Blåmugg ost

Det er utvasket jordbær som er fy har jeg hørt. Ettersom det kan være en del jordrester på de som kan inneholde toxoplasmose! Det gjelder forsåvidt all frukt og grønt men spesielt de som vokser så nært bakken. Skyll godt! :)

Jeg har såååå lyst på pepperkaker med blåmuggost og portvin! Gargh! Og det som jeg virkelig ikke kan spise. Prøver å fa tankene over på noe annet, nå skal jeg bake bløtkake så kanskje hjelper det.

Er det noe dere har lyst på som dere ikke kan spise?
Er pepperkake MED blåmuggost en canlig kombinasjon? Det har jeg aldri hørt om før, men nå ble jeg selvsagt veldig nysgjerrig. Hørtes i grunn ganske godt ut [emoji14]

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Er pepperkake MED blåmuggost en canlig kombinasjon? Det har jeg aldri hørt om før, men nå ble jeg selvsagt veldig nysgjerrig. Hørtes i grunn ganske godt ut [emoji14]

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Hørtes fælt ut spør du meg :-P hehe :-D

I mitt forrige svangerskap hadde jeg dilla på jordbær og spiste det hver dag! Min sønn er 100% frisk!! Aldri hørt snakk om at dette er farlig! Det er bare tull! Det var det dem trudde i gamledager det ;)

Fant du den linken eller?
Har googlet det litt, siden jeg ikke har fått den av venninna mi.
Meeen, så finner man jo det ene og det andre på nettet da :P Både for og i mot, det jeg fant på for har jo sine kriterier, at det skal varmebehandles! Da drepes bakteriene, og det er jo sant..
Uansett så følger jeg min jordmor sine råd, så føler meg sikker på mine valg ;)
Meeen, muggost på tube er faktisk pasteurisert og kan trygt spises ^^,

Oj, denne måtte jeg lese mange ganger. .. pepperkaker og blåmuggost? ?

Hørtes spesielt, men godt ut!

Men hold ut, brått er tiden inne for denslags utskeielser og :-)

Oj, denne måtte jeg lese mange ganger. .. pepperkaker og blåmuggost? ?

Hørtes spesielt, men godt ut!

Men hold ut, brått er tiden inne for denslags utskeielser og :)

Ja det høres spesielt ut, men smaker kjempe godt (om du liker blåmuggost da ;) )

Javel, men di inneholder disse bakteriene som ikke er bra! Samme som i myke oster og rått kjøtt. Som jeg har sagt tidligere må folk selv velge hva dem syntes er riktig..! Jeg stoler på min jordmor ;-)
Ikke meningen å provosere, jeg vil jo ikke spise noe som kan være skadelig for babyen, men jeg vil også vite hvor påstandene kommer fra og om de er dokumentert. Når jeg fant noe som talte i mot påstanden tenkte jeg at flere kunne være interessert i informasjonen, beklager dette!

Ser at denne tråden egentlig handlet om blåmuggost og pepperkaker, så beklager også avsporingen, trådstarter!

Sent from my iPhone using BV Forum

I mitt forrige svangerskap hadde jeg dilla på jordbær og spiste det hver dag! Min sønn er 100% frisk!! Aldri hørt snakk om at dette er farlig! Det er bare tull! Det var det dem trudde i gamledager det ;)
Der er jeg nå :) kjenner lukta flere meter i butikken, og klarer ikke å gå forbi :)

Helsedirektoratet sier ingenting om jordbær? Jeg følger deres anbefalinger slavisk. :P Jeg vil gjøre mitt ytterste for det livet som vokser inni meg.

Jeg har så lyst på salami og majones! Jeg klarer å holde meg unna fristelsen, men kjenner suget når jeg ser det i butikken! :( Nå er jeg halvveis, så jeg skal klare den andre halve delen av svangerskapet også. ;)

Har så lyst på blodig biff med hvitløkssmør og båtpoteter... Får vann i munnen av å tenke på det. Men spiser det så og si aldri når jeg ikke er gravid. Rare greier den gravide kroppen ;-)

Tror det er greit å forholde seg til Helsedirektoratet sine anbefalinger, men forøvrig gjør man jo som man vil. Jeg glemte litt at jeg var gravid den første måneden og spiste masse spekemat :P Men ser hvertfall ut til å ha gått bra hittil ;)

Det er ikke selve maten som er farlig. Det er det at sånn type mat, er mer utsatt for å innholde bakterier som listeria og toxoplasmose. De bakteriene er farlige. Og du er jo riktig uheldig hvis du får kjøtt som inneholder dette i Norge. Isåfall er det nok med bare en liten bit.

Det kan sammenlignes med å bruke sikkerhetsbelte i bilen.

Det er liten sjanse for at det skjer noe, men for og være på den sikre siden tar man visse forhåndsregler :)

Back
Topp