blødning og ultralyd..

ViVilla

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Rett før jeg skulle inn til jordmor begynte jeg å blø sånn middels mye. Ferskt blod med mye koagler. På ultralyd klarte jordmor heldigvis å finne ett hjerte som slo, og fortalte at det var liv enda. Blødningen har tatt seg opp noe, i tillegg til at det ligger en del blod og koagler i skjeden.
Har ingen smerter. De eneste symptomene jeg har hatt på graviditeten er tretthet, kviser og ømme pupper, hvor jeg merker at de to siste har gradvis redusert seg de siste dagene. Jordmor fortalte at det kunne gå begge veier, men har en svært dårlig magefølelse selv.

Har noen en solskinnshistorie å fortelle?:(:Heartred

Off, ingen solskinnshistorier å komme med, men vil bare sende over en klem ❤️ Håper spiren klorer seg fast ❤️

Huff:crybaby2 Sender deg en god klem, og håper på at spiren klamrer seg godt fast :Heartred

Uff, den situasjonen du er i nå er helt forferdelig. Sender deg en klem:Heartred

Jeg har hatt flere blødninger i dette svangerskapet, alt fra brun gammel blødning til friskt blod med smerter. Etter hver blødning har jeg jo tenkt at det var over, men hver gang har jeg fått sett et bankende hjerte på ultralyd. Hos meg viser det seg at det er en blødning fra morkaka som ligger veldig nært åpningen, og jeg vet at det er mulighet for at jeg kan fortsette å blø et helt svangerskap om den ikke trekker seg lenger opp. Jeg kjenner veldig godt til at symptomene nesten blir borte for at man blir så redd. Når jeg er redd er jeg ikke kvalm og får magesmerter som kan forveksles med smerter i livmorområdet, og får jeg veldig dårlig magefølelse.
Det som har hjulpet meg er ultralyder etter blødningene, for å se om det er liv eller ikke, for å slippe å gå å engste seg unødig over lang tid.

Har du fått tid til ny ultralyd? eller plan om hcg-måling?

Uff, den situasjonen du er i nå er helt forferdelig. Sender deg en klem:Heartred

Jeg har hatt flere blødninger i dette svangerskapet, alt fra brun gammel blødning til friskt blod med smerter. Etter hver blødning har jeg jo tenkt at det var over, men hver gang har jeg fått sett et bankende hjerte på ultralyd. Hos meg viser det seg at det er en blødning fra morkaka som ligger veldig nært åpningen, og jeg vet at det er mulighet for at jeg kan fortsette å blø et helt svangerskap om den ikke trekker seg lenger opp. Jeg kjenner veldig godt til at symptomene nesten blir borte for at man blir så redd. Når jeg er redd er jeg ikke kvalm og får magesmerter som kan forveksles med smerter i livmorområdet, og får jeg veldig dårlig magefølelse.
Det som har hjulpet meg er ultralyder etter blødningene, for å se om det er liv eller ikke, for å slippe å gå å engste seg unødig over lang tid.

Har du fått tid til ny ultralyd? eller plan om hcg-måling?
så godt å høre :Heartred var på privat klinikk, men jordmor oppfordret meg til å ringe legevakt dersom blødningen ikke stoppet. har nå blødd i 4 timer, så tenker å ringe legekontoret i morgen. håper jeg får ny ul!

Huff så trist:(
Sender deg masse varme klemmer og krysser alt for at spira klamrer seg fast:smiley-angelic001:Heartred

så godt å høre :Heartred var på privat klinikk, men jordmor oppfordret meg til å ringe legevakt dersom blødningen ikke stoppet. har nå blødd i 4 timer, så tenker å ringe legekontoret i morgen. håper jeg får ny ul!
Høres ut som en god plan å kontakte lege i morgen. Masse lykke til:Heartred

Huff, sender deg en god klem ❤️ Jeg har mista to ganger på rad nå før denne, så nervene sitter på utsiden. Jeg heier masse på at det bare er uskyldig! Få deg en ny time til ul ❤️

Huff, sender deg en god klem ❤️ Jeg har mista to ganger på rad nå før denne, så nervene sitter på utsiden. Jeg heier masse på at det bare er uskyldig! Få deg en ny time til ul ❤️
tusen takk, det skal jeg :Heartred

kanskje dumt spm, men kan embryoet fortsatt «leve» i morgen, selvom kroppen har satt igang prosessen med SA? begynte jo å blø før ul i dag, og vil ikke ha falske forhåpninger om jeg få se hjerte igjen på neste ul, som går til grunne noen dager etterpå.

tusen takk, det skal jeg :Heartred

kanskje dumt spm, men kan embryoet fortsatt «leve» i morgen, selvom kroppen har satt igang prosessen med SA? begynte jo å blø før ul i dag, og vil ikke ha falske forhåpninger om jeg få se hjerte igjen på neste ul, som går til grunne noen dager etterpå.

Kjære deg, jeg har opplevd det samme. Blødde massevis og fikk se et hjerte på ul. Hadde ikke smerter men ellers blødde jeg alle mulig former og farger. Jeg ville ha ventet noen dager med ny ul, kanskje en uke, for å være mer sikker på det svaret ul gir, ved mindre lege setter opp ul veldig snart. Så sant du ikke får feber osv såklart.
Det er så vondt ikke å vite hva som skjer og hvilken vei ting går, ❤️
Jeg blødde i mange uker, uten å miste av den grunn. Hadde ethematom/blodansamling som tømte seg og til slutt skrumpet inn (Mistet senere men det var noe annet)

Jeg har ingen egen erfarende solskinnshistorie og fortelle desverre.. men ei veninne av meg hadde det akkurat som deg. Hun fortsatte og blø gjennom hele svangerskapet, men sitter idag med en nydelig gutt på 5 år :Heartred

da har jeg vært hos legen, og fikk time til gyn. undersøkelse litt senere. blødningen tok seg enda mer opp i natt, og smertene begynner å komme i ryggen. Er innstilt på at det ikke gikk denne gangen, og slik er det bare noen ganger:Heartred

da har jeg vært hos legen, og fikk time til gyn. undersøkelse litt senere. blødningen tok seg enda mer opp i natt, og smertene begynner å komme i ryggen. Er innstilt på at det ikke gikk denne gangen, og slik er det bare noen ganger:Heartred

❤️ Så trist å høre. Har vært gjennom en SA selv, og det er ikke noe gøy.
Lykke til videre og Stor klem ❤️

Klem❤️

Sender en stooooooor klem til deg

Tenker på deg:Heartred

Så gode dere alle sammen er :Heartred Hos gynekolog ble det påvist SA, så da trenger jeg ikke gå rundt å lure lenger.

Dere virker som en veldig fin gjeng som jeg gjerne skulle blitt bedre kjent med :Heartred ta vare på dere selv, nyyyt tiden fremover, så håper jeg alle har terminspirer!

Så er dette på ingen måte verdens undergang. Jeg skal jo ha barn jeg også, det blir bare litt senere en januar :angel8

Back
Topp