BLÆH!

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Skjønner ikke at folk synes det er så koselig å være gravid... jeg HATER det!! :mad::confused:
 
Uffda- noe spesielt som har skjedd? Hva gjør at du hater det? Er det noe du kan snakke med jordmor om?
Nei, kroppen er fremmed og utilpass. Vondt her og der. Tung i pusten. Alt er ett ork. Dårlig humør. Konstant trøtt og sliten.

Var likt med tvillingene, men trodde det skulle være enklere nå iom. at det "bare" er en.

Har tatt det opp med jordmor, hun sa det er mange som føler det slikt men få tørr å ta det opp da det forventes at en skal nyte og kose seg med graviditeten. Ellers så måtte man vel bare innfinne seg i det.
 
Nei, kroppen er fremmed og utilpass. Vondt her og der. Tung i pusten. Alt er ett ork. Dårlig humør. Konstant trøtt og sliten.

Var likt med tvillingene, men trodde det skulle være enklere nå iom. at det "bare" er en.

Har tatt det opp med jordmor, hun sa det er mange som føler det slikt men få tørr å ta det opp da det forventes at en skal nyte og kose seg med graviditeten. Ellers så måtte man vel bare innfinne seg i det.
Så bra at du våger å ta det opp med henne/si det her!

Selv har jeg vært heldig og hatt det motsatt- så jeg er en av de «irriterende» som (enn så lenge) trives med graviditeten.
 
Går heller ikke rundt i noe lykkerus :) Trøtt, kvalm, tung, halsbrann, freaky navel, åh supersavn etter rødvin å stubb.. etc. Vet etter tidligere svangerskap har jeg savnet å kjenne livet i magen, så ettersom dette er siste prøver jeg gjøre ekstra mye av det, er veldig fint å kjenne bebisen bevege seg der inne. Ellers så funderer jeg over alt hva som kan få tiden til å gå fortere!!
 
Jeg går heller ikke rundt og nyter gravidtiden. Har veldig få plager og lite å klage over sånn egentlig tror jeg, men jeg er utilpass og ikke en av de som synes det er rosenrødt å være gravid. Om det er lov å si, så er det litt fint å se at andre også har det på samme måte. Jeg har også snakket med jordmor om det, og hun sa at det er mange fler enn man skulle tro som ikke digger å gå gravid - det blir nok ofte fremstilt som innmari koselig og fint i mange settinger, mens det ikke er sånn for alle hele tiden! Jeg gleder meg i alle fall til babyen er ute og graviditeten er over :)
 
Jeg synes også det er pyton å gå gravid. Gleder meg til hun kommer ut så jeg kan føle meg bedre igjen.
 
Sniker fra mars. Jeg hater også å gå gravid, selv om det er noen få ting som er koselig. Det er skikkelig kjipt å ikke føle seg vel i egen kropp.
Jeg liker heller ikke det første året med små babyer, men ser SÅ frem til det når graviditet og det første året med baby er "unnagjort".
Vel har ny mann nå, så kanskje det første året ikke blir så ille denne gangen, tiden får vise:hilarious:
 
Gleder meg til å få ungen ut, pusten tilbake og det jævla vannet ut av kroppen! Gruer meg til de siste ukene allerede nå og er dritalei av spm: «hvordan er formen?»
 
Såååå enig! Slitsomt å føle at kroppen ikke er sin egen :hungover:
 
Jeg syns det er sjukt koselig å kjenne liv, men ellers har jeg det ganske dritt. Gleder meg til jul og å få slappe av litt :)
 
Takk - godt å høre at det ikke bare er meg liksom. For det er den følelsen en sitter med.. En venninne av meg sa jeg skulle være glad for at det var barn på vei og ikke bry meg om noe annet.

Nåja, er jo ikke det at en ikke er glad for at det er smått på vei.. men det er veien dit liksom..

