Blå/grå tann

Minerva
For det første vil betennelse i tannkjøttet (hevelse ved tanna) gjøre at smertestillende i beste tilfelle virker litt.
En betennelse i tannkjøttet burde (skal, men ikke altfor mange som gjør det) behandles også fordi det er større sjansje for alvorlig betennelse etterpå!
Når samboer hadde betennelse måtte han gå på antibiotika før de kunne trekke visdomstanna så stemmer nok det ja:)

Eller så er tanna død

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Minerva
For det første vil betennelse i tannkjøttet (hevelse ved tanna) gjøre at smertestillende i beste tilfelle virker litt.
En betennelse i tannkjøttet burde (skal, men ikke altfor mange som gjør det) behandles også fordi det er større sjansje for alvorlig betennelse etterpå!

Den gang da jeg hadde betent visdomstann måtte jeg ganske riktig ta en antibiotikakur, ja - men når det gjaldt verkebyllen til Jr. så var det i følge tannlegen ingen grunn til å gjøre annet enn å trekke tanna.
Regner med at det var fordi det var snakk om en åpen verkebyll, uten andre symptomer (feber, lymfekjertler osv.), og fordi røttene allerede var døde.

Den gang da jeg hadde betent visdomstann måtte jeg ganske riktig ta en antibiotikakur, ja - men når det gjaldt verkebyllen til Jr. så var det i følge tannlegen ingen grunn til å gjøre annet enn å trekke tanna.
Regner med at det var fordi det var snakk om en åpen verkebyll, uten andre symptomer (feber, lymfekjertler osv.), og fordi røttene allerede var døde.
Problemet er at betennelsen da allerede sitter i tannkjøttet og ikke kun i tanna ettersom det kan ses på tannkjøttet, da skal man egentlig ta en antibiotika kur for å få vekk betennelsen først, dessverre vet jeg om en god del tannleger som ikke gjør dette, og tenker at med ihvertfall barna skal man være ekstra forsiktig :)

Min høyre fortann ble blå etter et fall når jeg var 4. Den forble blå. Ingen smerte og ingen skade på tannen under.

Back
Topp