Blødning...

IrisM

Elsker forumet
Jeg har to svangerskap bak meg som har vært helt uproblematiske. I går opplevde jeg imidlertid blødning i forbindelse med sex. En god del brun/rød utflod. I etterkant har det avtatt gradvis. Kun antydninger til brunlig utflod i dag, og ikke mer enn vanlig utflod.

Jeg antar det er helt normalt, og at det ikke er noen fare. Jeg blir likevel skremt. Jeg har aldri sett antydning til blod i tidligere svangerskap, så det var veldig uventet. En begynner jo å tenke på om noe kan være galt... Jeg er 8+6 i dag.

Har du opplevd blødninger i dette eller tidligere svangerskap?

Uff det er veldig skremmende :( Det er ikke uvanlig å ha slik utflid du beskriver etter sex :) Jeg hadde også blitt redd som deg, men mest trolig er det pga sexen ..

Jeg blødde litt både brunt og rødt i forrige svangerskap, men det startet ikke før mye senere (er nå 8+3) og skyldtes mulig at morkaka mi lå i front og litt langt ned.

Om det skulle ta seg opp, ville jeg kontaktet lege for UL <3

Jeg har mine normale symptomer, og blødningen har jo avtatt. Bare snev av beige farge på utfloden nå.

Har legetime rett over påske, 7.april. Tror jeg bare venter til da. Det er vel lite legen vil komme til å gjøre når det tydelig var i forbindelse med sex og har avtatt etterpå? Jeg antar det skal mer til for å få tidlig ultralyd? Har bestilt privat om 3 uker, når jeg er 12+1.

Det høres helt ufarlig ut! Hører flere som det skjer det samme med etter sex.

Ingen andre som har hatt liknende blødning nå eller i tidligere svangerskap?

Blødde i 12 uker av og på hele første trimester var et mareritt redd for å miste. Gutten er 15 mnd i dag :-D

Blødning og voldsomme magesmerter 4+2 og 4+3 (ikke etter sex),og er 19+3 med to perfekte jenter idag. Blødning etter sex er veldig,veldig vanlig,så jeg ville ikke bekymret meg

- augustsniker

Jeg hadde slik utflod i begynnelsen av dette svangerskapet ja :) alltid i forbindelse med sex å så gikk det over :)
Det er helt normalt :)

Blødningen avtok, og ikke vært noe blod etter mandag. I kveld kom imidlertid blødningen tilbake. Samlet seg nederst i toalettet når jeg tisset, så det var jo litt. Brunt på papiret dog.

Denne gang er det ikke i forbindelse med sex, så jeg kjenner det skremmer meg. Hva om det er noe galt? Er jeg i ferd med å miste? Tårene renner. Jeg er 9+4 i dag, og har vært så innstilt på at det skulle gå bra nå. Snakket med mannen rett før jeg oppdaget blødningen; snakket om tanker rundt fødsel og fødeplass, og planla å fortelle barna om graviditeten i morgen. Nå vet jeg ikke. Har mensmurringer og er redd.

Blødningen avtok, og ikke vært noe blod etter mandag. I kveld kom imidlertid blødningen tilbake. Samlet seg nederst i toalettet når jeg tisset, så det var jo litt. Brunt på papiret dog.

Denne gang er det ikke i forbindelse med sex, så jeg kjenner det skremmer meg. Hva om det er noe galt? Er jeg i ferd med å miste? Tårene renner. Jeg er 9+4 i dag, og har vært så innstilt på at det skulle gå bra nå. Snakket med mannen rett før jeg oppdaget blødningen; snakket om tanker rundt fødsel og fødeplass, og planla å fortelle barna om graviditeten i morgen. Nå vet jeg ikke. Har mensmurringer og er redd.
Tror jeg ville kontakta legevakt og forklart situasjonen. Kanskje legen sender deg på sykehuset for en ul?:-)

Tror jeg ville kontakta legevakt og forklart situasjonen. Kanskje legen sender deg på sykehuset for en ul?:-)
Ja, er usikker, men vurderer å kontakte legevakt i morgen om blødningen vedvarer. Har legetime tirsdag, men det føles lenge til tirsdag nå. Men vil de gi meg ultralyd når blødningen er relativt beskjeden? Og på en lørdag i påsken?

Jeg ville absolutt ringt og sagt hvor bekymret du er, og bedt om en ul siden du er såpass langt på vei. I de fleste tilfellene jeg har hørt om blødninger etter uke 7 så har det vært ufarlig! Krysser fingrene for deg!!

Jeg ville absolutt ringt og sagt hvor bekymret du er, og bedt om en ul siden du er såpass langt på vei. I de fleste tilfellene jeg har hørt om blødninger etter uke 7 så har det vært ufarlig! Krysser fingrene for deg!!
Takk! Leste legevakthåndboken, og der står det at en ved blødning uten smerter/lette smerter i første trimester bare skal følges opp med hcg prøver, og ikke ultralyd. Hcg stiger vel imidlertid frem til uke 8/9, for deretter å flate ut eller synke noe? Evt er hcg målinger en uegnet metode å måle med når jeg har kommet så langt.

Jeg blør fortsatt, men det er brunt og små mengder. Ville ikke tro at jeg blir prioritert om jeg drar inn til legevakten i Oslo i dag. Tror jeg venter til tirsdag. Man anbefales kun å være i ro, sykmeldes og unngå samleie. Er jo ikke så mye å gjøre utenom det...

Har bestilt time til privat tidlig ultralyd i ettermiddag. Grugleder meg.

Nettopp vært til tidlig ultralyd. Jeg skulle nå ha vært nesten 10 uker på vei, men fosteret har mest sannsynlig sluttet å vokse for rundt 5 uker siden. En brutal beskjed å få, av en veldig lite sensitiv lege. Veldig vondt akkurat nå. Har følt meg veldig gravid hele veien, og skulle fortelle det til barna i dag. Isteden har jeg fått time på Ahus på mandag for tabletter eller evt utskrapning.

Nettopp vært til tidlig ultralyd. Jeg skulle nå ha vært nesten 10 uker på vei, men fosteret har mest sannsynlig sluttet å vokse for rundt 5 uker siden. En brutal beskjed å få, av en veldig lite sensitiv lege. Veldig vondt akkurat nå. Har følt meg veldig gravid hele veien, og skulle fortelle det til barna i dag. Isteden har jeg fått time på Ahus på mandag for tabletter eller evt utskrapning.
Ånei:-( så trist!! Håper du har en god støtte i din mann:-) sender en klem

Back
Topp