Falsk isjias nå i tillegg - klarer ikke kle på meg selv engang. Ikke enkelt med en mann som jobber turnus og tvillinger på 20 mnd. som ikke skjønner at mamma ikke funker som hun skal. Så ja - jeg synes alt er noe dritt nå! *sutre, sutre*
 
Gleder meg til å få ungen ut, pusten tilbake og det jævla vannet ut av kroppen! Gruer meg til de siste ukene allerede nå og er dritalei av spm: «hvordan er formen?»
Jeg ER så lei av spm "hvordan er formen"....altså kjære vene! Nå sliter ikke jeg spesielt med formen uansett, men det er altså hver gang jeg møter folk!! :hilarious:
 
Hjelp, jeg har aldri tenkt at jeg kunne irritere noen ved å spørre hvordan formen er, jeg :bag: jeg pleier oppriktig å gjøre det ofte når jeg snakker med gravide venner eller familie, bare fordi jeg bryr meg og vil vise sympati for at man faktisk kan være skikkelig lei og i dårlig form :Heartred
 
Jeg ER så lei av spm "hvordan er formen"....altså kjære vene! Nå sliter ikke jeg spesielt med formen uansett, men det er altså hver gang jeg møter folk!! :hilarious:
Haaater det spørsmålet!
 
Hjelp, jeg har aldri tenkt at jeg kunne irritere noen ved å spørre hvordan formen er, jeg :bag: jeg pleier oppriktig å gjøre det ofte når jeg snakker med gravide venner eller familie, bare fordi jeg bryr meg og vil vise sympati for at man faktisk kan være skikkelig lei og i dårlig form :Heartred
Og som regel kommer det fra et godt sted hver gang noen spør :Heartred Men for min del som er ganske fin i formen spørres det på en måte som at de forventer at jeg skal si at jeg har det helt jævlig. Litt sånn «uff hvordan er formen?» og de samme har gjerne fortalt meg gang på gang hvordan jeg kommer til å være som gravid «du kommer til å være trøtt», «du kommer til å få bekkenproblemer» «Bare vent, snart må du sykemelde deg» :meh: Men det blir som å fortelle om den samme sydenreisen om og om igjen til alle kolleger, venner og familie etter en sommerferie, bare at det ikke stopper før du har født :hilarious: Men igjen, det er nok også noen som setter stor pris på å bli spurt så ingenting er rett eller galt :Heartred
 
Jeg ER så lei av spm "hvordan er formen"....altså kjære vene! Nå sliter ikke jeg spesielt med formen uansett, men det er altså hver gang jeg møter folk!! :hilarious:
Og som regel kommer det fra et godt sted hver gang noen spør :Heartred Men for min del som er ganske fin i formen spørres det på en måte som at de forventer at jeg skal si at jeg har det helt jævlig. Litt sånn «uff hvordan er formen?» og de samme har gjerne fortalt meg gang på gang hvordan jeg kommer til å være som gravid «du kommer til å være trøtt», «du kommer til å få bekkenproblemer» «Bare vent, snart må du sykemelde deg» :meh: Men det blir som å fortelle om den samme sydenreisen om og om igjen til alle kolleger, venner og familie etter en sommerferie, bare at det ikke stopper før du har født :hilarious: Men igjen, det er nok også noen som setter stor pris på å bli spurt så ingenting er rett eller galt :Heartred

Hehe, gjenkjennelig- men jeg har ikke begynt å irritere meg over det (foreløpig). Jeg tenker det bare er hyggelig ment når folk spør- litt som når en spørre andre "hvordan går det?". Jeg er foreløpig i veldig god form, så jeg pleier bare å svare: Jo takk, det går kjempebra- aldri følt meg bedre! Åssen er det med deg?
 
Hehe, gjenkjennelig- men jeg har ikke begynt å irritere meg over det (foreløpig). Jeg tenker det bare er hyggelig ment når folk spør- litt som når en spørre andre "hvordan går det?". Jeg er foreløpig i veldig god form, så jeg pleier bare å svare: Jo takk, det går kjempebra- aldri følt meg bedre! Åssen er det med deg?
Er vel bare frøken hormonella som titter frem av og til i dette svangerskapet :joyful:
 
Back
Topp