Våknet i dag tidlig av at jeg blødde kraftig. Ble selvfølgelig veldig redd, og var glad for at jeg uansett skulle til fastlegen i dag for kontroll. Legen kunne ikke finne hjertelyd, så hun ringte gynekolog på svangerskapspoliklinikken på sykehuset som sa jeg skulle komme med en gang! Lenge siden jeg har vært så redd, og gynekologen var ganske bekymret han også, noe som overrasket meg..
Alt så HELDIGVIS bra ut med den lille skatten!!
Ble så letta at jeg hulkegråt lenge! Grunnen for blødninga er at morkaka dekker hele livmoråpninga, og det er morkaka det blør fra. Fikk beskjed om å avstå fra samleie og tunge løft + at jeg blir 100% sykemeldt så lenge morkaka ligger over åpninga (pga fysisk anstrengende jobb), + at jeg skal bli fulgt opp med ultralyd ganske ofte fra uke 23. De forventer at den skal flytte seg vekk fra åpninga, men siden den dekker helt og ikke får flyttet seg helt vekk før uke 37 kan det være det blir planlagt keisersnitt
Noen som har erfaring med dette?
Alt så HELDIGVIS bra ut med den lille skatten!!
Noen som har erfaring med dette?
Jeg fikk beskjed om at morkake dekker livmoråpning på en ultralyd i uke 13+6. Usikker på om den dekket helt eller delvis. Fikk beskjed om at den sannsynligvis vil flytte på seg, jeg håper jo at den har flyttet på seg allerede ved OUL som er når jeg er 19+4 (17+2 i dag). Fikk beskjed om å ikke trene, løfte tungt eller ha samleie før den har flyttet på seg. Ikke opplevd noen blødninger!

Hvordan går det med deg? Opplevd flere blødninger?