hadde stolt blindt på han og drukket vin de følgende kveldene.

håper du får kommet på sykehuset og få sjekket det.
 
Huff dette dere skrive om opplevelsen viser jo bare at det tas alt for lite hensyn til den gravide. Hvem har lyst være gravid når man blir behandlet sånn?! Frister lite. Erna oppfordrer til at vi skal få flere barn men blir jo bare behandlet som mindre verdige når noe skjer under graviditeten fram oul. Blir så sint! Håper virkelig du får en bra opplevelse i morgen og ser en sprell liten en og forklaring på blodet.
 
Fy søren så utrolig ekkel følelse det må være. Jeg håper du får den oppfølgingen du trenger og at alt er bra med både deg og den lille
 
Lykke til i morgen!! Jeg opplevde blødning på onsdag kveld. Det var ikke kjempemye, men jeg ble helt fra meg og var forferdelig stressa og nervøs helt til jeg fikk komme på sykehuset på fredag og så at det var liv. Googla utrolig mye i ventetida på den ultralyden. Både dag og natt og man leser jo om veldig mange det går bra med til tross for blødninger så det er jo litt oppløftende da. Mange med kraftige blødninger leste jeg ihvertfall. Jeg hadde en større blødning i det første svangerskapet mitt og det gikk veldig fint det også

Jeg ble tatt veldig på alvor da jeg ringte. Ble nesten overraska. Men jeg ringte sykehuset og ikke legevakta og det var nok kanskje lurt. Så sykehuset er kanskje best å ringe som du også fikk erfare. Masse lykke til i morra!!!
Ja, er en utrolig stressende situasjon...

jeg ringte til sykehuset (Ahus) dagen etter legevakt og de ville ikke undersøke meg i det hele tatt..

kongsvinger derimot ville ta meg inn.
 
Dette skjedde meg og. Før påske. Blødde enorme mengder på natta, og kom en stor klump ut. Masse ferskt blod. Ringte legevakten på natta og hun s det hørtes ut som spontanabort. Men sånn som deg, hadde jeg ingen smerter. Reiste til legen dagen etter for å be om UL på sykehuset for å få SA konstatert. Det var bare å drite i. Jeg ringte en privatklinikk i Porsgrunn og fikk time dagen etterpå til UL. Der fikk jeg sjokk da jeg så et lite foster på 11+4 i levende live. Hun sa hun ikke helt kunne skjønne hvorfor jeg blødde, men at det trolig var som du også har googlet deg til, nedenforliggende morkake. Jeg har blødd en del etterpå og. Men ikke ferskt som denne ene natten.

jeg vil bytte fastlege, for jeg følte meg ikke hørt. Jeg forstår det er lite å gjøre, men det er noe med å få det konstatert. Se det i levende live om det er dødt eller ikke. Vil skrive en kronikk om det eller noe. For den hendelsen satte seg sånn i meg. Ble bare sendt hjem av fastlegen og fikk beskjed om å bare blø ut og at kroppen ryddet opp selv. Tenk om jeg hadde stolt blindt på han og drukket vin de følgende kveldene.

håper du får kommet på sykehuset og få sjekket det.

Huff så ille! Noen fastleger burde virkelig ta seg en bolle! Hvilken privat klinikk tok deg inn dagen etter? Greit å vite om behovet melder seg.
 
Håper alt er uskyldig MissFancy :Heartpink Blødninger er ofte helt uskyldige selv om de noen ganger skremmer oss fryktelig. Masse masse lykke til:Heartpink
 
Håper alt er uskyldig MissFancy :Heartpink Blødninger er ofte helt uskyldige selv om de noen ganger skremmer oss fryktelig. Masse masse lykke til:Heartpink
Ja, håper det selv.. Har helt noia og angst her jeg sitter. Skal være der kl 10, så kommer nok til å kaste opp av stress et par ganger frem til da.. tar over en time å kjøre dit i motsetning til Ahus som kun tar 25/30 min..

ja, pratet med mannen i går og fant ut at jeg trenger å snakke med noen om denne opplevelsen for så redd som jeg var da har jeg aldri vært før og trodde jeg skulle dø med den mengden blod... :(

Helt vanvittig... Kommer fortsatt ikke over den følelsen! Har vært helt av på alle områder og ikke klart å tenke rasjonelt..:(
 
Huff! Så ekkelt! Jeg vil påstå at vedkommende som sa «sikkert en SA» og sendt deg hjem burde miste lisensen! Dersom det var en SA skulle du vært på sykehuset. Jeg har tidligere hatt MA i samme uke og fikk beskjed om at jeg ikke fikk ta cytotec og abortere hjemme når en var kommet forbi uke 9. Pga blødningsfare og faren for komplikasjonen skal der alltid skje under overvåkning på sykehus.
Så om vedkommende virkelig mistenkte det i uke 13, og sendte deg hjem for å blø som en foss... skrekk og gru, det kunne jo endt ille!
 
Lykke til i dag, tenker på deg og håper alt er bra med den lille ❤️
Takk :Heartred

Et godt tegn at det ikke har vært noe blod og kun grums så jeg håper på det beste og er forberedt på det verste.. Sliter med pusten min pga stress og angst i dag så regner med at jeg kommer til å sovne rimelig fort etter sykehusbesøket!
 
Masse lykke til:Heartred
Vi er en stor fin gjeng her inne som alle støtter deg og tenker på deg :Heartred

Krysser fingrene for at det bare er en uskyldig blødning.
 
Lykke til❤️
 
Back
Topp