Blåmugg ost

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg har såååå lyst på pepperkaker med blåmuggost og portvin! Gargh! Og det som jeg virkelig ikke kan spise. Prøver å fa tankene over på noe annet, nå skal jeg bake bløtkake så kanskje hjelper det.

Er det noe dere har lyst på som dere ikke kan spise?

Det er sååå godt... Skulle ønske jeg ikke hadde kommet på det i det hele tatt.

Det er superdigg! Men det er vel bare å vente ;) Jeg har brukt litt blåmuggost i maten for å dekke behovet litt! Blåmuggost i saus, på laks som bakes i ovn og smelta på hjemmelaget burger :D

Lag blåmuggost på pizza, i saus etc:)
Og pizza med spekeskine og blåmuggost:)

Er det trygt med smeltet blåmuggost?? Har hørt at det er fy-fy uansett.

Er det trygt med smeltet blåmuggost?? Har hørt at det er fy-fy uansett.

Det kan spises så lenge det er varmebehandlet. Les på matportalen :) jeg har laget pizza med blåmuggost flere ganger.

Jeg har såååå lyst på pepperkaker med blåmuggost og portvin! Gargh! Og det som jeg virkelig ikke kan spise. Prøver å fa tankene over på noe annet, nå skal jeg bake bløtkake så kanskje hjelper det.

Er det noe dere har lyst på som dere ikke kan spise?

det har jeg lyst på og!!! <3

En venninne som også er gravid, leste en Glad nyhet for gravide (og meg)! Nyere forskning viser at vi kan spise spekemat og muggost :-) Helst smeltet muggost, men den på tube er pasteurisert :-D

En venninne som også er gravid, leste en Glad nyhet for gravide (og meg)! Nyere forskning viser at vi kan spise spekemat og muggost :-) Helst smeltet muggost, men den på tube er pasteurisert :-D

Ikke noe helsedirektoratet har gått ut å sagt hvertfall :)

Tror jeg har lest det du snakker om. Å så lenge helsedirektoratet ikke endrer sine retninger følger hvettfall jeg det som er anbefalt der i fra.
Alle må gjøre det som di selv føles riktig ;-)
Jeg har for eksempel fått streng beskjed om at vi ikke må spise jordbær, men ser mange som gjør det.. Så da må det jo bli opp til hver og en ;-)
Jeg spiser salami på ostesmørbrød uten panikk, for da er den blitt varmebehandlet, og bakteriene dør da :-)

Alle må gjøre det som di selv føles riktig ;-)
Jeg har for eksempel fått streng beskjed om at vi ikke må spise jordbær, men ser mange som gjør det.. Så da må det jo bli opp til hver og en ;-)
Jeg spiser salami på ostesmørbrød uten panikk, for da er den blitt varmebehandlet, og bakteriene dør da :-)
Hvorfor skal man ikke innta jordbær?

Sent from my iPhone using BV Forum

Javel, men di inneholder disse bakteriene som ikke er bra! Samme som i myke oster og rått kjøtt. Som jeg har sagt tidligere må folk selv velge hva dem syntes er riktig..! Jeg stoler på min jordmor ;-)

Dette ang jordbær er en gammel myte hvor man trodde barnet ble mer eksponert for allergier om mor spiste det under svangerskapet eller når hun ammet. Samme med nøtter. Dette har de gått bort ifra for lenge siden. Vask jordbæra godt så er det ikke noe problem. Samme som med andre frukt og grønnsaker.

Back
Topp