Blødninger..

Mikii

Flørter med forumet
Så kom de fryktede blødninger, dessverre :( jeg gråter og kjæresten gråter. Kanskje først nå vi ser hvor mye vi ønsker oss et barn og gleder oss.. graviditeten var forholdsvis uplanlagt!
Jeg er i uke 7+2, tror jeg, og har først 1. Kontroll 1 .sept. Men jeg skal reise på ferie på lørdag, og vil ikke gå i uvistheten om ting er galt eller ej.
Tenker å ringe privat gynekolog å prøve å få time imorgen - fastlegen min orker jeg ikke.
Men jeg er litt usikker hva man egentlig skal gjøre om man har blødninger. Leser jo at de ikke nødvendigvis betyr SA. Men SkALman ringe legen liksom? Er så redd å virke hysterisk!! Er nybegynner på feltet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ingen erfaring med dette selv, men ville fått det sjekket. Masse lykke til :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff, skjønner at du blir trist og redd. Håper det bare er en uskyldig blødning. Har du smerter i tillegg eller blør du bare?

Sent from my iPad using BV Forum

Ring legen! Du har krav på undersøkelse og ul når du blør!

❤️ Mars 2015 ❤️

Ring legen! Du har krav på undersøkelse og ul når du blør!

❤️ Mars 2015 ❤️
Det er nok dessverre ikke helt rett. Det er så mangen tidlige SA at gynekologene på offentlige sykehus ikke hadde hatt annet å gjøre hvis alle disse hadde "krav" på UL. Noen får det nok likevel, men det er heller unntak. Det vanlige er undersøkelse hos fastlege der den kan sjekke ved GU om mormunnen er åpen og blodprøver med hCG med et par dager imellom for å se om denne stiger eller synker. Noen fastleger har UL og da får man nok en slik sjekk. Lykke til. Håper det er uskyldig blødning...

Takk dere! Jeg liker ikke fastlegen min, han er en ung ung gutt (sikkert dyktig men) vi har en privatpraktiserende gynekolog i byen, på et fastlegekontor, så prøver henne heller kanskje.
Nei har ikke smerter(hurra)og jeg skjønner at sykehusene ikke kan ta inn alle med muligens SA så tidlig.
Overrasket hvor panikk jeg hadde i går kveld og lei oss vi begge ble. Litt deilig å kjenne en sånn kjærlighet da:)

Mistet 7+2 i mai. Det var søndag. Ringte legevakt, og de sa kom med en gang. Raskt inn til lege og videre på sykehus til ul direkte. Alt var ute. Var godt å bli så bra behandla:)

♡02.03.2015♡

Svarer selv om jeg ikke hører til lengre jeg...
Jeg mistet min i helgen som var og ringte legevakt. ble ikke sendt til ul av dem, da det ikke var vanlig så tidlig (10 uker) men tok blodprøve.
Dro til vikar for fastlegen på mandags morgen, og da fikk jeg henvisning til ø-hjelpstime på ul.
Er greit å få sjekket det ut, og ikke minst få bekreftet om det er en SA.
Syntes tiden fra lørdag til tirsdag (ul) var veldig lang da jeg ikke visste, selv om jeg var ganske sikker selv.

Lykke til ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg begynte å blø for noen uker siden, uten smerter. Toj kontakt med legen og ble henvist til sykehuset samme dag for ul. Var da 6+2. D var utrolig beroligende å se den lille reka ned bankende hjerte. Så ring, så vet du iallefall hva som skjer.
Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg ☺

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Uff, hørtes ikke greit ut. Lykke til! Krysser fingrene. Jeg hadde noe blødninger i mitt 2. sv.skap. men det gikk bra. Skjønner godt uroen dere kjenner nå.

Tusen takk.. Er så heldig at venninna er fastlege i en annen by, så hun har roet meg ned litt og jeg ser at det kanskje ikke er så alvorlig. Skal til Oslo i helga og håper å finne ett sted der de kan ta ultralyd og se om alt er Okey :)

Ta en graviditetstest? D jor venninda mi den var positiv og barne levde!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Og. Er 5 år i dag! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Selv om du blør så trenger ikke det å bety at noe er galt. Jeg ville ha sjekket det ut.

Forrige gang hadde jeg et par blødninger og fastlegen min sendte meg på ul på sykehuset i uke 11.

Snuppa er 5,5 år :)

Sent from my iPad using BV Forum

Kommer fra legen akkurat. Det var mest sannsynlig en SA :( utrolig trist!

Uff :( ta godt vare på deg selv nå i tiden fremover!

Ja takk, det skal jeg. Skal til Hellas i morgen! Og selv om legen sa jeg ikke skulle drikke alkohol, sånn i tilfelle det sku skje ett mirakel at det ikke er SA - skal jeg nyte god vin uansett. Jeg kjenner på kroppen at dette er over.. Håper bare ikke det blir store blødninger fremover:/
Og håper å komme tilbake hit i nytt forum ganske snart!
Lykke til videre marsmammaer!!

Uff :( Kos deg masse i Hellas og ta vare på hverandre :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp